Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Was van plan om een heel uitgebreid bericht neer te zetten, maar ik zie er maar vanaf ook, het is m'n tijd niet waard.

Aangezien we nu weer in het hoogseizoen zitten verwacht ik m'n zaden zo ongeveer eind dit jaar begin volgend jaar. Net op tijd om over 2 seizoenen te zaaien.

Geplaatst:

Ik kreeg 2 maanden geleden een mailtje, met excuses dat het lang duurde voor mijn asperges binnen waren. Maar dat nu alles geleverd zou moeten zijn. Ehh tja dat wel. Ik had namelijk 2 jaar daarvoor een mailtje gestuurd met de vraag waar mijn asperges bleven.....

Dus mailen heeft denk ik niet veel zin

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Toch is het nogal teleurstellend hoe ze werken, ik was net bekomen van de laaste x en dacht oke nog een x proberen

omdat ze zulke leuke dingen aanbieden ben ik daar gevoelig voor maar goed nu ik dit weer lees denk ik irritatie niet waard als nog hun werkwijze niet verandert is.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hans denk dat dit nu juist de Vreeken verkooptruc is, speciallekes aanbieden om zo de rest ook verkocht te krijgen.

Want zeg nou eerlijk moest het enkel standaard zaad zijn geen hond kocht er nog.

Heb vorige week woensdag "Speciallekes" op een ander besteld en online betaling en het zat gisteren al in de bus.

Geplaatst:
En als het te lang duurt kan je toch gewoon de order annuleren?

Dat kan wel, maar dat kost weer geld. Ik wacht gewoon geduldig, misschien dat ik komende tijd nog een herrinerings mailtje stuur, maar ik verwacht niet dat dit ook veel uit zal maken. Ombudsman inschakelen vind ik ook wat teveel van het goede.

Ze hebben inmiddels wel wat aanpassingen gemaakt op de homepage, zoals "we leveren in etappes" of zoiets dergelijks, maar als ze nou eens net zo veel tijd zouden besteden aan de klanten en het updaten van het aanbod op de website als aan het jaarlijks uitbreiden van het assortiment, dan zou ik terugkomen.

Geplaatst:
Dat kan wel, maar dat kost weer geld.

Order kun je altijd gratis annuleren, sterker nog, je kunt altijd binnen 14 dagen ruilen

Mooi & vervelend tegelijk dat Nederlandse recht.

Edit: 7 dagen, sorry.

Rechten en garanties kopen of afstand

In de richtlijn Kopen op afstand zijn onder andere de volgende rechten en garanties vastgelegd:

De verkoper moet u tijdig voor de aankoop duidelijke, schriftelijke informatie geven over bijvoorbeeld de prijs (inclusief belastingen en eventuele bezorgkosten) en hoe de betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst plaatsvindt.

Uw bestelling moet binnen 30 dagen geleverd worden, tenzij u met de verkoper een andere termijn heeft afgesproken. Als een besteld product of bestelde dienst niet (meer) leverbaar is, moet de leverancier u dit laten weten. Eventuele (aan)betalingen moeten binnen 30 dagen aan u worden teruggestort, tenzij is afgesproken dat u een vergelijkbare dienst of product wordt geleverd.

U heeft een herroepingsrecht. Dat houdt in dat u minimaal 7 werkdagen de tijd heeft om zonder opgave van redenen de koop terug te draaien. De enige kosten die de leverancier u daarvoor in rekening mag brengen, zijn de kosten voor het terugsturen van het product dat u bij nader inzien niet wilt hebben. Wanneer u al heeft betaald, moet de verkoper het bedrag binnen 30 dagen terugstorten.

Bron: Rijksoverheid.nl

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

maar als ik goed begrijp hebben ze dus het gehele assortiment niet in huis, bieden het wel aan en proberen het dan te krijgen als besteld/betaald is, wat duidelijk niet altijd lukt en dus deze situatie ontstaat ? .

Geplaatst:

Dan is online bestellen bij Vlaams Zaadhuis veel overzichtelijker.

Je ziet meteen of het leverbaar is en als dit niet is van wanneer wel leverbaar.

Bij Helza Zaden zie je zelfs hoeveel er nog in stock zijn.

Geplaatst: (aangepast)
maar als ik goed begrijp hebben ze dus het gehele assortiment niet in huis, bieden het wel aan en proberen het dan te krijgen als besteld/betaald is, wat duidelijk niet altijd lukt en dus deze situatie ontstaat ? .

Precies, zou het zelfde zijn als je naar de bakker loopt, een heel tarwe besteld, afrekent en dat die dan vertelt dat die niet op voorraad is maar over een maand op eigen kosten wordt afgeleverd en dat je dan ook nog het risico loopt dat je het met een halfje wit moet doen! Nou dan tik ik hem met een stokbrood op zijn gezichtje hoor! Vind het nog steeds belachelijk (jammer).

aangepast door Gast

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Haha Koert, dan moet dat stokbrood wel meteen te verkrijgen zijn, anders pas doodknuppelen na enkele maanden als het te verkrijgen is en hard genoeg door de ouderdom om genoeg pijn te doen

ps Je besteld nog sneller een nieuwe auto dan zaad bij Vreeken

Geplaatst:

Nou precies, vanmorgen half negen auto weg gebracht naar apk-keuring, om 11 u belt hij op dat de kosten erg hoog liggen om half twaalf een nieuwe auto, zo kan het ook heer Vreeken

Geplaatst:

Er is dus nog niet veel veranderd. Dit jaar heb ik me niet laten verleiden om daar nog wat te bestellen.

Als ik echt iets speciaals van ze wil kan ik ze beter op gaan zoeken in dordrecht en er meteen een leuk dagje van maken.

Geplaatst:

Dat Vreeken traag is met uitgifte en hoge verzendkosten rekent kan ik me best voorstellen.

Een goed gesorteerde (fysieke) winkel bijhouden EN postorders verzenden is veel werk.

Niets dan lof voor deze man, welke s'werelds meest bijzondere zaden naar Dordt weet te verschepen en waar de service altijd is.

Bij thuiskomst bleek een zakje geen inhoud te hebben. Een belletje en de volgende dag in huis.

Geplaatst:

zelf rij ik ook het liefste naar de winkel toe en heel zelden als ik iets vergeten ben bestel ik het via de site geen problemen mee gehad die keren dat ik iets besteld heb.

Geplaatst:
Dat Vreeken traag is met uitgifte en hoge verzendkosten rekent kan ik me best voorstellen.

Een goed gesorteerde (fysieke) winkel bijhouden EN postorders verzenden is veel werk.

Niets dan lof voor deze man, welke s'werelds meest bijzondere zaden naar Dordt weet te verschepen en waar de service altijd is.

wat een domme post zeg, dat is toch zijn werk, gewoon normaal hoor en hij kan het jammer genoeg duidelijk niet aan, en service oke ??? blijkt wel niet als mensen een jaar moeten wachten, vraag me af of je andere

mensen hun post gelezen hebt of dat je zomaar wat neer schrijft

Geplaatst:

Pfff, je reageert wel lekker fel vandaag Hansiepansie Maar op zich sluit ik me wederom bij de inhoud van je woorden aan, iets als een domme post betitelen vind ik wat minder!(ook al zou er een hele dikke kans bestaan dat ik het er wel compleet mee eens ben, maar dat houd je, vind ik, voor je of je stuurt hem even een pmtje)

@ Menno: De hoge verzendkosten zijn natuurlijk nooit te verklaren, dit is nooit nodig natuurlijk, een postzegel is een postzegel dat kost natuurlijk nooit een dikke 5 euro... en als jij een nabestelling levert spreekt het natuurlijk voor zich dat de kosten voor de in gebreke blijvende handelaar zijn.Ik vind het wel wat anders wanneer je hoge(re) prijzen hanteert voor het werk wat verzet moet worden, wat het zeker waard is als je ziet wat voor exclusieve zaden hij aanbied zoals je aangeeft. Want veel werk is het, maar goed zoals Hans aangeeft daar kiest hij zelf voor en als je dat niet aankan moet je dat niet doen of het op een andere manier spelen. Ik heb echt geen moeite om een half jaar op mijn exclusieve droomzaad te wachten, maar dan wil ik het wel weten. Ik vind dat als je iets aanbied moet je het op voorraad hebben of dit anders nauwkeurig vermelden. Betreft de redelijk bekende/gebruikte zaden is er in mijn ogen totaal geen excuus om die later te leveren dan hooguit 5 werkdagen.

Geplaatst:
hij kan het jammer genoeg duidelijk niet aan, en service oke ???

Over service gesproken . Ik heb nog nooit bij Vreeken besteld dus daar kan ik niet over oordelen maar nu het over service gaat wil ik wel zaadhandel vanderWal even met terugwerkende kracht een dikke pluim in zijn xxx steken. Vorig jaar werd i.p.v. een zakje wortelzaad een zakje tomatenzaad Tigerella geleverd . Na een telefoontje bleek het mijn fout te zijn omdat ik stomweg een cijfertje van het bestelnummer verkeerd had ingevuld. Ondanks dat het mijn eigen stomme schuld was stuurde men mij alsnog een zakje wortelzaad zonder daar kosten voor te rekenen. Zelfs de verzending was gratis en het zakje tomatenzaad mocht ik houden. Zo kan het dus ook !

p.s. Iemand nog interesse in een niet gebruikt en ongeopend zakje tomatenzaad van het ras Tigerella van de firma vanderWal ?

Bruikbaarheid volgens verpakking is tot in 2013.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...