Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dik maar wel kort. Je kunt zien dat jij ze van een andere partij gekregen hebt.

@ Connie mooi dat je een hartje in de bonen ziet. Ik zag het na een tijdje kijken pas. Onbewuste expressie?

Geplaatst:

Hier zijn de laatste peulen ook zo kort en onrijp als die bij Hoekman. Ze gaan er morgen af. Daar gebeurd echt niks meer hoor.

DSCN528295051380553680.JPG

Geplaatst:

sorry, ot, nou ja is ook een teeltwedstrijd...

ik zoek nog een geschikt gewasje om een teeltwedstrijd op ons complex te houden (zonnebloem, pompoen, wortel, tomaat hebben we net gehad)

ideetje anyone?

Geplaatst:

De zwaarste Knolvenkel ? Das een lekker moeilijke. Moeten ze wél zélf zaaien

De hoogste Delphinium ?

De tros met de meeste aalbessen

een rijpe meloen

De donkerste tomaat. Iedereen mag zelf zaad zoeken en aanschaffen wat ze willen.

De hoogste boerenkool

de zwaarste bloemkool.

de zwaarste rode kool enz.

De peul met de meeste bonen erin. Allemaal tegelijk openen op een leuke borrel tesamen.

De witste pompoen/kalebas

De zwaarste tros druiven etc etc etc.

De hoogste doorgeschoten sla.

De hoogste aardpeer.

De dikste zonnebloemstengel

De grootste of zwaarste aardbei

Geplaatst:
:lol: Dat wordt dan een leuke jurering...

hoe bedoel je dat precies Erny

De zwaarste Knolvenkel ? Das een lekker moeilijke. Moeten ze wél zélf zaaien

De hoogste Delphinium ?

De tros met de meeste aalbessen

een rijpe meloen

De donkerste tomaat. Iedereen mag zelf zaad zoeken en aanschaffen wat ze willen.

De hoogste boerenkool

de zwaarste bloemkool.

de zwaarste rode kool enz.

De peul met de meeste bonen erin. Allemaal tegelijk openen op een leuke borrel tesamen.

De witste pompoen/kalebas

De zwaarste tros druiven etc etc etc.

De hoogste doorgeschoten sla.

De hoogste aardpeer.

De dikste zonnebloemstengel

De grootste of zwaarste aardbei

gaaf, Bit, Stan, Erny, hier kunnen we wat mee

Geplaatst:

Ik heb nu ook nog zo'n dikke, korte hangen. Laat ze er lekker aan zitten en afrijpen. De rest is niet over om naar huis te schrijven. Zegge en schrijve een koffiekopje vol van 9 planten!

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Oei Kruidje, dat is niet veel... Zijn ze al droog?

De mijne liggen hier boven de verwarming...

buitendoen82064811380653433.jpg

... te drogen, nog maar vier dagen sinds mijn vorige post. Maar... toen waren ze nog 320 gram en lagen ze nog niet op mijn nieuwe aanwinst...

buitendoen81890991380653431.jpg

... toch maar een digitale weegschaal aangeschaft, wist niet dat ze zo goedkoop waren.

196 gram dus nu, 128 gram water is al verdampt. Volgende week weer eens wegen, ze klinken wel als knikkers zo hard maar dat is de buitenkant, ze zijn nog aan het drogen.

En dat van drie bonen, veelbelovend als ik zo naar de vorige spreker kijk...

Geplaatst:

So so. Jij hebt de dure gekocht huub ! Bij mij in de winkel hadden ze er 3, waaronder ook die van jou. Ik heb de goedkopere genomen ( niet de goedkoopste )

Geplaatst:

Ik heb er 1 die maar tot 500 gram gaat en maakte mij ernstig zorgen mbt deze wedstrijd.

Maarja, nu inmiddels zit ik ook pas met een koffiekopje vol van 4 planten dus het gaat goedkomen met de weegschaal

PS mijn bonen zijn na eerst verdroogd te zijn in de hittegolven nu wel al een tijdje aan de 2e leg begonnen, ze hangen HELEMAAL VOL met korte rode bonen, mochten deze nog afrijpen dan ga ik winnen en koop ik een nieuwe weegschaal

Geplaatst:

Alles van de planten ( 6 ) Dit is het. 1 droge peul geopend omdat ik wel nieuwsgierig was, maar met wegen wacht ik nog een weekje oid.

DSCN529332601380730111.JPG

Geplaatst:

Ik heb vandaag ook de planten gerooid.

Al het blad eraf geknipt en de peulen nog aan de stammetjes laten zitten.

De wortels geteld, het waren er 8..ik ben met tien begonnen, dus twee hebben het niet gered.

Ik zal de enige niet zijn.

De hele bende wirwar in een AHmandje gedonderd en nog ff buiten laten staan..morgen is het nog droog hier.

Foto volgt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hoihoi,

Ik ben even niet op het forum geweest drukdrukdruk! Maar ik heb net dan toch mijn peultjes van de plantjes gehaald, de meeste waren al helemaal gedroogd maar ik zal ze nog een paar dagen laten liggen voor ik ze ga wegen. Het zijn er niet veel maar ik las dat ik niet de enige ben met weinig bonen dus wie weet maar ik nog een héél klein kansje

Ik heb in ieder geval meer boontjes dan ik in het voorjaar mee ben begonnen dus misschien volgend jaar nog eens proberen!

Geplaatst:

Boontjes geoogst ze zijn inmiddels droog. Van de week de planten geruimd!

Morgen eens even wegen

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

mijn boontjes zijn inmiddels voor het grootste gedeelte gedroogd, de laatste lichting ligt in de kamer te drogen en een zakje met 600 gram inmiddels in de vriezer voor een paar dagen.

kwam deze tip tegen, om eventueel aanwezige beestje te doden.

verder heb ik al een mooie voorraad gedroogd in de kast staan, mijn weegmoment nadert.

Ik had alle 50 bonen gepoot, 3 waren er door de veenmollen naar de eeuwige bonenvelden geholpen dus moet het gewicht delen door 47. ik ben benieuwd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...