helen Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 (edited) Vraag mezelf al een poosje af wat ik te ruilen heb... Heb pas een half seizoen een moestuintje... Waardoor ik vrij standaard zaad in mijn 'collectie' heb Maar vraag gerust naar mijn standaard zaad collectie, wie weet ben je ergens in geinteresseerd en heb ik er nog genoeg van Ruillijst* Misschien dat mijn witte vlindestruik zich heeft uitgezaaid (nu nog niets van gezien)* En heb een mega Youka in de aanbieding en hiervan diverse zijscheuten voor wie durft en hem nooit meer wilt verplanten (Liefst hier afhalen, past denk niet in de auto met de andere spulletjes..)* Natuurlijk kan ik ook een vergoeding betalen, levensmiddelen ruilen en giften accepteren * 350 P9 potjes Nog 100 in de aanbieding UITVERKOCHT* 1 jong artisjok plantje* 1 jong paprika plantje Maar een wensenlijst heb ik wel degelijk, Wensen - Annanaskers, een jong plantje of zaad- Diverse fruitsoorten als bijv. framboos/ braam of bes voor tegen een kale muur, mijn interesse is breed, ben benieuwd wat jullie te delen hebben. Ben langs de Lidl geweest - Vijgenboompje voor buiten die smakelijk is. Geen ras voorkeur. - Stevia plantje of zaad. - Romanesco zaadjes of jong plantje (zo'n gekke bloemkool)- 5 á 10 koolkragen of een restje vijverfolie etc. - Restje polycarbonaat 60x90 cm of 2 of 3 keer 60x30 cm Afspraken* Appelvrouw; Krijgt basterdsuiker donker bruin en netjes van uien etc. voor 10 koolkragen. En neemt nog 100 P9 potjes over voor 3 euro. Kruidje;Krijgt zaadjes van knolvenkel en paarse basilicum (zaaien na half mei in kweekbakje, na 4 weken uit planten) voor een annanaskers plantje en stekje van de herfst framboos. Als dat lukt tzt HuubKrijgt 50 stuks P9 potjes voor 2 peper plantjes, 2 snack komkommers en een annanaskers. NynkeTijm zaadjes voor Stevia zaadjes PiroskaKrijgt een paprika plantje rood voor zaadjes van palmkool WeknowNeemt 100 P9 potjes over en ik krijg Egyptische ui en Chinese bieslook ErnyNeemt 100 P9 potjes over en ik krijg zaadjes van de winterandijvie EvaKrijgt een plantje van de artisjok in ruil voor zaden van de pofmais Edited March 21, 2013 by Guest Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 koolkragen kan ik wel voor je maken Helen.10 wil je er? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Helen, als alles goed gaat heb ik waarschijnlijk een plantje van Physalis (ananaskers) voor je. Ik heb de grote en de kleine gezaaid - eens kijken hoe veel het halen. Ik kijk dan eens in je zadendoosje. Wellicht iets wat ik nog wil - heb nog niet alles wat standaard is en een enkeling begint over de datum te gaan. Yucca alleen in cementkuip of grote pot planten zou ik zeggen voor allen die hierin geïnteresseerd zijn. Ik heb zeeeer slechte ervaringen hiermee. En je kan hem helemaal niet eten.... Ze bloeien wel heel mooi. Witte vlinderstruik zaait zich volgens mij niet uit. Die zou je moeten stekken als ik me niet vergis. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 Jet/appelvrouw; Ja aan 10 heb ik er zeker genoeg, dank je wel! Ik heb zoizo wat uien/mandarijnen netjes voor je liggen. Zou je nog iets anders in ruil willen? Kruidje; Graag! In de aanbieding heb ik;- Krulandijvie- krulsla lollo rossa- artisjok- paprika rood- knolvenkel- winterwortel- biet detroit - lampionplant- goudsbloem - rozemarijn- bieslook grove- basilicum paars- krulpeterselie Ik kan wat zaadjes mee nemen of wat voorzaaien, waar gaat je voorkeur naar uit?? Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Ik heb wel Steviazaadjes voor je Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Heeft het nog nut om venkel voor te zaaien voor de moestuindag? (Is het venkel die je in het voorjaar kan zaaien?) Anders zou ik wel wat voorgezaaide knolvenkel willen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 @ Nynke; Graag, zou het graag eens willen proberen! Kan ik je verleiden met één van mijn ruilsels @ Jet; (Dat rijmd ) Ik citeer vanaf het zakje; Vanaf april tot half juni in de volle grond in regels, evt. iets uitdunnen. Tip; Venkel is een gezonde en caloriearme groente. Dit ras heeft weinig neiging tot doorschieten.Kiemt na 8-12 dagen en oogstbaar na 120-150 dagen. Onderlinge afstand 10 tot 15 cm en rijafstand 40 cm. Dus laat maar weten hoe je ze wilt hebben! Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Helen als je dat nu voor me zaait is het te vroeg denk ik. je kunt ook geleisuiker (speciaal 500 gr.) voor me meenemen...of basterdsuiker We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Ik zou graag wat zaad van knolvenkel. Kennelijk is vlak na de moestuindag een goed moment om te zaaien. Als je wat paarse basilicum voor me zou willen zaaien, zou ik dat heel leuk vinden. Basilicum wil bij mij hier namelijk nooit zo goed kiemen. Ik vind het prima om hele kleine plantjes te hebben, dus half maart zaaien is vroeg genoeg, denk ik. Ik verspeen ze dan zelf wel. Ik vond vandaag een 6-tal Physalis Peruviana kiemen in mijn Deno-bakje. Als die het allemaal halen, heb ik veel om weg te geven. Het is eigen oogst dus ze zouden gekruist kunnen zijn met de kleine Ananaskers die er vorig jaar naast stond en het niet zo best deed. Zelf vind ik de grote Ananaskers (Physalis Peruviana) lekkerder. De kleine heeft moeite met kiemen (het probleem met gekocht zaad) Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 @ Nynke; Graag, zou het graag eens willen proberen! Kan ik je verleiden met één van mijn ruilsels Ik heb maar een piepklein moestuintje, dus kan er niet zoveel kwijt, maar mocht je heel toevallig een paar spitskoolzaadjes hebben, 4 of 5, dan zou ik daar blij mee zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 @ Nynke; sorry geen spritkoolzaadjes... Heb bij hobbyzaden wel ook een hoop zaadjes gekocht, ik heb een makkelijke moestuin dus zaai ook maar weinig. Maar van sommige kan ik wel een paar zaadjes missen Kies maar! Of welke heb je zelf niet?- komkommerkruid- bonenkruid- citroenmelisse- tijm- kamille- dille- salie @ kruidje en Jet, ik zal voor jullie wat venkel zaadjes mee nemen naar de MTFD? Ze kiemden vrij rap bij mij afgelopen jaar en kon ze snel eten, alleen wat een nacht vorst me te snel af En zal wat paarse basilicum voorzaaien Kruidje, vond dat vorig jaar ook wel lastig idd! Geloof dat mijn kiempje was vermorzeld door een vogel of kat. Dus wou deze dit jaar binnen voorzaaien of mijn bak heel goed beschermen tegen dit gespuis Jet, voor jou neem ik ook de plastic netjes mee! Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Dank je Helen, maar zaadjes heb ik zelf nog We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Dan wil ik wel een paar tijmzaadjes Helen, als je ze kunt missen Heb nog nooit zelf tijm geplant Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 Ikke ook niet Heel veel is nieuw... zal wel een hoop leren aankomend seizoen Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Dat denk ik ook wel Helen !!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 Ik neem mee in ruil voor.... Jet; Basterdsuiker voor 10 kool kragen (Voorkeur in wit/licht of donker?)Kruidje; Plantje van de annanaskers voor zaad knolvenkel en voorgezaaide paarse basilicum.Nynke; Stevia voor tijm zaadjes. Klopt het zo dames?? Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Ik heb je ruillijist gevonden, je staat ook al in de mijne. Graag 20 potjes voor 1 snackkomkommer, uitgerekend kost dat evenveel.Voor ananaskers hoef ik niks terug.Voor de spaanse peper 10 potjes graag. En van je bestelde potjes koop ik er dan graag nog 100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hoi Helen, Is het paprika-plantje nog te ruil? Mijn paprika's zijn onthoofd door de puber-kat die we in huis hebben Kijk dan ook even op mijn ruillijstje of er wat tussen zit voor je.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 @ Huub; ik heb je berichtje verwerkt in de ruillijst op pagina 1 @Piroska; De paprika is voor jou! Ik ga op je lijst kijken!! Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Joepiee! http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 (edited) Ok... wensenlijst gevonden... Hierbij dan de bevestiging van de bestelling van 100 potjes... voor het luttele bedrag van 3 euro.Vond die nr 3 trouwens ook het mooist... Mocht je nog iets van mij willen dan hoor ik het wel... Edited March 13, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ik neem aan dat de potjes vierkant zijn?dan zou ik de resterende 100 potjes wel willen hebben.wil je wat ruilen of wil je er liever geld voor?en zou ik je artisjok plantje ook mogen hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 zijn ze al op ? Ik wilde er ook graag 50.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Samen delen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts