Geplaatst: 14 januari 201214 j Ik heb een oudduitse herdershond, van de tjechische lijn, dwz. een 300% werkhond. althans de mijne zeker, super fel.En dat houd weer in dat je véél met hem bezig moet zijn.Toen ik jaren terug eens met hem liep, had ik zijn speeltje vergeten, dus schopte ik wel eens tegen hoog onkruid die hij er dan met 1 ruk uitrukte en dat was dan nu zijn buit/speeltje.dat gebeurde wel eens meer en niets op tegen.Totdat...ik een paar jaar geleden mijn moestuintje kreeg.Ik had al diverse aalbessen e.d. geplant en de rest stond er ook goed bij... en ja ....ik hoef al niets meer te zeggen..... ALLES kaal. echt alles op die 2 vierkante meter na waar ik aan het werk was, maar die zou hij ook wel even aanpakken Het enige wat ik kon doen was lachen, weet dat beest veel. Nu heb ik speciaal voor hem, ( en een beetje voor mijn vrouw) een grasveldje gemaakt van 3x6 meter.als ik nu in de tuin werk mag hij nergens anders komen, dat weet hij, en ik ga regelmatig even met hem dollen.ik blij.,,, hij blij.. Uploaded with ImageShack.us Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.Dat doet me glimlachen en genieten.
Geplaatst: 14 januari 201214 j zie het zo voor me...al die struikjes naast hun plantgat en de hond trots kwispelend ernaast
Geplaatst: 14 januari 201214 j kapot gehakt met die bek van hem, een tak van 1 meter is binnen de seconde verkleind tot 4 stukjes , het lijkt wel een heggeschaar Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.Dat doet me glimlachen en genieten.
Geplaatst: 23 januari 201214 j Denk je even rustig te kunnen moestuinforummen..... If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
Geplaatst: 23 januari 201214 j @OliveZiet er heel bekend uit Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.Dat doet me glimlachen en genieten.
Geplaatst: 23 januari 201214 j Ja bij mij ook mijn hond sluit regelmatig de pagina of een pagina terug.Dan ligt ie weer met zijn kop op de touchpad. Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Geplaatst: 30 januari 201214 j Ik heb een oudduitse herdershond, van de tjechische lijn, dwz. een 300% werkhond. althans de mijne zeker, super fel.En dat houd weer in dat je véél met hem bezig moet zijn.Toen ik jaren terug eens met hem liep, had ik zijn speeltje vergeten, dus schopte ik wel eens tegen hoog onkruid die hij er dan met 1 ruk uitrukte en dat was dan nu zijn buit/speeltje.dat gebeurde wel eens meer en niets op tegen.Totdat...ik een paar jaar geleden mijn moestuintje kreeg.Ik had al diverse aalbessen e.d. geplant en de rest stond er ook goed bij... en ja ....ik hoef al niets meer te zeggen..... ALLES kaal. echt alles op die 2 vierkante meter na waar ik aan het werk was, maar die zou hij ook wel even aanpakken Het enige wat ik kon doen was lachen, weet dat beest veel. Oh zulke honden hadden wij ook... vrouwtje helpen met planten van bloemetjes..... Vrouwtje doet viooltjes in pot... schuift pot aan kant..... hond helpt.... trekt viooltjes uit pot Off topic: waar train je, ik bedoel VDH NBG oid??? Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 30 januari 201214 j Ik heb een hele speciale hond...brengt elke ochtend de krant...(en ik heb niet eens een abbonnement!)dat heeft toch niemand!!!!! 30 januari 201214 j aangepast door Gast
Geplaatst: 30 januari 201214 j Onze beagle is dol op al het eten dat er uit de moestuin komt. Ze eet kruisbessen van de plant, zelfs met stekels in haar neus!kwam dit draadje pas net tegen Mijn weimaraner keek eerst eens af wat baasje en vrouwtje zoal van de struiken en bomen haalden.... en dan ging ze daarna wel zelf oogsten Idd kruisbessen, ze at vakkundig om de stekels heen. Rode bessen, hele trossen trok ze dr vanaf. Appels en pruimen die laag genoeg hingen plukte ze zo van de takken af. Oh ja en frambozen vindt ze ook lekkerNesten met eieren leegroven deed ze ook... maar wel zodanig en voorzichtig dat we de eitjes netjes konden terugleggen Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 1 februari 201214 j Haha gek he? Die honden die hun neus bijna prikken voor wat fruit. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 februari 201214 j Eten jullie honden in de winter dan ook mezenbolletjes? Dat doet die van mij namelijk, ze trekt ze zo uit de bomen
Geplaatst: 2 februari 201214 j Ik heb ze behoorlijk hoog hangen, maar die gekke muts zou het zo doen volgens mij! Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 3 februari 201214 j Jups. De mezenbollen gaan er stuk voor stuk aan. Onze Duitse Herder kan er geen genoeg van krijgen. Gisteren heb ik haar overigens weer uit de moestuin kunnen halen. Gelukkig nog geen aardbeien. Die heeft ze het vorige seizoen opgegeten, en ik me maar afvragen waar die aardbeien bleven... blog/freggel/
Geplaatst: 5 februari 201214 j Ik heb een boerenfok. Hij vindt het heerlijk op de tuin, maar ik neem hem niet altijd mee. Hij weet wel dat hij op de paden moet blijven, maar het is zo heerlijk om in het zand te graven. Misschien moet ik een stukje terras afzetten met een kinderhekje, daar blijft ie netjes achter.Er ligt een kleed voor hem op de tuin. En hij vindt het heerlijk om in het zonnetje te liggen en intussen de baas in de gaten te houden. Het is wel een blafbanaan, als er mensen langs lopen moet hij dat altijd even melden.
Geplaatst: 28 februari 201214 j Jups. De mezenbollen gaan er stuk voor stuk aan. Onze Duitse Herder kan er geen genoeg van krijgen. Gisteren heb ik haar overigens weer uit de moestuin kunnen halen. Gelukkig nog geen aardbeien. Die heeft ze het vorige seizoen opgegeten, en ik me maar afvragen waar die aardbeien bleven... Dat is dus toch een duitse herder-tic. Onze oude reu stond een gevallen vetbol ook met smaak (en met het netje erbij) op te eten. Netje kwam in zijn geheel weer tevoorschijn de volgende dag. We waren er ook van overtuigd dat onze druif dood was na een wat rigoreuze snoeibeurt. Tot we ontdekten dat meneer de druifjes er in het langslopen allemaal uit jatte. En druiven zijn geen aanrader voor honden. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 28 februari 201214 j Je hebt gelijk onze Duitse herder plukte appels van de laagstamboompjes vaak nog onrijp ook. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 28 februari 201214 j O ja! Appels! Dat doet ze bij ons ook. Van die onrijpe, zure appels die ze van de boom plukt en je half opgegeten door de hele tuin terug vindt. blog/freggel/
Geplaatst: 28 februari 201214 j Volgens mij zie ik net in het donker dat de hond de speciekuip heeft uitgegraven, met mijn knoflook en net gezaaide bosui....grrrrrrrrrr edit: ff fotootje erbij van Pepper 3 maart 201214 j aangepast door Gast Groetjes Annemiek
Geplaatst: 2 maart 201214 j Leuke honden-verhalen ( nouja Annemiek , jou verhaal is minder leuk ) Dan wil ik Nelson ook graag voorstellen : ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 2 maart 201214 j Wat een apart beest lijkt wel kruising bloedhond x deensedog, zit vast wat speciaals in jullie drinkwater je haanwas ook erg fors Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 2 maart 201214 j Ohhhhhh wat een mooie lieve knuffelkop heeft je hond Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Geplaatst: 2 maart 201214 j Haha, inderdaad hans. Je zou het wel denken. Pokon water Het is een Duitse Dog. Hij heeft een beetje lodder-ogen, daardoor lijkt hij inderdaad een beetje op een bloedhond ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 3 maart 201214 j Nelson heeft gewoon net iets meer last van de zwaartekracht dan de gemiddelde hond. Hij heeft er wel een intens vertederend koppie door. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 5 maart 201214 j Thanks, ja ik vind het ook , hij kan erg lief kijken. ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.