Bert1239 Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en wil hier graag wat informatie opdoen. Daarom heb ik me nu ook geregistreerd. Ik had ook een vraagje, namelijk: ik heb mijn Atlantic Giant(pompoen) zaadjes al te vroeg gezaaid en ze zijn nu al zo'n 5 à 6cm hoog. Straks passen ze niet meer in mijn minikasje in huis, maar kan ik ze ook niet buiten zaaien vanwege de kou! Weet iemand hier de oplossing voor? Mvg Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Misschien wat koeler zetten? In een onverwarmde badkamer of zo? Waar natuurlijk wel licht komt? Of gewoon over 2 weekjes opnieuw zaaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Ja, eventueel want dieper zetten in een grotere pot, en -zoals Nynke al zegt- in huis beginnen met afharden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Okee bedankt! Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volkstuingroentje Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Wat misschien ook kan is grote plastic flessen gebruiken. Bodem eraf snijden, dop eraf, plantjes in volle grond en fles erop zetten, vastklemmen in de grond. Soort mini kasjes, zag het laatst op een volkstuin op ons volkstuincomplex. Nadeel is wel dat de plantjes misschien te groot worden voor de fles, als het nog wel koud is buiten. succes Quote Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Dank voor de tip, maar daar heb ik geen last van. Ik heb er namelijk ook een onverwarmde broeikas staan van zo'n 100*60*50 cm. Maar ik denk niet dat die warm genoeg is als het buiten 5 graden is! Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Nou, daar kan je de planten toch echt zo langzamerhand wel naar toe verhuizen. Even wat kouder zetten.Als de nachtvorsten over zijn naar de kas.Voor de nacht kan je ze afdekken met wat vliesdoek.Zelf ga ik dit weekend zaaien, zodra de eerste puntje boven komen ga ik de planten afharden naar de koude kas Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Okee dat is fijn! Die pompoen plantjes groeien namelijk echt als gekken! Ze zijn in 4 dagen wel 6cm gegroeid volgens mij! Ze zijn nu al te groot voor het binnen kasje. Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Weet er trouwens iemand hoe je via je iPod foto's op het forum zet? Dat lukt namelijk niet bij mij en aangezien ik alles via mijn iPod doe zou dat best handig zijn Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 @ Bert1239. Daar is een apart topic voor : foto's toevoegen. Maar als ik me goed herinner, kan dat niet met de iPad, en dus geloof ik ook niet met de iPod denk ik ? ( ontbreken flash ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijnspeeltuin Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 @bert, volgens mij kun je ze eerst aan jezelf mailen en dan via je mail op het forum plaatsen. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Oké, bedankt voor de tip! Hoe zet ik ze via de mail op het forum? Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijnspeeltuin Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 De gemailde foto opslaan. Als je de optie foto uploaden aan klikt kom je in je eigen menu waar je foto's uit kunt plukken en uploaden Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Maar dat is juist het probleem! Ik heb die knop niet omdat er een Flash op een iPod zit denk ik. Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Vanaf wanneer kan een pompoen plant de volle grond in? Momenteel staat mijn plantje er zo bij: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Wanneer er echt helemaal geen vorst meer komt. Ding kan nog geen halve graad vorst verdragen.richting 15 mei dus. maar ook dan nog wat zicht houden op de langere termijn weersverwachtingen. Zijn die rond 5 mei al helemaal super, gaan ze bij mij er ook eerder al in. De mijne is al zeker 2x zo groot ( koude kas ) Maar ik pot hem nog een keer om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Ok nog even wachten dus? Deze plant dan in een grotere pot zetten of niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Meestal pot ik planten die zo erg in de groei zijn, om, als er wortels onder de pot verschijnen. Check zelf even. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Onderaan de pot zijn al behoorlijk wat wortels te zien hoor. Zal hem dan dit weekend in een grotere pot zetten tot hij de grond in kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 26, 2013 Author Share Posted April 26, 2013 Kunnen de pompoenen al in de koude kas buiten? Ik bedoel, als het buiten 2 graden is 's nachts is het ook 2 graden in de kas. Of overleven ze die temperatuur wel? Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts