Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Welk boek lees je...

Featured Replies

Geplaatst:

Ik lees ontzettend graag..(ouderwetse) sience fiction, literaire thrillers, gewoon goede literaire werken, modern of wat ouder, goede fantasy..alleen voor non fictie kan je me niet wakker maken.

Het is soms moeilijk om aan een boek te komen voor mij..vroeger ging ik natuurlijk naar de bibliotheek. En boeken zijn duur. Gelukkig heb ik heel veel boeken, en heb ik er geen problemen mee een boek twee of drie keer te lezen.

De laatste weken heb ik o.a.herlezen: de Kinderen van Prospero ( Jan Siegel) Junival (Jan Wolkers) de Kakkerlak (Jo Nesbo) de Stad van de wilde goden (Allende).

ook heb ik Bonita Avenue (Peter Buwalda)gekregen, maar nog niet gelezen.

Van nieuwe boeken weet ik niet veel meer, ik ben benieuwd wat jullie nu lezen.

Ook hou ik me aanbevolen om boeken te ruilen..zoek je een boek? Vraag het mij, misschien heb ik het, en wil ik het ruilen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ik (her)lees veel e-books, nu Murakami Norwegian wood recent Hosseini Duizend schitterende zonnen ~het huis van de moskee en iets vaags van Kronnenberg en Simone van de Vlugt ~~~~~~~

Geplaatst:

Net weer de millenium triologie van Stieg Larsson gelezen, nu wij zijn ons brein van Dick Swaab en Ken Folett, fall of giants. Ik lees veel in het Engels trouwens.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

De trilogie van Stieg Larsson heb ik als e-book en bewaar deze voor de vakantie.

Mocht iemand interesse hebben, dan stuur ik ze door.

Heb ook veel titels van Nicci French en Suzanne Vermeer.

Heerlijk lezen, ik kom er de laatste tijd helaas niet aan toe..

Geplaatst:

Ik lees alleen als ik op vakantie ben, of als ik doodziek ben... Anders heb ik er geen rust voor

Ik houdt wel van fantasie, maar ik heb ook de 50 tinten serie met veel plezier gelezen hoor

Verder heb ik vooral veel boeken vol informatie over botanische Orchideeën, moestuinieren en kruiden...

Op dit moment krijg ik veel zwangerschaps- en babyboeken! Kan bijna een bibliotheek erover beginnen, hihi

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Momenteel lees ik het laatste deel van de Hongerspelen: de Spotgaai.

Verder ben ik groooooot fan van alle boeken van Karin Slaughter. Meesterlijk gruwelijk

Geplaatst:
  • Auteur
ik (her)lees veel e-books, nu Murakami Norwegian wood

Ja E-books, ik vergeet steeds dat het bestaat..natuurlijk de manier om je bieb eens uit te breiden. Misschien begin ik er nog eens aan.

Norwegian wood vond ik ook mooi..ik werd er wel een beetje somber van.

Net weer de millenium triologie van Stieg Larsson gelezen, Ik lees veel in het Engels trouwens.

Topboeken. Jammer dat Larsson dood is, die had ons nog kunnen verrassen met mooie thrillers! Ik lees geen Engels, en wat Frans betreft ben ik nu aan een kinderboek bezig..alleen op de wc. Het is een boek met korte verhaaltjes over een leukstout jongetje en zijn vriendjes Le Petit Nicolas...

Heerlijk lezen, ik kom er de laatste tijd helaas niet aan toe..
Dat heb ik ook heel lang gehad. Ik moet nu verplicht twee x per dag een uurtje liggen en lees voor het eerst sinds jaren weer regelmatig overdag. Anders wel in bed hoor, standaard 5 tot 30 minuten, afhankelijk van de snelheid waarmee ik in slaap val

k houdt wel van fantasie, maar ik heb ook de 50 tinten serie met veel plezier gelezen hoor

Wat is de 50 tinten serie Eva?

Momenteel lees ik het laatste deel van de Hongerspelen: de Spotgaai.

Verder ben ik groooooot fan van alle boeken van Karin Slaughter. Meesterlijk gruwelijk

De Hongerspelen heb ik net gekoekeld..lijkt me wel wat voor mij. Klopt het dat het een roman voor jong volwassenen is? Niet erg trouwens, ik lees ook kinderboeken Slaughter vind ik té gruwelijk..die lees ik alleen nog maar als ik hélémaal niets meer heb...

Geplaatst:

50 tinten grijs, 50 tinten donkerder en 50 tinten vrij. Een serie van EL James... Lag heel de wereld vorig jaar over op zn kop, want plat gezegd gaat t gewoon over SM...

Maar, ik kan ze iedereen aanraden!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ik lees en herlees de boeken van Stephen King.Virginia Andrews vind ik ook wel aardig.

Geplaatst:

De Hongerspelen noemen ze inderdaad een boek voor jong volwassenen, maar ik snap nog altijd niet waarom hahaha.

Ik vind het een super trilogie en leest makkelijk weg.

Dus een aanrader

Geplaatst:
  • Auteur
Ik lees en herlees de boeken van Stephen King.Virginia Andrews vind ik ook wel aardig.

Stephen King`s boeken waren mijn eerste aanraking met fantasy..een beetje horror, dat wel, daar hou ik eigenlijk niet zo van. Daarvoor las ik buiten de gewone leeslijst alleen SF van Vance, Asimov, Dick, Simak e.d.

De Noodzaak was mijn eerste boek, dat smaakte naar meer. verder heb ik van hem alleen Christine en Insomnia gelezen, ik zou nog graag eens de donkere toren boeken lezen.

Geplaatst:

Ik heb ze (bijna) allemaal,ruim 60 nu.

Geplaatst:

Ik heb nu Link van Patricia Cornwell uit, niet 1 van haar beste vind ik persoonlijk maar ik ben helemaal weg van de boeken van Linda Jansma; Caleidoscoop, Houvast en Tweestrijd.

Verder is mijn absoluut favoriete schrijver Dick Francis, hij schreef thrillers/detectives over de paardensportwereld in Engeland. Van die boeken waar je na de eerste zin al helemaal in zit en niet meer bereikbaar bent voor de rest van de wereld

Geplaatst:

Ik lees heel veel,

ik heb een grote voorkeur voor fantasy maar lees ook wel eens iets anders zoals de eerder genoemde 50 tinten.

Momenteel ben ik Ster van Neil Geiman aan het lezen voor de leesclub bij:

http://www.fantasywereld.nl/

Maar over het algemeen lees ik 4 boeken tegelijk.

Nog een tip kijk eens bij de Action voor boeken die kosten 1.99 en daar liggen soms erg leuke boeken bij Of kijk voor een boekenfestijn bij je in de buurt dat zijn nieuwe boeken maar dan veel goedkoper dan in de winkel. http://www.boekenfestijn.com/home

De boeken die appelvrouw noemde van Jan Siegel heb ik ook maar vond die niet echt geweldig. Ik lees boeken in het nederlands en engels het liefst echte boeken maar ik heb ook honderden e boeken sommige zijn nu eenmaal niet verkrijgbaar in boek vorm

Geplaatst:

Ik ben net klaar met alle 7 delen (van 1000 bladzijden) van Game of Thrones. Geweldige serie! Die nog niet af is helaas dus ik moet wachten op het volgende deel.

Nu ben ik begonnen in Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Erg mooi tot nu toe.

Geplaatst:

Het liefst lees ik boeken over alles wat met planten/tuinieren te maken heeft. Hoe dikker/moeilijker,hoe leuker!!

m.v.g.

hans.

Geplaatst:
  • Auteur

Lekker al die tips jongens (en meisjes) ga zo door!!

Angela, ik heb de boeken van Siegel nu herlezen, maar ze zijn echt erg goed. Heb je weefwereld gelezen?oeken van de leven

Wie heeft er boeken van Robin Hobb gelezen?(in onze familie gezien als de absolute topper van de fantasy Een van ons 5ven is altijd wel een van haar boeken aan t lezen..) de boeken van de zieners, de boeken van de nar, de boeken van de levende schepen en de laatste serie waarvan het einde wat tegenviel..even de titel kwijt.

Geplaatst:

Else game of thrones wacht ik mee tot de serie kompleet is, het wachten op het volgende deel duurt te lang, er komt binnen kort wel een nieuw kort verhaal uit van de zelfde schrijver die wil ik wel hebben dat is deel 3 van De hagenridder.

Appelvrouw nee weefwereld heb ik nog niet gelezen, De boeken van Siegel heb ik alle 3 maar vond ze niet geweldig, de boeken van Robin Hobb wel de Nar is een van mijn favorite karakters. De boeken van de draken vind ik ook erg goed al zitten er jammer genoeg nogal wat fouten in de nederlandse vertaling.

Ik heb niemand Harry Potter zien noemen? Dat vond ik echt een goeie serie! Ik hou ook nogal van de Twilight boeken. En als je van een lange serie houd is er altijd nog Het rad des tijds en De wetten van de magie.

Geplaatst:

Ohh wat ook lekker makkelijke weglees boeken zijn zijn de monkeywrench serie van P.J. Tracy..die las ik in 2 wkn gewoon uit hehehe

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Op het moment lees ik de aarde zal weer vruchtbaar zijn van Ellen Winkel. Interessant boek over het ontstaan van de biologisch dynamische landbouw en antroposofie in Nederland.

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Geplaatst:

Zaterdag het nieuwe boek van Robin Hobb gekocht.

Geplaatst:
  • Auteur

O, welke is dat?

Geplaatst:

De eigenzinnige prinses en de bonte prins.

Geplaatst:

Leer Ons Stil Te Zitten van Tim Parks

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.