Geplaatst: 18 augustus18 Aug Patissons zijn blijkbaar net zo ‘erg’ qua opbrengst als courgettes. Ik vind ze wel veel mooier. Hoeveel planten heb je staan @jootje? Ik overweeg er voor volgend jaar 1. Dat lijkt me genoeg…
Geplaatst: 18 augustus18 Aug 😂 Heel goed te weten!!! Je zal er in je enthousiasme toch een paar meer planten… soort invasie van ufo’s 😃. 18 augustus18 Aug aangepast door Dahli
Geplaatst: 18 augustus18 Aug Als ze goed afgerijpt zijn kun je ze lang bewaren. Je kunt er leuk mee freubelen met Halloween of met Kerst zie mijn avatar en de foto ( hier hadden we er een paar van op de Kersttafel) en je kunt ze bijvoorbeeld heerlijk vullen en bakken in de oven. Ik zou er best een stelletje willen misschien iets voor een volgend jaar. 18 augustus18 Aug aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 augustus19 Aug Ik was wel van plan om er een paar te groot te laten groeien voor decoratieve doeleinden!
Geplaatst: 20 augustus20 Aug 2 bossen bloemen en 1 doosje vijgen. Jawel. Echt maar oma is dan ook bijna 100 en hoe vaak gaat ze nog vijgen eten. Daar kon best een doosje vanaf.
Geplaatst: 21 augustus21 Aug Nog niet weggegeven, maar ik ben een middagje zaden aan het verzamelen voor het plantenasiel en voor de biozadendoos. Op de een of andere manier is dit een van mijn favoriete dingen om in de tuin te doen. Naast oogsten dan.
Geplaatst: 30 augustus30 Aug Een jarige schoonzus krijgt boontjes, courgettes en komkommers. We geven in de familie al jaren geen kado meer, maar deze schoonzus heeft dan het geluk dat ze in de oogsttijd jarig is. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 13 september13 Sep Een pot gekonfijte vijgen aan mijn moeder gegeven. Ze proefde ze vanmiddag bij de Franse kaasjes en vond het zo heerlijk. De grote pot uit de kelder is dus lekker mee naar haar. Morgen dus opnieuw groene vijgen plukken en aan de slag, het andere potje is namelijk ook al op 😊.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Op 18-8-2025 om 20:58, Dahli zei:Patissons zijn blijkbaar net zo ‘erg’ qua opbrengst als courgettes.Dat was hier zeker niet het geval, de courgettes groeiden als een malle en doen het nog steeds, zij het nu met kleine courgetjes. De pattissons gingen beide na enkele vruchten al terziele. Misschien de standplaats? Ik heb een beetje koudwatervrees nu, al vind ik de vorm van de patisson geweldig. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Potje perzik sherry ‘jam’ aardbeienjam en vijgencompote. De perziksnerry ging gelijk open bij een kaasplankje en is op…! We waren met vrienden eten en degene die het kreeg, zette het gelijk op tafel erbij. Sçnooit doen! Veel complimenten erover gehad. Zo leuk altijd ☺️Ik had ook een gekochte bos bloemen, maar heb daar eigen dahlia’s bij gedaan omdat de kleur zo goed matchte.
Geplaatst: 20 oktober20 Okt Auteur Een rookworst, een doosje eieren, een flesje perkelsaus, en een zoete aardappel, alles uit eigen tuin en veld. Aan Peter, (van @Anna3 ) , die ons vanmiddag goed heeft geholpen met zoeken/graven/aanpakken om te kijken waarom onze stroomkabel niets meer deed. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 20 oktober20 Okt Mooi zeg! En hebben jullie het probleem gevonden? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 november2 Nov Wat een prachtige palmkoolbladeren heb jij @Janie 😍 De mijne zijn meest dik bobbelig blad….🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃👩🍳
Geplaatst: 4 november4 Nov Verschillende tomatenzaden en golden egg zaden voor de zaden collectie van VELT Achterhoek en een bak perkelpitten, 3 fazantenbes struikjes en 3 gewortelde bergbasilicumstekjes plus twee potjes roggedesem aan andere bezoekers van de zaden beurs. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 november15 Nov Vriendin/buurvrouw blij gemaakt met wat nieuw zeelandse spinazie en bieten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.