Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je té lang doormaalt, wordt het ook poeder...ik doe dat bij de laurierbladeren.

Als de oregano van de steeltjes is afgerist en je hebt verder helemaal niks te doen, óf je zoekt een meditatieve bezigheid, dan kun je de blaadjes ook door een zeef wrijven

Geplaatst:

Oh dit is een superidee...tijm, rozemarijn, oregano, basilicum, bonenkruid...heb ik gewoon allemaal! Ik ga ook provencaalsekruidenmix maken! En zo'n handig droogrek dat Kibas heeft:).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Ik deed t in een koffiemolen,maar nu doet ie t niet meer Ik ga het komend jaar ook eens proberen met dat hakseltje,die heb ik ook bij mn staafmixer. Dank je voor de tip

Ooooooo, Kibas,wat heb jij een gaaf droog"rek"gemaakt. Ik heb maar 1 zo'n mandje,met een halfrond gaasdeksel er overheen. Maar eens op zoek in kringloopwinkels.

• 2 weeks later...
  • 1 year later...
Geplaatst:

Ik vroeg me af of het mogelijk is om kruiden tussen een boek te drogen?

Heb hier niet echt een geschikte plek om het op te hangen namelijk.

Ben benieuwd of er iemand is die het zo doet

Groetjes Joycee

----------------

When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn

• 1 maand later ...
  • 4 years later...
Geplaatst:

De bijkeuken en woonkamer ruiken kruidig, er ligt en hangt van alles te drogen. Mijn timing is wat minder, want een aantal dingen ging al bloeien, maar het spul ruikt en smaakt prima, dus meh. 

20210608_202714.jpg

20210608_202656.jpg

Geplaatst:

Ik droog op/in een theedoek op de verwarming. Nu staat hij niet aan, maar het droogt dan alsnog daar, want zo ligt het me niet in de weg. Vervolgens verkruimelen en in potjes/zakjes ed.

Geplaatst:

Wij hebben sinds vorig jaar een droogapparaat. En sinds dit jaar doet, na een reparatie, de thermostaat het ook dus droogt het ook daadwerkelijk. De kleur blijft mooier, veiliger dan de oven. Aan de lucht is wel energiezuiniger natuurlijk. Daarna afrissen van takjes en even in de keukenmachine fijnmalen. Dit jaar al verveine, tijm, rozemarijn en oregano gedroogd zodat ik komende winter niet mijn ik uit het verleden iets hoef te verwijten.

Geplaatst: (aangepast)

En wat drogen jullie verder allemaal?

Ik heb nu hyssop en thijm te drogen liggen. Ik doe dat op een bord met een vel keukenpapier. Na het wassen kiep ik het een paar keer op nieuw papier, tot er geen water meer afkomt. Daarna schud ik het plukje blaadjes dagelijks op. Wanneer het droog voelt, gaat het in een potje dat ik om de paar dagen schud en een kwartier open. Dat doe ik bij alles zo. Het moet volgens mij niet kurkdroog worden, dus kamertemperatuur is warm genoeg

Hele bossen met stengels, dan ben ik bang dat het gaat schimmelen. Behalve thijm misschien.

Houdt lavas zijn smaak? Ik dacht dat het net als peterselie zou zijn.

aangepast door fre3ke
Geplaatst:

ik droog

salie, thijm, thai basilicum, munt, dragon, bonenkruid

kleine hoeveelheid in de heteluchtoven op 40 graden

tomaatjes, ui, pruimen, appel

in de schuur bij zonnig weer met zelfbouw droogapparaat

Geplaatst:
8 uren geleden, fre3ke zei:

lavas zijn smaak

Zeker in de droogtoren! Hangend op de zolder drogen: daarna is het aroma maar matigjes.

Ik droog veel klein spul in de droogtoren( kamille bloemen,  onzelievevrouwe bedstro, munt blad, lavas, Agastache bloemen, tijmbloemen, basilicum blad enz.) 

. Grote stengels zoals brandnetel, citroenmelisse, takken munt, artemisia enz  gaan op zolder bij het open raampje in de buurt in kleine bossen.

• Thanks 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)
11 uren geleden, Arja zei:

hangt van alles

Ik vind je bossen te dik..misschien wat kleinere maken. Rozemarijn droog ik gewoon in de keuken of op zolder op een dienblad, zo ook salie en tijm. Marjolein weer in kleine bosjes of op de droog. Waar je er mee op moet passen is te veel licht en te weinig tocht..het moet wel drogen en het liefst snel.

aangepast door appelvrouw
  • Thanks 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ik droogde vroeger op zolder maar wel aan een raam voor luchtverplaatsing . 

Nu heb ik een voedseldroger gekocht en dat gaat wel een heel beetje beter , en ook meer smaak in de kruiden heb ik de indruk .
Ik gebruik dit ook om jerky te maken , zeer lekker .

image.png.9936786edd31fa3092db943df59e8ddc.png

Geplaatst:

Ik heb ook lavas liggen drogen en thijm en rozemarijn.

je hebt van die hele mooie droog mandjes eigenlijk voor hennep... daar kun je zo mooi op drogen!

aangestoken dadht ik ineens o ja  het is top weer om zeewater te laten drogen voor zeezout!

zo nog ff emmertje halen leuk leuk... Peterselie en bieslook drogen voor er in mmmmmm

he keuk jullie maken me blij!

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...