AnnaV Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Hallo allemaal! Mijn naam is Anna, een studente geneeskunde uit Maastricht. Ik zat er al een tijdje over te denken om te proberen wat groentes te laten groeien op mijn kleine studentenbalkonnetje, en ben gisteren eindelijk langs het tuincentrum gegaan. Voor alle duidelijkheid: ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik mee bezig ben en doe vrolijk maar wat, dus alle tips zijn welkom! Mijn balkon staat op het oosten, en ik heb helaas alleen 's ochtends 2-3 echt zon er op. De planten heb ik overgezet in plastic potten. Ik heb nu staan:- een plantje met minipaprika'tjes (plukklaar gekocht, zodat de andere plantjes weten welke kant ze opmoeten )- twee paprikaplanten (geel/oranje), nu 30cm hoog maar nog zonder vruchtbeginsels.- tomatenplantje, ca 25 cm hoog, zonder vruchtbeginsels.- een stekje van radijsjeszaadjes die ik zelf (binnen) geplant had. Ze zijn wel een beetje van slag door het ompotten, dus ik weet niet of ze het gaan redden.- kant en klare potjes basilicum en peterselie. De basilicum heb ik zonet maar naar binnen gehaald, die werd een beetje slapjes op het balkon.. (?)- binnen: beginnende tomatenplantjes (zelf geplant), 3cm hoog. Ik wil binnenkort ook nog wat veldsla plantjes halen, en sta verder open voor ideeën van ''niet te moeilijke'' groenteplantjes. Alle tips welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Welom en denk eens aan raketsla, munt en komkomer. Deze zijn niet heel moeilijk Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Welkom op dit forum Anna! Sla kun je direct ter plekke zaaien en heeft geen hoge ontkiemingstemperatuur. Dat zou je nu al in een balkonbak kunnen zaaien bijvoorbeeld. Hier begint het aardig op te komen.En joh, doe lekker gek, al doende leer je het meest. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaV Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Munt is een goed idee, lekker voor in de thee! Bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Als je op je balkonnetje wat kunt afschermen voor koude wind, dan zouden de paprika's en tomaten in ruime potten goed kunnen lukken. Voldoende water en voedsel geven op de grond! Veel kruiden zullen het ook goed doen. Stan geeft ook al goede ideeen! Ik zou daar nog aan willen toevoegen: pluksla, romeinse sla, bietjes, bosuitjes, meiraapjes....Die geven vrij snel al oogst. Veldsla is het nu niet meer de tijd voor..dus dat zou ik niet doen nu...wachten tot het najaar misschien. (Lijkt me ook sterk dat ze die verkopen nu. Misschien wel allerlei andere slasoorten-plantjes en die kunnen prima. Veldsla is trouwens geen slasoort, maar van een heel andere familie) Radijsjes verdragen verplanten niet zo goed....dus ik vrees dat die weinig worden en snel zullen gaan schieten. Misschien kun je ze nog eens ter plekke zaaien in een pot! Succes met je balkontuintje! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Welkom! Is stengelui in potten misschien een idee? Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Welkom! Je hebt neem ik aan de tomaten en paprikaplanten binnen staan? Zo niet, gauw naar binnen halen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Welkom, je gaat voortvarend van start! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaV Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Dank allen Ze staan wel buiten Huub, maar 's nachts naar binnen. Het is een beetje behelpen, aangezien mijn hele studentenkamer waarschijnlijk kleiner is dan de meeste van jullie moestuinen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts