Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoenen te vroeg gezaaid?


Bert1239

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum en wil hier graag wat informatie opdoen. Daarom heb ik me nu ook geregistreerd. Ik had ook een vraagje, namelijk: ik heb mijn Atlantic Giant(pompoen) zaadjes al te vroeg gezaaid en ze zijn nu al zo'n 5 à 6cm hoog. Straks passen ze niet meer in mijn minikasje in huis, maar kan ik ze ook niet buiten zaaien vanwege de kou! Weet iemand hier de oplossing voor?

 

Mvg

Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat misschien ook kan is grote plastic flessen gebruiken. Bodem eraf snijden, dop eraf, plantjes in volle grond en fles erop zetten, vastklemmen in de grond. Soort mini kasjes, zag het laatst op een volkstuin op ons volkstuincomplex. Nadeel is wel dat de plantjes misschien te groot worden voor de fles, als het nog wel koud is buiten.

 

succes

Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, daar kan je de planten toch echt zo langzamerhand wel naar toe verhuizen. Even wat kouder zetten.

Als de nachtvorsten over zijn naar de kas.

Voor de nacht kan je ze afdekken met wat vliesdoek.

Zelf ga ik dit weekend zaaien, zodra de eerste puntje boven komen ga ik de planten afharden naar de koude kas

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bert1239. Daar is een apart topic voor : foto's toevoegen. Maar als ik me goed herinner, kan dat niet met de iPad, en dus geloof ik ook niet met de iPod denk ik ? ( ontbreken flash ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer er echt helemaal geen vorst meer komt. Ding kan nog geen halve graad vorst verdragen.

richting 15 mei dus. maar ook dan nog wat zicht houden op de langere termijn weersverwachtingen. Zijn die rond 5 mei al helemaal super, gaan ze bij mij er ook eerder al in.

 

De mijne is al zeker 2x zo groot ( koude kas ) Maar ik pot hem nog een keer om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...