moreghan Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Hallo iedereenik heb een tijdje geleden een hele hoop verschillende soorten kruiden gezaait, maar nu is er op 1 plaats iets aan het uitkomen waar ik geen flauw idee meer van heb wat het is... Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Sorry voor de niet zo duidelijke foto's maar is met de gsm getrokken Quote
jarno Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Ik denk dat dat lastig is om nu al te herkennen. Je moet denk ik even wachten tot het eerste paar echte blaadjes er aan zitten. Dit zijn nog kiemblaadjes en die zijn vaak totaal anders dan de echte blaadjes die hierna komen. Quote
jarno Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Maar misschien is het basilicum (behalve dan dat ene afwijkende plantje op de eerste twee foto's) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Of salie Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
moreghan Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Geplaatst: 11 juni 2013 Basilicum is het normaal gezien niet want dat heb ik gezaaid met van die zaadschijven, & ik ben er nog vrij zeker van dat ik op die plaats gewoon zaadjes heb gezaaid. Zal dan best gewoon afwachten tot ze wat groter zijn om te weten te komen wat het is, toch bedankt iedereen! Quote
geedee Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Ik zou er 1 opofferen en opeten...ook de kiemblaadjes hebben al de smaak van het kruid. Quote
henkg Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Ik zou er 1 opofferen en opeten...ook de kiemblaadjes hebben al de smaak van het kruid.Geedee is me vóór.De ene helft van één plantje proeven, en de andere helft tussen je vingers fijnwrijven en dan eraan ruiken kan ook. Misschien eerst nog een weekje wachten, omdat ze nog erg klein zijn. Basilicum -onder goede omstandigheden- gaat hard. Als jij (veel) eerder gezaaid hebt, dan ik het waarschijnlijk iets anders.Bij mij, 3 juni gezaaid. Nu, 11 juni (diameter potje: 14 cm): En ja: smaakt nog flauw, maar wel onmiskenbaar naar Basilicum Quote      2025_teeltlijst (.xlsx)  Â
moreghan Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Geplaatst: 11 juni 2013 Is misschien nog niet zo'n slecht idee om er 1 op te offeren Mijn plantjes lijken wel heel erg op die op de foto moet ik zeggen. Quote
wilmer Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Hysop zier er klein ook zo uit volgens mij. Quote
Sandrina Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Misschien volgende keer dat je zaait het zakje of een bordje erbij zetten? Is maar een tip Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.