dennislp Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Het bestrijdsmiddel Pyrethrum vind ik nog altijd een ideaal iets als je plantjes echt last hebben van een plaag. Nu kwam ik de zaden van de benodigde plant tegen, "Chrysanthemum coccineum Willd." (dacht ik?). Iemand enig idee of je gewoon een aftreksel zou kunnen maken en dat het dan voldoende is? Of is het een lastig proces? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RobO Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 ik heb ooit opgezocht dat de goede margrietjes (Chrysanthemum cinerariaefolium of Chrysanthemum coccineum) hier niet wilden groeien, enkel in afrika....maar ja, niet geschoten enzo Quote
wijo Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Ik zag bij van der wal zaad van pyrethrum. Zou deze ervoor te gebruiken zijn?http://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/shop/sub,2/pid,887 Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Jorieke123 Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Ik had een aardig perkje vol met planten, bijna alles is kapotgevroren deze winter. Er loopt er 1 nog weer wat uit, eens kijken of ik die in leven kan houden. Ik heb er dus ook nog niets mee gemaakt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Posted June 28, 2013 Author Posted June 28, 2013 die Chrysanthemum coccineum bied Hortus Alkmaar dus aan, en aangezien ik er volgende week dinsdag weer ben... Maar hij kan dus niet bepaald lekker tegen de vorst? Bloeit hij in het 1e of 2e jaar? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Holland Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar is Pyrethrum altijd van natuurlijke materialen gemaakt? Dat staat wel op de huidige flesjes en spuitbussen, echter heb ik vandaag gespoten met Pyrethrum wat denk ik al een aantal jaren oud was. Wat is of was de wachttijd na het spuiten van Pyrethrum of is die er niet? Bijvoortbaat dank voor de antwoorden. Quote Vriendelijke groeten, Holland
RobO Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 oude pyretrum kan pbo bevatten, is niet zo fijn, wachttijd varieert per gewasnieuwe van ecostyle bevat koolzaadolie ipv pbo, wachttijd 2 dagen tot de oogst Quote
Holland Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Hmm ok Deze was van Bayer. Bayer zegt over de Bayer natria varianten ook twee dagen. Deze is geen Bayer natria, maar een oudere variant. Stond nog bij opa in de kast. Naja de komende drie weken eet ik sowieso nog geen watermeloen denk ik. In ieder geval bedankt voor de reactie . Quote Vriendelijke groeten, Holland
Stan Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Vergeet niet dat ondanks dat het "natuurlijk" is het alle insecten verlamming geeft dus ook die je wil hebben als bijen/vlinders e.d. voor de bestuiving van je planten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Holland Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Oké. Is iets om rekening mee te houden, doe ik ook al wel, maar af en toe gebruik het. Quote Vriendelijke groeten, Holland
TimHoorn Posted August 30, 2014 Posted August 30, 2014 Zover ik weet is Pyrethrum een al dan niet chemisch geproduceerd, natuurlijk afbreekbaar middel. Volgens mij is Pyrethrum namelijk ook chemisch te produceren... Ecostyle gebruikt, volgens hun, alleen natuurlijk Pyrethrum. Is trouwens binnen 6 dagen afgebroken door zonlicht. Quote
Recommended Posts