Jozien Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Wat een leuk topic, ik heb zojuist een hoop ideetjes opgedaan.Ik had steeds al kaarsvet bewaard van die rustieke kaarsen die nooit opbranden Bij de crea winkel in de buurt heb ik lont gekocht (dikke), het was 35 cent per meter dus dat viel me mee.Verder heb ik bakjes van de slagroom en crème fraîche verknipt om labels van zaailingen te maken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Leuk, hier doe je goed ideeën op! Als je zelf nog een goed idee hebt aarzel niet het te plaatsen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
pet Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Ik knip van het zilver van koffiepakken reepjes die ik aan een stuk touw knoop. Als vogelverschrikkers. Beetje hetzelfde effect als oude cd's. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Handig! Op de een of andere manier krijg ik geen oude cd`s meer..dit is een goede tip voor mij Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Enjoy! Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Etiketten losweekadvies: Er staan hier 20(!) bakken met etiketten los te weken: Pindakaas op de etiketten, nachtje weken, schoonwrijven, afwassen: schone bakken!! Het advies is erg goed! Ook geprobeerd met olijfolie, macadamia-olie en hazelnootolie. Oliesoorten op een tissue , ook een nachtje laten losweken, resultaat net zo verbluffend als met de pindakaas. Je kan dus kiezen wat je zelf het prettigste vind Ps ik heb een foto gemaakt maar krijg die niet geplaatst. Jammer!! Quote
davo1979 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Wat een leuk topic, ik heb zojuist een hoop ideetjes opgedaan.Ik had steeds al kaarsvet bewaard van die rustieke kaarsen die nooit opbranden Bij de crea winkel in de buurt heb ik lont gekocht (dikke), het was 35 cent per meter dus dat viel me mee.Verder heb ik bakjes van de slagroom en crème fraîche verknipt om labels van zaailingen te maken. Je kan ook een leuke kop en schotel kopen (eventueel tweedehands) en dan kaarsenvet met lont erin doen. Zo heb je een leuk goedkoop cadeau. Quote
dennislp Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Lonten voor een kaars in de tuin.. gebruik ik altijd gewoon strak gedraaide tissues voor Wie weet werkt het iets minder.. maar voor een snel goedkoop iets vind ik het goed genoeg Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
ilse Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Morgen lees ik deze topic even compleet door en ga maar een schrift pakken om de leukste dingen op te schrijven om het beter te kunnen onthouden!Dus weet niet of die voorbij is gekomen maar je kan ook eierdozen (kartonnen) hergebruiken. Ze kunnen compleet de grond in! Zag al wel wc rolletjes voorbij komen maar ja dan vraag ik me toch af hoe het dan zit kwa bodem. Misschien komt het omdat het al wat laat is voor mij dat ik niet meer helder na kan denken maar komt goed!Tot morgen! Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
RvO Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 (aangepast) .... Zag al wel wc rolletjes voorbij komen maar ja . ...De meningen daarover verschillen op dit forum. Je moet maar even zoeken.Mijn ervaringen zijn goed:Na een maand of zo zijn ze compleet verdwenen (hangt wel een beetje van het weer af). De plantenwortels groeien dwars door het karton. Verder bestaat zo'n rolletje uit karton (=houtvezeltjes) en behangerslijm (=aardappelmeel). Ik zie niet waarom dat kwaad zou kunnen. Alleen gekleurde rolletjes vermijd ik, wegens de inkt. Edit, Foutje, er staat: Na een maand of zo zijn ze compleet verdwenen Dat moet zijn: Een maand of zo na uitplanten in de tuin zijn ze compleet verdwenen 8 mei 2012 aangepast door Gast Quote
ilse Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 Oke! Ja ik zou het ook gewoon proberen hoor! Maar onderkant vouw je dan dicht lijkt mij toch?Het werkt natuurlijk hetzelfde verder als met de eierdoos dus ik ben voor hoor haha Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
jasmin Geplaatst: 8 mei 2012 Geplaatst: 8 mei 2012 nee Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Helly Geplaatst: 8 mei 2012 Auteur Geplaatst: 8 mei 2012 Onderkant laat je gewoon open. Je zet de rolletjes in een bakje en dan vul je ze met grond en zaden. Quote Good things come in small packages
kroongj Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Laatst kocht ik Donuts bij Albert Heijn. Het bakje wat daar omheen zat was die zelfde dag nog omgetoverd tot zaaibakje. Laat ik nu toevallig ook bij de AH werken als groenteboer;). Even een praatje maken op de broodafdeling leverde een heel stapeltje van deze bakjes op. Quote Groet, Geert-Jan
wilma Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 een badkuip over leg hem in je tuin wij, zien nu zo zwart als roet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Woo mooi gedaan Wilma Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 13 mei 2012 Auteur Geplaatst: 13 mei 2012 Erg mooi vijvertje zo Wilma Quote Good things come in small packages
jasmin Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
dennislp Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 Als ik naar de laatste foto kijk.. is dat een badkuip? Niet stiekem eerst de badkuip er in, foto gemaakt, badkuip er uit en een vijvertje er in gelegd? Echt mooi gedaan! Leuk vijvertje! Ga je er nog iets van visjes in doen ofzo, of alleen plantjes? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
wilma Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 zonder gesmokkel hoor, er zwemmen op t moment 4 goudvisjes , een zootje kikkers, en wat salamanders heb ik ook al gespot. wel een zwart netje er over tegen reiger bezoek anders kun je de vis wel vergeten Quote
vosje16 Geplaatst: 28 juni 2012 Geplaatst: 28 juni 2012 Sind het seizoen van 2011 gebruik ik oude panty's en pantykousjes voor het vastbinden van mijn bonenstokken-panty's in hun geheel- alleen het broekje doorgeknipt. Verder knip ik er repen van in alle maten, ze zijn zacht en toch sterk. Je kunt er tomatenplanten mee aan de stokken binden, maar aak de klimbonen met dunne reepjes in het begin mee op weg helpen. Je kunt ze over de vul opening van de gieter trekken als je put of slootwater moet gebruiken. Dat is bijna altijd wel vervuilt met plantenresten. Kortom ik vind het ideaal en misschien bedenk je zelf ook nog wel een toepassing. Quote
meekje Geplaatst: 28 juni 2012 Geplaatst: 28 juni 2012 Dat gebruik ik ook al jaren om mijn rozen e.d. op te binden, werkt prima inderdaad! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
appelvrouw Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Met het zoeken kwam ik dus twee topic recycling tegen, eerst die van drie pagina`s en nu die van 40 pagina`s.Deze lijkt me eigenlijk meer bezocht, dus vandaar dat ik mijn oproep hier nog eens zet..(sorry Jorieke, inderdaad al voor de 3e keer!) Voor ons dorpsfeest heb ik bedacht dat ik een recycle project wil maken. Daar heb ik ook jullie hulp voor nodig..ik wil een gordijn knopen van oude netjes van mandarijnen, sinaasappelen, tomaten, uien etc..Willen jullie die voor mij bewaren? Als jullie een dikke (of dunne) envelop vol hebben kunnen jullie het opsturen en ik betaal de verzendkosten. Je kunt wel even doorsparen,want ik heb het niet voor mei/juni nodig...Verder wil ik ook een vloerkleed naaien van oude dassen, wie heeft er een oude das liggen en wil die tegen vergoeding verzendkosten aan mij opsturen?Of meenemen naar de moestuindag? Verdere tips voor mijn recyclingkamertje zijn meer dan welkom! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Sovreze Geplaatst: 3 januari 2013 Geplaatst: 3 januari 2013 De tijd van voorzaaien is weer bijna aangebroken. Vergeet dus niet alvast plastic goed, bakjes, wcrolletjes, snoeihout e.d. te verzamelen! Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 januari 2013 Geplaatst: 3 januari 2013 Wow deze is leuk Sovreze!! Is dat bij jou? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.