Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

dit voorjaar heb ik een St Rémy hoogstam gekocht. De andere bomen doen het super, maar deze baart me wat zorgen.

Hij maakt weinig blad aan, wel enige vruchten te bespeuren. En die groeien toch goed

Maar de bloesems rotten, bruine vlekken op enkele bladeren en de popjes van de bladeren zijn slecht.

Hier enkele foto's. Hopelijk kan iemand me verder helpen...

20130508_150539.jpg

20130508_150550.jpg

400615_10151647959802387_132064007_n.jpg?oh=e3bffdb8b091e40a907a4c35c44c1ac7&oe=51971809&__gda__=1368911785_c9aba4a2ad2a80f6fe4b40ef85ac465c

Bedankt al

Geplaatst:

Had je de hoogstam met blote wortel gekocht / gepoot ? Of uit pot ?

Geplaatst:

Mijn perenboom vorig jaar ( ook zo'n rot-winter ) is ook na uitlopen helemaal in elkaar geklapt en heeft het niet gered. Die had echter geen bloesem

Eerst wou ik zeggen, dat het hebben van zoveel bloesem, wat te veel is voor de boom. Hij moet alles tegelijk doen. Een wortelgestel aanmaken, blad vormen, en bloeien. Zeker zo'n grotert.

Maar het kan ook gewoon de kou zijn geweest hoor ( dat zei Frank Houweling toen op het forum daarover )

Wel sonde he ? zo'n hoogstam.

Geplaatst:

Frank, half april ergens... Volgens de kweker kon het totaal geen kwaad omdat het toen nog geen lenteweer was...

En de andere bomen die we toen geplant hebben doen het wel goed...

De vruchten die er aan hangen groeien mi wel verder...

Zijn er dingen waaraan ik kan zien of hij aan het afsterven is? Of is het een kwestie van geduld is een schone zaak en zie wat volgend jaar brengt??

Geplaatst:

ik heb toch een andere opmerking.

Een hoogstam boom zo dicht tegen het huis ? dat komt toch nooit goed. Die boom hoort een kruin te krijgen van minstens 5 meter diameter.

zorg ook voor een open , luchtige kroon , want toch wel vrij vatbaar voor schurft dat ras.

Geplaatst:

Nou, die opmerking was bij mij ook al opgekomen, maar durfde dat niet te zeggen. Een hoogstam zó dicht tegen het huis aan ?

Geplaatst:

Ik denk dat het ook nog weel eens iets van schimmel zou kunnen zijn. Op foto 3 en dan voor al de steel van de bloesem en het aller bovenste verdorde blad is grijsachtig. Komt/kwam er heel fijn poeder af van dat grijsachtige blad ???

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik kan het probleem op je foto zien maar ik kan je verder niets vertellen daar je foto niet heel duidelijk is. Hou het wel even goed in de gaten ook de takken zelf. En laat ook als het wat minder regent even weten wat er dan gebeurt ???

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ehh overduidelijk schimmel Deze foto laat dat heel goed zien. Ik ga even voor je kijken in de (gewasbeschermings ???)boeken of er nog iets te redden valt van je blad en fruit.

• 5 weeks later...
Geplaatst:

even een update...

de boom staat er nog hetzelfde bij al voorheen... De vruchten zijn wel afgestorven, maar ik denk dat het dus idd wel gewoon het verplaatsen was... De eerste dagen viel er veel blad en knop af, maar nu blijft het dus gelijk...

We wachten volgend jaar wel af

• 8 years later...
Geplaatst:
1 uur geleden, Bobby Van D. zei:

Ik heb namelijk hetzelfde probleem,dan wel met een kersenboom.

Een kersenboom is geen perenboom. Ziektes, problemen, aantastinge zijn totaal verschillende. Bovendien is dit een topic van 8 jaar geleden...kans is heel klein dat mensen van toen dit nog ooit lezen, laat staan dat je antwoorden krijgt.

Tip± Maak een nieuw topic aan. Maak duidelijke foto´s van wat het probleen zou kunenn zijn volgens jou. Beschrijf duidelijk waar het niet goed gaat. Dan is de kans groot dat je antwoorden terzake krijgt. 😉

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...