Geplaatst: 27 april 201312 j Geïnspireerd op "appelvrouw"'s "Welk boek lees je?"... Ik ben volwassen geworden met een concept van "draagbaarheid" dat hierop neer kwam: een gemiddelde, goed gevulde valies met een draagriem. Echt "lichtgewicht" was in die jaren bijvoorbeeld een Uher 4000-reeks bandrecorder. Wie het breed kon laten hangen haalde daar zijn neus voor op en opteerde voor de absolute top: een bandrecorder van Nagra/Stellavox. Denk qua aanschafprijs aan een gemiddeld modaal netto-jaarloon. Fantastische machines, nog steeds, daar niet van. Maar goed: we zijn in 2013. In een tijd waarin een toestelletje, een postzegel groot, enkele uren muziek kan bevatten. Fantastisch toch? Mag deze overjarige hippie even vertellen over een paar muziekjes die hij afspeelt op zijn Ipod, terwijl hij in de tuin aan het werk is? En gelijk vragen naar uw suggesties? Een lukrake greep uit mijn nogal eclectische muziekkeuze. Alan Stivell - Deliverance ( )Naïef? ja, maar eerlijk: ik krijg er nog steeds tranen in de ogen van. "... Est-ce pretentieux de nous croire egaux ?Est-ce trop demander que de vouloir vivre ?Nous ferons tomber la pluie sur le monde meurtriEt nettoyer le sang graisseux dont se nourrissent lesSoi-disant puissantsEt donner a boire aux assoiffes de justiceEt les feuilles repousseront de Bretagne en Espagne,Du Mali au Chili, d' Indochine en Palestine.Bretagne, centre du monde habite, tu serasUn refuge pour les oiseaux chasses petrolesPour les femmes, en prison, torturees Pour les vieillards bombardes. ...". Lieven Tavernier/Jan De Wilde: De fanfare van honger en dorst ( )Ik heb de eer gehad de in het nummer genoemde "Helga" van "Frituur Elga" (Zuidstationstraat, Gent) goed te kennen. Een Gents monument en Elga (echte naam Julia) wordt nog steeds door velen gemist. Julia was een grote madam, een standbeeld waardig. Het recept van haar ronduit fantastische stoverij heeft ze nooit willen geven... Zaz: Eblouie Par La Nuit (http://www.youtube.com/watch?v=VIyq4wQD1rU)Over de liefde die koestert en kneust, vaak tegelijkertijd. Mooi. Zoals we in Vlaanderen zeggen: "schuune". Europe: The final countdown ( )Wat heb je aan een moestuin, als je er niet eens ongeremd luchtgitaar in kan spelen? Let vooral op het publiek: dat zijn de hedendaagse oma's en opa's! Black: Wonderful life ( )Nagenieten in de avondschemering: het is goed, zo...
Geplaatst: 27 april 201312 j Nou. ééntje dan. Mierzoet, uiterst cliché, maar ook in een bepaalde state of mind heel raak en mooi. Zelf luister ik trouwens helemaal nóóit muziek op de tuin, of het moesten de vogels zijn enzo.
Geplaatst: 27 april 201312 j Op deze PC heb ik helaas geen geluid, dus Bit...je moet even wachten voor ik jouw keuze kan beluisteren. Voor de eerste 2 van Yvan is dat niet nodig. Beide nummers kan ik dromen. Van Alan Stivell heb ik het album waar dit de opener van is (Live in Dublin) als LP. Grijs gedraaid (voor een LP moest je sparen....de weinige die je had draaide je ook heel veel) maar later nooit meer als CD gekocht. En al zeker geen 15 jaar meer LP's gedraaid.....hm....toch nog eens terugzoeken. Maar van Deliverance, in al zijn bombast, zit elke toon nog in mijn hoofd. Volgend weekend, Yvan, treedt Alan Stivell trouwens op in Ingelmunster op het Labadouxfestival! Dat is voor jou waarschijnlijk vlak bij! Dit nummer zal hij bijna zeker niet meer spelen, omdat het vooral van de hand is van Dan Ar Bras. Maar de sfeer van "toen" mag je zeker van hem nog verwachten op zijn glazen harp! Wat muziek die ik graag hoor houden jullie nog even van me te goed. Maar ik merk wel dat ik tegenwoordig vaak geen muziek aanzet, terwijl het zo lang centraal stond in mijn leven.... De stilte en rust van buiten en ook in de tuin bevallen me ook erg goed. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 27 april 201312 j Ik luister momenteel naar de dvd van les miserables 2012. De film die vorig jaar uit kwam.
Geplaatst: 27 april 201312 j Ik luister nooit naar muziek als ik in de tuin ben, liever naar de vogels. 9 mei 201312 j aangepast door Gast http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 27 april 201312 j Ik kijk/luister nu deze geweldige docu: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339536
Geplaatst: 27 april 201312 j Op de tuin luisteren ik alleen maar naar de vogels.Maar thuis luister ik de laatste tijd naar de Nederlandse band Snowapple.Die is mijn man tegen gekomen bij een uitzending van Ronald van Oudheusden.Verder luister is naar heel veel muziek.Van ABBA tot en met Zappa, blues, rock, hardrock, folkmusic, heavy metal, country en disco.Te veel om op te noemen. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 28 april 201312 j Ik luister meestal gewoon naar Q-music. Beetje up to date blijven met de laatste hits en op z'n tijd eens een oldie er tussendoor is voor mij een prima mix.Ik ben qua muziekstijl van alle markten thuis.Vroeger ben ik een mega fan van the Kelly Family en the Corrs geweest. Nu word ik blij van van alles en nogwat.Op zijn tijd moet hier ook even Nightwish of Within Temptation door de boxen knallen dan is mijn week weer goed
Geplaatst: 28 april 201312 j Net zoals Conny: De vogels.In huis gaat vaak de cd speler aan met Elbow, Coldplay, Radiohead, Josh Stone, De Wrainwrights ( vader en dochter), Gare du Nord, Caro Emerald, Baobab..dat is nog geen 1% van wat wij allemaal draaien.Ook 60 jarenmuziek, zoals Cuby, Beatles, Stones(!),The Golden etc etc We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 april 201312 j Oh dat was ik nog vergeten.Vanaf de jaren vijftig tot heden ten dagen.En dan moet ik zeggen dat de muziek tegenwoordig weer een stuk beter is.De radiostations zijn hier Radio 2 en Radio Rijnmond. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 28 april 201312 j das ist ja ganz toll!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 6 mei 201312 j Auteur Dank voor uw reacties! Ik heb alle links bezocht. Zoals dat gaat kon ik het ene meer apprecieren dan het andere, maar nieuwe ervaringen zijn altijd welkom en het is wel een enkele keer gebeurd dat de "bwekkes" bij de eerste tonen, na een minuutje luisteren omsloeg in "hmmm... best wel te pruimen, eigenlijk... Kan ik dat ergens downloaden?". Als in Wallonië geboren, en voor een goed deel daar opgegroeide vlaming, heb ik ook oog en oor voor wat over "de taalgrens" gebeurt, zij het vaak met vele jaren vertraging. In deze barre tijden van introspectie kan ik het niet helpen, dat ik wel vaker teruggrijp naar de dingen die me tientallen jaren geleden beroerd hebben. Geboren in 1957, heb ik het allicht gebruikelijke traject afgelegd: verliefd geweest op Ava Gardner, Lee Remick en Jane Fonda. Met blozende wangen, als adolescent, stiekem gekeken naar "Turks Fruit" en "Last Tango in Paris". Pas jaren later min of meer gesnapt wat de essentie van die verhalen was, en dat die essentie niks te maken had met de vunzige, op fluistertoon verder vertelde banaliteiten. Bon, mag ik even wat muziekjes van potverterende en luie Walen, uit de ouwe doos, mijn ouwe vlam voorop, meegeven? De kenners onder u halen zo de verwijzingen naar de films van regisseurs als Alain Resnais eruit. En als Casablanca u iets zegt... https://www.youtube.com/watch?v=RiPWW1qPcj8 N.B.: sommigen onder u hebben natuurlijk gelijk: niks verslaat het geluid van een leeuwerik in de ochtendschemering, het noeste werk van een specht, de hele dag door. Maar soms wil een mens ook eens verleid/gepijnigd worden door "lawaai". En liefst niet d.m.v. de "getto-blaster". Een koptelefoon volstaat.
Geplaatst: 13 mei 201312 j In de tuin luister ik heerlijk naar de vogels...Helaas ben ik regelmatig verplicht 'mee' te luisteren met de muziek van passerende boten en het gedreun van lange rijen motorrijders
Geplaatst: 13 mei 201312 j Als ik aan het werk ben (in mijn taxibusje dus) naar Radio 2 of een cd van Abba of Simon and Garfunkel en thuis naar klassieke muziek, meestal Classic FM.
Geplaatst: 19 mei 201312 j Ik ben erg divers qua muzieksmaak, maar op het moment heb ik erg vaak een franse groep op staan (coeur de pirate). Afgelopen februari op wintersport gehoord en het past op het moment gewoon bij mn mood. Wil het dan ook even met jullie delen
Geplaatst: 13 juni 201312 j Radio 1 : Net zetten ze het nummer op van Michèl Fugain : une belle histoire. Overbekend, gaargedraaid misschien. Maar het sprong zomaar uit de radio. En mijn dag is opeens al helemaal goed. Wat een superdeun-lied-sfeer is dat toch. Ik ben gelijk helemaal vrolijk. Ik wil naar mijn huisje in N-Frankrijk. Nee... sterker, ik bén even daar. Heerlijk Er zit ook zo'n achtergrondkoortje bij. Die ( als je echt luistert ) zeggen hele rare teksten; blur-teksten. Echt belachelijk .... maar heerlijk. Ik wil in dat achtergrondkoor !!
Geplaatst: 13 juni 201312 j Wauw Bit dat is ook echt een nummer wat je nou opnoemd.Daar kan ik echt niet bij stil zitten.Dan wil ik op de muziek ronddansen door de kamer. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 14 juni 201312 j Erg genieten tijdens het typen...vrije geluiden Jacques Brel concert 1964 (Bergen)http://www.youtube.com/watch?v=Gosgf3nWjjs We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 juni 201312 j ....in loving memory of my husband........... Tja...memories in the corner of my mind........daar is het ochtendgloren altijd weer goed voor als ik muziek luister....... Leef je dag alsof je er geen meer hebt..... MVG Danuta
Geplaatst: 15 juni 201312 j mooie uitvoering van heart and soul...!ik neem je advies graag ter harte We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 september 201411 j dagen, weken en maanden ... en klara natuurlijk http://radio.klara.be/radio/10_herbeluisteren.php?code=LATmaar niet in de tuin, in de tuin ben ik stil en luister ik vooral naar de vogels en de wind
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.