Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ze hebben 1x coca cola zero gekocht en uitgeprobeerd, maar dat beviel niet zo...

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Ik gebruik bijna alles om in beginsel in te zaaien, kartonnen bekertjes, wc rolletjes, eiderdoosjes. Heb ook wel eens in glazen potten gezaaid.

De rijst verdelen wij altijd in de koffieblikken van de Lidl makkelijke en droge opslag, daar hebben ze ook van die cranberry flessen die ik als stolp gebruik voor pas over gezette plantjes.

Van dikke takken maak ik altijd een rek voor de tomaten of een soort van tipi voor klim groentes.

Bij de kippen heb ik halve kokosnoten hangen waar ik grit in doe staat decoratief. En als er een nieuw kippenhok komt wil ik via een pvc buis systeem drinkwater en voer er door geven van buitenaf....

Tegen de winter aan vullen buuf en ik vaak potten met zand en zetten daar tarwe en mais stengels in met kolf. Decoratief en vogels zijn er echt dol op.

De monatoetjes en de andere van plastic gebruik ik in de winter altijd om zelf vogelvoer met vet er in te doen, op een dienblad zetten en je hebt vogelbuffet.

Ik heb nog wel een serie oude kookpannen over daar kan ik dit jaar wel eens wat in gaan planten...

Oh en ik heb ooit eens bij de blokker geloof ik van die theezakjes gekocht die gebruik ik nu als zaadzakjes of ook wel eens om in te zaaien.

Ah en het water uit mijn aquarium als het verschoond wordt gebruik ik ook voor mijn plantjes.

groetjes Sandra

Geplaatst:

Oh trouwens ik mag graag bakken en met dank aan de tip van Rudolph van Veen ( 24 kitchen) spaar ik nu mijn vanille stokjes op om zelf vanille suiker of extract te maken.

Ook leuk om in een klein weckpotje kado te geven

groetjes Sandra

Geplaatst:

Ik heb nog wel een serie oude kookpannen over daar kan ik dit jaar wel eens wat in gaan planten...

Ook altijd ideaal als mini vuurkorf

Geplaatst:

@sandra...

bedankt voor je tips! mijn huishoudhulp zal er weer erg blij meezijn!!!!!!

die flessen zijn ook leuk als plantenhanger, bij teveel regen draai je het dopje even los en overtollig water loopt weg[in een emmertje!]

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Inderdaad Greetje!

En ik vergat nog te zeggen dat onze hekken gemaakt zijn van pallet hout en onze tuintafel ook..

groetjes Sandra

Geplaatst:

Van de week stapel emmers bij pizzeria (hier vlak tegenover) meegenomen. Toch weer mooi 6 potten voor de pepers straks. En nog een paar hele grote blikken, voor het zelfde doeleinde.

Ze zijn alleen nog wel errug vies... tomatenpasta, satésaus, olijfolie, mayo e.d. Dus dat wordt nog een leuk schoonmaakklusje.

Vorig jaar november een stapel pallets (18 st) voor compostbakbouwdoeleinden (10 st nodig) met vereende krachten op karren naar de tuin gesleept (busje mocht, ondanks dat het "auto op het complex-dag was" tot onze grote ontzetting toch niet op het terrein ), evenals een 1000L IBC-tank (die ook weer op een stuk of 4 pallets komt te staan).

Nu de boel nog plaatsen...

Geplaatst:
Inderdaad Greetje!

En ik vergat nog te zeggen dat onze hekken gemaakt zijn van pallet hout en onze tuintafel ook..

Foto!!

Geplaatst:

We zitten hier op het veen, en sinds we hier zijn komen wonen in 2008 heeft het veen al meerdere nuttige vondsten "opgeworpen". Omdat het veen altijd in beweging is kan het dus zijn dat er na 3 jaar ineens een wc-pot omhoog komt in je paardenrijbak, terwijl die 3 jaar daarvoor nog tot 50cm afgegraven is en er geen spoor van een wc-pot te zien was.

Oude potjes en pannen (en 2 gave kolenkitten) gebruik ik om plantjes in te zetten. Stenen en keien worden de omlijstingen van perken. Oude autobanden gaan, mits schoon te krijgen, bij de kippen in het hok die er heerlijk op gaan zitten stoven als de band opwarmt in de zon.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

imag0934-(2)73531363082672.jpg

oude ramen op je warmtebakken

warmtebak78671363082741.jpg

hooi, houten plaat, vloerkleden en oude ramen op je palletbak om ook compost te maken van onkruid.

Geplaatst:

Mijn hele moestuin bestaat uit gerecycled materiaal. De stenen rand komt van overschot stenen van de verbouwing van de kerk. Het gaas en de palen uit de tuin van de buurman.

De autobanden zijn voor de aardappelen heel geschikt. Ik gebruikt melkflessen aals minikasjes.

En het kippenhok ga ik bouwen van het hout dat ik op het werk gevonden heb.

Geplaatst:

imag102774811363092909.jpg

Binnen aan het voorkiemen, bakken van de vorige bewoners, tafeltje van de rommelmarkt, laminaat van de bovenverdieping, potjes van de tuinwinkel/bloemist, schoteltjes van de kringloopwinkel.

Geplaatst:

10 jaar geleden van mijn zoon gekregen en kan hem nu goed gebruiken ik de kas.2 stenen erop en een bloempot.

p1050040a30131363163243.jpg

Ja,je kan hem zelf ook maken.

p1050041a55301363163338.jpg

Poetsdoeken draad met olie

p105004245721363163427.JPG

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

tjeetje.....ik moest even goed, heel goed kijken en nadenken wat dit was:

een lamp dus

heel creatief

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Meer een soort van verwarming voor de kas denk ik?

De groenten!

Geplaatst:

Allebei en in de zomer sfeerverlichting.

Zit er groot uit maar de blik is 25 cm groot.

Het is in de wereldwinkel gekocht.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

met het surfen op internet kwam ik toevallig deze foto tegen

internet53611363451315.jpg

Geplaatst:

Grappig

Geplaatst:

imag102580231363626089.jpg

oude tegels en kopjes aan diggels slaan, leuk voor vloer in tuinhuisje of een tuinpad

imag102426741363626155.jpg

...want het is de bedoeling dat het zoiets gaat worden!

Geplaatst:

gratis plastic binnenpotjes gekregen bij het tuincentrum, de roze kleur steekt zomers af tegen mijn schutting van duurzaam composiet (die is niet oud en kostte wel wat...)

imag103664411363626311.jpg

imag103414301363626362.jpgimag103398071363626419.jpg

Geplaatst:

Gezien in een moestuin in Hilversum:img338745971363628206.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Heel leuk, maar èh, ik moet en hele lap Engelse tekst lezen om erachter te komen wat het is

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ja klopt,misschien ook iets voor in een kas? Ja het is een amerikaanse site,dus in het engels,maar met een vertaler er over kom je een eind

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic