appelvrouw Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Goede ideeën! Lie had het zo naar zijn zin, dat hij vast wel wil plannen..hij houdt wel van een feestje.Ik vergeet het steeds, hij wou Joep nog bedanken, die was er niet toen we weggingen. Bij deze We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Ook helemaal voor in... Laat maar komen die datum-prik-poll... (bij voorkeur niet in de periode 15 tm 25 augustus ivm Noorderzon alhier)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Eind van de zomer/begin herfst maar een oogstfeest houden? Is vorig jaar ook al voorzichtig geopperd, maar dit jaar maar eens doorzetten? Dan kan iedereen eens laten zien wat voor een lekkers ze kunnen maken met hun oogst? Zaden ruilen voor het jaar daarop, varkentje proeven Klinkt super! Maar...uh...Jorieke en Joep.....jullie hebben je al uit de naad gewerkt!!... Ik had al zitten denken of we het niet zo zouden kunnen organiseren dat het voor jullie ook wat relaxter kan...? Bijvoorbeeld door een ondersteunende voorbereidingsploeg en ook een opruimploeg te maken? Ging gisteren al door mijn hoofd, maar dacht...dat opper ik tegen die tijd wel..... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Dan maak ik me wel minder druk hoor Blijf ik lekker zitten de hele dag Grote kans dat alles lekker buiten kan, dat is al stukken beter! En mn tuin ziet er dan tenminste een beetje groen uit (onkruid, kruid, wat dan ook) Ergens in september ofzo? (cross-post met Weknow) Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Blijf ik lekker zitten de hele dag Kun je dat dan? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Een kampeerweekeinde, tentjes mee, partytent eventueel, laat de plannen voor een feest maar opborrelen. Zoveel verschillende individuen, maar één ding hebben ze gemeen: moestuinieren en moestuinforumen. De tijd hebben om wat beter elkaar te leren kennen, op moestuingebied op zijn minst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Gezellig Gesprekken rondom een kampvuur.Word je een tijdelijke campingboerderij houdster Jorieke Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 ohhhh klinkt super!! Nu hou ik alleen net de eerste week van september zelf een workshop/week eten uit de natuur in Hongarije... als het dus niet de eerste week is dan kan ik misschien ook nog overkomen http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Zodra de Noordelijke Moestuinmiddag is geweest, gaan we stemmen. Goed? Anders loopt alles weer door elkaar Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Lijkt me leuk!Als het ff kan ben ik er weer https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Ook ik vond het erg leuk op de mtf dag en wil hierbij iedereen nog bedanken voor het ruilen en de Jorieke en Joep voor de gastvrijheid. Heb het helaas niet eerder kunnen doen omdat ik weer erg druk was met werk. Ik ben overigens helemaal in voor een oogstfeest in September, lijkt me super! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Ik heb eindelijk puf en tijd en zin gevonden om al jullie flessen olie en pakken suiker etc. naar hun opslag te sjouwen. Die had ik boven bedacht... ik weet ook niet meer precies waarom Alles komt op datum en soort en gewicht te staan, zware dingen onderin en lichte bovenin. Ik maak straks (als ik het af krijg dan he?) even een foto! Die zondag hadden we alles al lekker uitgezocht hoor. Alles uitgestald in die ruimte, olie bij olie en suiker bij suiker. Echt superveel spullen! Erg gaaf Ik denk dat we voor bijv. rijst en olie de komende 2 jaar niet meer naar de winkel hoeven Leuk ook, alle thee-soorten die ik tegenkwam. En van allerlei mini shampootjes uit een hotel/vliegtuig? Vroeger verstoften dat soort zaken nog wel eens bij mij. Een grote fles shampoo was dan makkelijker, binnen handbereik, etc. Nu gebruik ik alles! Elke mini wordt leegemaakt alsof het de laatste shampoo op de wereld is Er liggen al blokjes zeep bij elke wasbak, en het nog zeer verse stukje zeep ligt te drogen/uit te harden op een stukje papier. Ik vind het helemaal geweldig Edit: ooooh ik kom nu pas de pot met Kweejam tegen van Jet! Die had mijn vader dus op de tafel gezet (we hebben alles met zijn 2-en uitgepakt). Nu snap ik je opmerking van een paar dagen terug ook pas! Dat dat zelfgebakken brood zo lekker zou zijn met kweejam Ik ga het morgen meteen proeven, want we eten nog steeds van dat brood. Komt goed! Meteen nog een vraag aan Jet: Die zak met Frans zeezout... het zout is wat vochtig, klopt dat? Kan ik het gewoon in een afgesloten potje doen? In de molen kan dus niet, maar het is niet zo heel grof dus dat is ook niet nodig. Gewoon even ter bevestiging..? Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Ja het kan in een pot. Het is culinaire zout, vooral bedoeld voor koude bereidingen zoals bv kruidenboter, salade enz. Omdat het war vochtig is lost het niet meteen op als je het op iets strooit, daardoor behoud je een bite. Je kunt het natuurlijk ook gebruiken om te koken, en het wordt ook gebruikt om mee te bakken, zoute stengels bv. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Top! Dank je Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Zo zeg... ik heb eindelijk even wat foto's uitgezocht en even tijd om ze te plaatsen Hier 3 foto's van hoe alles er bij stond toen we alles hadden uitgepakt en enigszins hadden gesorteerd: Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Hahaha, dat ziet er geweldig uit!! Geniet er maar lekker van We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Ik heb nog foto's van de kast waar het nu staat. Maar daar ben ik nog niet aangekomen met het uitzoeken van foto's Komt nog! Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Dat ziet er goed uit Jorieke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 ZZOOooo Jorieke,Dat is nog eens een relaxed manier van boodschappen doen.Al moet je er wel mensen voor ik je huis en op je erf toelaten.En ook nog eens alles organiseren.Ik zou het je niet na kunnen doen.Het is je echt van harte gegund meid.Groetjes,Conny. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Geniet er van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Je lijkt wel een Prepper! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 Wel lastig om alles mee te nemen als ik naar mijn Bug-out-location moet, maar ik voel me ook wel een prepper ja. Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Prepped for life! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Ach Jorieke,Je kan je beestenboel toch wel laten wennen om met zadeltassen om te lopen.Dan Joep en jij ieder twee rugzakken ( 1 voor en 1 achter )En ieder een kruiwagen of handkar.Dan kom je toch al een heel eind. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts