Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Brandnetels plukken zonder jeuk

Featured Replies

Geplaatst:

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik pak die altijd met blote handen van onder naar boven, is niks aan, niet voor watjes................

Denk dat ik er immuun voor ben door vroegere ervaring

Ben ooit toen ik klein was met mijn fietsje met korte broek in een enorm groot netelveld ingereden.

Dweepte toen nog met een wielerpetje van Flandria met de koereur Rik van Looy.

Was toen met mijn grootvader aan het rijden naast het Albertkanaal en wilde hem verslaan en dacht door dat mooi groen veldje is het korter

Thuis heb ik nog een pak slaag gekregen van mijn moeder

Weet niet meer wat het meeste pijn deed!?

Heb dan als revanche mijn moeder der tube Veet op de pas geschilderde keukenkastjes gesmeerd, weer een pak slaag

Vond het onrechtmatig en een pak spinnen in de soep gesmeten die op het vuur stond, kunt al raden wat er volgde!?

Juist gemixte soep met spinnen

Voor de rest was ik een braaf ventje......................

Geplaatst:
ik heb het idd wel vaker gehoord o.a. van scouts

Mijn dochter heeft een badge op haar uniform, daar staat op: Never trust a smiling scout!

Geldt hier waarschijnlijk ook, haha!

Heb het gister trouwens geprobeerd met

verschrikkelijke jeuk tot gevolg!

Geplaatst:

@Borsalino, wat een tragikomisch verhaal! Maar waar haalde je zo gauw een pak spinnen vandaan?

Nu ik gelezen heb in de oude kruidenboeken dat brandnetels tegen reuma helpen, kijk ik er toch anders tegenaan met mijn artrose. Ik zoek er dagelijks een paar op. De pijltjes zijn injectienaalden die een geneeskrachtige stof injecteren bij de gewrichten. Baat het niet, het jeukt wel.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Huub, ik weet niet of het slim is of niet. Stel, jij wil baat van die prikkels van de brandnetel. Maar calendulazalf gaat de jeuk weer tegen. Is het een experiment waard om je eerst te laten prikken en dan gauw insmeren? Dat zit het werkzame zuur al in je vel/huid/lijf. Ik ben niet chemisch of biologisch onderlegd, dus ik weet niet of de zalf het eigenlijke effect weer ondermijnt, of alleen maar de bijwerking (pijn/jeuk) maskeert.

Verder heb ik laatst ook een recept op youtube gezien van een brandnetelshake, in de blender, samen met lekker fruit, etc. Misschien heb je ook baat met inwendig verse brandnetel?

Als je echt veel last hebt van pijn, is het mogelijk de moeite om wat te experimenteren.

Geplaatst:

PS... eigenlijk zou ik het zelf ook moeten doen, maar ik ben een slecht weer klant. Bij bepaald weer heb ik last, en bij mooi weer niks. Ben zelf ook een watje met brandnetels: liever niet op mijn velletje....

Mocht ik het lef krijgen, zal ik het melden. Een korte proef kan natuurlijk geen kwaad.

Geplaatst:

Misverstand Jasmin: ik gebruik niets tegen de jeuk. De knokkels van mijn handen zijn nu nog warm van de 'behandeling' van gisteren. Veel pijn heb ik niet van de artrose, maar ik wil zoiets wel graag een kans geven. Experimenteren kan denk ik geen kwaad. Als ik nou ook een beetje geloof dat het zou kunnen helpen, helpt het misschien echt wel.

Geplaatst:

Ja Huub, dat begreep ik. Vandaar dat ik een stapje verder dacht (juist omdat ikzelf een watje ben, of beter gezegd... net zo gevoelig als jij... brandnetelprikken doen me echt PIJN, geen jeuk... en inderdaad kan dat dagen steken als naainaalden in het vlees)

Geplaatst:

Oké. Bij mij prikt/steekt/brandt het alleen nogal pijnlijk bij de aanraking, daarna heftige jeuk (niet krabben!) die al snel minder wordt. Dan blijft nog wel heel lang het lichte jeukgevoel, maar eigenlijk vind ik dat steeds minder onprettig. Er blijft een warm gevoel over dat naar binnen trekt, dat voelt aangenaam.

Geplaatst:

je kunt altijd met een gekneusd blad van de weegbree over de pijnlijke plek wrijven, het groeit meestal dichtbij de brandnetel,

waarom zou je die krengen (excuse le mot ) plukken ??Mooi laten staan vinden de vlinders en rupsen ook fijn , blijven ze van de rest af zie zo alles heeft zijn nut in de natuur

Geplaatst:

En voor de artrose smeerwortel nemen..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Oké. Bij mij prikt/steekt/brandt het alleen nogal pijnlijk bij de aanraking, daarna heftige jeuk (niet krabben!) die al snel minder wordt. Dan blijft nog wel heel lang het lichte jeukgevoel, maar eigenlijk vind ik dat steeds minder onprettig. Er blijft een warm gevoel over dat naar binnen trekt, dat voelt aangenaam.

Misschien is dat warme gevoel wel het hele eieren eten. Een soort variant op tijgerbalsem???

Geplaatst:

Ok... ik gister dan ook maar adem inhouden bij verwijderen van wat brandnetels die tussen de aardbeitjes stonden... Doe ik zó onhandig (moest ja snel want hield adem in) dat ik vervolgens de brandnetels tegen mijn dijbeen mep... dwars door de broek heen gingen de prikkels... zoef zoef naar de weegbree... want pijn dééd het ondanks dat ik m'n adem inhield...

Geplaatst:

De adem inhouden is maar een grapje, toch leuk dat mensen dat uit gaan proberen.

@Jasmin, dat zou best eens kunnen. Er zijn verder niet veel goed werkende medicijnen tegen reuma, en onderzoek naar brandnetels is de wetenschap te min denk ik, dus we zullen voorlopig niet weten hoe het werkt.

Geplaatst:

Ja vroeger toen ik klein was ben ik een keer in de korte broek voluit in de brandnetels gevallen.

Je wil niet weten hoe mijn benen er uit zagen!!

Toen met azijn de benen helemaal afgedaan met een doek .

Azijn is volgens mij de oplossing!!

Geplaatst:

Spike heb jij dan later ook een schoonheidswedstrijd gewonnen?

Toen ik 18 was eens op Mallorca de prijs gewonnen voor de schoonste benen, zou kunnen komen door die brandnetelkuur

Maar nu niet meer.......................

Geplaatst:

Ik heb een andere tactiek.

Als ik me prik ga ik helemaal voelen hoe het brandt en prikt, tot het minder wordt.

Dat duurt maar even, dan is het ook over.

Als ik het niet doe heb ik er veel langer last van.

Hoe het kan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.