Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw op het moestuin forum.


thomasvessen

Aanbevolen berichten

Hey.

 

Voordat ik me ga voortellen wil ik even zeggen dat het forum er erg leuk uitziet en erg veel nuttige informatie bevat. (lijkt me )

 

Ik ben Thomas; een hele normale jongen van 15 jaar die in 4 VWO zit. Ik doe wat andere jongens van 15 jaar ook doen: chillen, feesten en ook nog wat voor school xd. Maar daarnaast heb ik nog 2 hobby's die niet zo normaal zijn; namelijk koken EN tuinieren. En om dat laatste ben ik hier.

 

3 jaar geleden ben ik begonnen met een mini mini lapje grond van ons grasveld in onze achter tuin. Intussen is er bijna geen gras meer over en dit jaar moet al het gras eraan geloven en wordt het allemaal moestuin. Het is nog steeds geen grote lap grond die sommige van jullie hebben, ik woon namelijk in bijna hartje Groningen, maar ik probeer er alles uit te halen.

 

Tuinieren is natuurlijk goed te combineren met koken. Ik ben met allebei ongeveer rond dezelfde tijd begonnen. Tegenwoordig eten veel mensen allerlei crap, waarvan ze niet weten wat er inzit, waar het vandaan komt en hoe het gemaakt word. De afstand tussen ons eten en de mensen is te groot geworden; er is geen contact. Ik probeer andere mensen met mijn hobby's duidelijk te maken dat het ook anders kan.

 

Ik ben trouwens ook groot fan van Jamie Oliver. Heb erg veel boeken van hem, ook een geweldig boek: 'Thuis bij Jamie' waarin hij laat zien hoe je kan koken met je moestuin. Leuk boek voor een beginneling.

 

Dat was het wel zo'n beetje, ik zal binnenkort wat foto's laten zien van vorig jaar ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge Thomas, en ik maar denken dat de jeugd van tegenwoordig (oef, ik voel me oud ) niet meer normaal kan schrijven of dingen kan verwoorden. Mijn complimenten! En wat leuk dat je van koken en moestuinieren houdt! Dan hebben we vast veel tips voor elkaar!

Welkom op dit forum, en nu maar beginnen met veel lezen en lezen en lezen, en natuurlijk vragen en vragen en vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben ik ook begonnen 2 jaar geleden, gewoon in de achtertuin, volgens mij meerdere hier. Leuk om weer te zien dat steeds meer jongeren dit oppakken, een goede ontwikkeling Maar ja, net wat je zegt, als je weet wat je te eten krijgt tegenwoordig, dan wil je ook wel zelf aan de slag, krijg je tenminste een beetje knap voedsel.

 

Benieuwd naar je foto's.

Comprehend and copy Nature

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thomas,

 

We schelen heel veel in leeftijd (ik ben bijna 53) maar we hebben dezelfde hobby's moestuinieren en koken.

 

Wat leuk!!

 

Dat boek van Jamie Oliver heb ik ook (net als alle andere trouwens ) ik zou deze ook wel op dvd willen om nog is te kijken waren echt leuke afleveringen.

 

Heel veel plezier en succes met het tuinieren en koken !!!

 

Betty

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk!

Ik ben blij met je schrijfstijl en je leefstijl!

Je bent echt niet de enige jongere.

En koken is leuk.

Ik vind Jamie Oliver ook geweldig.

(voor de goede orde, ik ben 44)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thomas, welkom op dit forum. Zoals je ziet zitten er meer jongeren hier en dat vinden de oudere personen (waaronder ook ik) wel heel erg fijn. Te weten dat jongeren zich ook interesseren voor verse groenten zonder 'crap'. Ik vind ook dat er te veel in onze voeding zit wat daar echt niet hoort. En dat we dat al jarenlang (moeten) slikken is wel het ergste. Maar we kunnen dat veranderen door er zelf iets aan te doen. Hoe meer mensen zelf verbouwen en enthousiast hun verhaal over delen aan anderen, hoe beter het zal worden. Wie zit er te wachten op de vele hoeveelheden verschillende gif in 1 soort groente of fruit. Het is een kwestie van logisch nadenken en je realiseren wat je wilt. En wat wij willen is gezond blijven zonder 'crap'

 

Ik vond het grappig dat ik al dacht aan J.O. tijdens het lezen van jouw verhaal voor ik las dat je het over hem had. Je verhaal ervoor zei al genoeg

Overigens ben ik ook fan van hem. Heerlijk eerlijk 'without crap'.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Thomas, welkom hier!

wat ik me na je verhaal eigenlijk meteen afvraag, kan ik jou of Dennis niet adopteren?

mijn dochter van 13 (vwo T1)

heeft totaal geen interesse in wat ik doe...en koken?

dat houd op bij het in de oven duwen van een kant en klaar pizza...

*zucht* ik vraag me wel eens af wat ik verkeerd heb gedaan....

 

dat is eigenlijk ook een vraag die ik al een tijdje heb. waarom de een wel en de ander niet? wat heb je meegekregen (in je opvoeding etc) zodat je geinteresseerd bent in tuinieren?

wat zou ik kunnen doen om mijn dochter geinteresseerd te maken?

 

 

ps; even een kleine rectificatie, mijn dochter helpt wel regelmatig even mee in de tuin hoor

ze weet ook van alles wat het is en waar je het voor gebruikt. het kan dus niet aan een gebrek aan kennis liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reaktie op Eva: hier the same

Hij vind koken soms leuk (als ie pannekoeken mag bakken ), wordt ook wel enthousiast als ik t over fruitstruiken heb, maar daarna verliezen ze weer alle interesse voor tuinieren en willen ze er niet naar omkijken. Heel jammer terwijl je er zelf zo vol mee zit. Ik vraag me daarom ook af wat zij wel mee hebben gekregen van ouders/omgeving wat wij ze misschien niet geboden hebben. Of het zit gewoon in de personality.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps; even een kleine rectificatie, mijn dochter helpt wel regelmatig even mee in de tuin hoor

ze weet ook van alles wat het is en waar je het voor gebruikt. het kan dus niet aan een gebrek aan kennis liggen...

 

Ze weet exact welke kruiden ze nodig heeft voor welke pizza?

En wat je verkeerd gedaan hebt.. denk iets heel groots, heel ernstig verkeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.

 

Hallo Thomas, welkom hier!

wat ik me na je verhaal eigenlijk meteen afvraag, kan ik jou of Dennis niet adopteren?

mijn dochter van 13 (vwo T1)

heeft totaal geen interesse in wat ik doe...en koken?

dat houd op bij het in de oven duwen van een kant en klaar pizza...

*zucht* ik vraag me wel eens af wat ik verkeerd heb gedaan....

 

dat is eigenlijk ook een vraag die ik al een tijdje heb. waarom de een wel en de ander niet? wat heb je meegekregen (in je opvoeding etc) zodat je geinteresseerd bent in tuinieren?

wat zou ik kunnen doen om mijn dochter geinteresseerd te maken?

 

 

ps; even een kleine rectificatie, mijn dochter helpt wel regelmatig even mee in de tuin hoor

ze weet ook van alles wat het is en waar je het voor gebruikt. het kan dus niet aan een gebrek aan kennis liggen...

 

Iedereen vind iets anders leuk om te doen. Dus als zij het niet leuk vind is dat toch ook helemaal niet erg.

Ik heb eigenlijk niks speciaals meegekregen. Mijn ouders hebben nog nooooit iets met tuinieren gedaan ofzo. Wel altijd biologisch eten. Maar verder niks speciaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge Thomas, en ik maar denken dat de jeugd van tegenwoordig (oef, ik voel me oud ) niet meer normaal kan schrijven of dingen kan verwoorden. Mijn complimenten! En wat leuk dat je van koken en moestuinieren houdt! Dan hebben we vast veel tips voor elkaar!

Welkom op dit forum, en nu maar beginnen met veel lezen en lezen en lezen, en natuurlijk vragen en vragen en vragen.

 

Welkom Thomas, leuke hobbys heb je.

@jorieke : de jeugd van tegenwoordig kan best wel actief zijn hoor!!

alee sommige toch. mijn klasgenoten zeggen ook altijd dat ik te actief ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps; even een kleine rectificatie, mijn dochter helpt wel regelmatig even mee in de tuin hoor

ze weet ook van alles wat het is en waar je het voor gebruikt. het kan dus niet aan een gebrek aan kennis liggen...

 

Ze weet exact welke kruiden ze nodig heeft voor welke pizza?

En wat je verkeerd gedaan hebt.. denk iets heel groots, heel ernstig verkeerd

 

 

welke pizzakruiden??! nou nee, dat nou ook weer niet precies...maar dat weet ik ook niet!

en wat ik gedaan heb? hmm...ik denk wel eens dat het juist mijn enthousiasme is...en haar pubertijd

maar vertel, wat denk jij dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen vind iets anders leuk om te doen. Dus als zij het niet leuk vind is dat toch ook helemaal niet erg.

Ik heb eigenlijk niks speciaals meegekregen. Mijn ouders hebben nog nooooit iets met tuinieren gedaan ofzo. Wel altijd biologisch eten. Maar verder niks speciaals.

 

tja, ík ga niet meer achter de jongens aan en ga ook niet gewoon voor de lol een extra wiskunde opdracht maken!

helemaal niet erg hoor, die verschillende voorkeuren...

nee, zonder gekheid, ik vind wat zij doet prima, maar was al een poosje benieuwd waarom andere jongeren wel tuinieren.

 

je zegt dat je niets speciaals hebt meegekregen.

maar sta je er dan niet bij stil dat je dat juist wel hebt?

ik lees dat jullie wel altijd biologisch eten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...