hansm Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Ja deze heb jij toch los Jorieke, in ren kunnen het echte killers zijn. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2012 Auteur Geplaatst: 15 februari 2012 Als we 2 hanen bij elkaar zetten (los, in de wei), die elkaar nog niet kenden, dan is het ook meteen hommeles. Zeker als 1 van de 2 niet snel op geeft en weg rent. Maar hanen die uit hetzelfde 'nest' komen, hebben in al die weken/maanden wat subtieler bepaald wie de baas is. Daar is iedereen het dan wel mee eens Die lagere hanen krijgen dan ook minder snel, minder grote kammen en lellen. En kukelen ook niet tot bijna nooit. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Nouja op die manier vrij houden is dan zeker wat te zeggen, ik heb zelf meermale gehad in ren datbijplaatsen van uitgebroede kippen bijna niet ging, echt tot de dood toe zouden ze blijven pikken.Op het laatst had ik toen 3 kippenhokken ipv 1 wat ook niet echt opschoot. Quote Players only love you when they're playing.
richardm Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 oke bedankt voor jullie antwoord dan weet ik dat ook weer! Quote
Tjitske Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 richard, het ligt ook aan het kippenras wat je heb het ene ras is gemoedelijker dan het andere. je kan voor een tijdje een stukje gaas er tussen zetten. en een kattenmandje als hokje gebruiken. Wat voor ras heb jij? Quote
Yola Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Hier verwacht ik vanaf woensdag de eerste kuikens, ga zo de broedmachine veranderen, laatste dagen hoor je de eieren niet meere te draaien en luchten, luchtvochtigheid moet ook omhoog.Gisteravond de eieren in het donker met lamp beschenen, je ziet het kuiken dan bewegen,heel bijzonder. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 Hier gaan de eieren er eind van de week in. Heb er zin in! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Ja heel gezellig dat tijd er weer voor is, goede RV vindt ik zeker belangrijk in laatste dagen, soms hoor je dat volledig ontwikkelde jongen dood in ei zitten ik denk dat meeste hiervan voorkomen kan worden met juiste RV. Quote Players only love you when they're playing.
Yola Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Jij hebt toch ook poule de bressen, ben je er tevreden mee, vind het zelf geweldige kippen, robuust en rustig, geweldige leggers, die hun eieren ook nog es op de daarvoor bestemde plekken leggen Daarnaast smaken de hanen heerlijk, we hebben ze de laatste 4 weken gemest op mais, tarwe en melk.Las nu dat 2 weken al voldoende is.Eind februari gaan nog eens 10 bresse eieren de machine in, daarna wil ik graag eendjes en heel misschien een paar ganzen uit gaan broeden. Quote
hansm Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Ganzen kuiken zijn cool, niet zo schuw maar heel brutaal/grappig. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 We hebben inderdaad ook poule de bresse, maar ze zijn nog wat jong, en ik vind ze nu nogal brutaal. Maar later dit jaar kan ik er meer over zeggen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Geloof dat eenden en ganzen door hun ronde snavel zowiezo een hoger schattigheidsgehalte hebben als kippen, ganzen schijnen dan weer inteligenter als eenden te zijn en wanneer door mensen uitgebroed zeer op mensen gericht.Kippen lijken meer in hun eigen wereld te leven en zijn over het algemeen niet erg aardig (zeker niet voor elkaar) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 We hopen dit jaar op veel ganzenkuikens. Ze zijn zo schattig! Vooral als ze gaan zwemmen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Laat je ze zelf broeden Jorieke of machine of beide. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 Beide, het schijnt dat ze de 1e zoveel eieren niet uitbroeden, of heel slecht, dus die willen we zelf rapen en met de machine broeden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gast jack Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 afgelopen zomer had ik hier 7 grauwe ganzen eieren laten uitbroeden door een muskus eend het was echt schattig die jonge ganzen te zien lopen achter die muskuseend aan ........ Quote
Marieke Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Ha, wat schattig.  Ik heb vrijdag de broedmachine gevuld, echt spannend voor de eerste keer.Heb eerst bijna drie dagen proefgedraaid en zitten klooien met de luchtvochtigheid en temp. 16 eieren zitten erin. Ben benieuwd naar jullie verdere broed-avonturen Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★
Yola Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Ik kom net binnen na het opschonen van de stal en tot mijn grote verrassing is mijn eerste kuiken net geboren, twee eieren zijn aangepikt, maak foto' s!Over 3 maanden loopt er weer een haan tussen mijn kippen. Quote
Marieke Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Wat leuk Yola! Foto's ja ja ja! Ik krijg de luchtvochtigheid maar steeds niet constant. Dan is het te laag, doe ik er water bij en dan is het te hoog. Dan wacht ik een uur of twee en is het weer te laag. Als ik onder in de gleufjes beetje water laat staan dan is het te hoog. Het gaat alleen even 'goed' als ik er met een fijne sproeier heel iets water in vernevel. Zo wisselt de RV teveel ben ik bang.... iemand tips? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Geplaatst: 21 februari 2012 In mijn machine zitten 6 geultjes. En in de gebruiksaanwijzing staat wanneer je die moet vullen (op de zoveelste dag geultje 2 en 4, op de zoveelste dag geultje 1 en 5 ook nog vullen, etc.)Ik heb er geen metertje voor, en het ging altijd heel goed. De laatste (2?) keer niet, weet nog steeds niet waar dat nou aan lag. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Heb deze keer met lagere luchtvochtigheid gebroed, had gelezen dat dat beter is voor poule de bressen, kan de luchtvochtigbeid ook niet meten, net als Jorieke heb ik 3 verschillende geulen die je met water moet vullen.Ondertussen 2 kuikens, moet nu jammer genoeg werken. Quote
boerinnetje Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Mijn brahma kuikens van 2 weken doen het heel goed nu:Ze zijn zo grappig, ze staan in de huiskamer en ze zijn zooo tam, heel erg leuk.Kan niet wachten tot het warm genoeg is en ze naar buiten kunnen, we zijn op de goede weg want het was hier gisteren al eventjes 20 graden op de thermometer, in het zonnetje. Quote Hongaarse groeten van Linda
Yola Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Wat gemeen, een kuikengevangenis  Die zien er goed uit, kuikens hier zijn voornamelijk moe, ze liggen echt steeds plat in de bak, tot nu toe zijn er 3 uitgekomen, verwacht er nog wel een paar meer.Heb kippen tot nu toe nooit tam gekregen, ben benieuwd of die van jou ook zo tam blijven. Quote
Gast jack Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 leuk het lijkt het voorjaar wel .... Quote
hansm Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Mooie kuikens, zien er prachtig en alert uit, tamheid bij kip gaat echt door de maag, lekkere hapjes en je struikeld over kippen die tegen je aanspringen of voor je voeten lopen. Quote Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.