geedee Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Als je té lang doormaalt, wordt het ook poeder...ik doe dat bij de laurierbladeren. Als de oregano van de steeltjes is afgerist en je hebt verder helemaal niks te doen, óf je zoekt een meditatieve bezigheid, dan kun je de blaadjes ook door een zeef wrijven Quote
Raquette Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Oh dit is een superidee...tijm, rozemarijn, oregano, basilicum, bonenkruid...heb ik gewoon allemaal! Ik ga ook provencaalsekruidenmix maken! En zo'n handig droogrek dat Kibas heeft:). Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Indy Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Ik deed t in een koffiemolen,maar nu doet ie t niet meer Ik ga het komend jaar ook eens proberen met dat hakseltje,die heb ik ook bij mn staafmixer. Dank je voor de tip Ooooooo, Kibas,wat heb jij een gaaf droog"rek"gemaakt. Ik heb maar 1 zo'n mandje,met een halfrond gaasdeksel er overheen. Maar eens op zoek in kringloopwinkels. Quote
loes Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 ik kwam gisteren online ook een peterseliemolen tegendat schijnt ook gemakkelijk te zijn met gedroogde kruiden. Quote
nurse Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 http://groentegroente.nl/keukenweetjes/verse-kruiden-bewaren-drogen-invriezen/ http://plazilla.com/page/4295069209/tips-om-zelf-verse-kruiden-te-drogen-en-te-bewaren van deze twee sites heb ik mijn tips van hoe kruiden te drogen of juist in te vriezen Quote
Joycee Moes Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Ik vroeg me af of het mogelijk is om kruiden tussen een boek te drogen? Heb hier niet echt een geschikte plek om het op te hangen namelijk. Ben benieuwd of er iemand is die het zo doet Quote Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
Joycee Moes Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Ik zag op onderstaande website deze bloemenpers, lijkt me een beetje vergelijkbaar met een boek.http://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/110 Quote Groetjes Joycee ----------------When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn
Jorieke123 Geplaatst: 10 juli 2016 Geplaatst: 10 juli 2016 Dat droogt nu sneller en zonder stroom in de achterbak van je auto. Dankzij Geedee ben ik nu weer kruiden aan het drogen achter in mijn auto. En er ligt een plaat met fruitleer, hopelijk gaat dat ook een beetje. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 10 juli 2016 Geplaatst: 10 juli 2016 Leuk! Momenteel ligt hier Lavas(maggi) in de achterbak te drogen. Quote
Arja Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 De bijkeuken en woonkamer ruiken kruidig, er ligt en hangt van alles te drogen. Mijn timing is wat minder, want een aantal dingen ging al bloeien, maar het spul ruikt en smaakt prima, dus meh. Quote
Mellie Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Ik droog op/in een theedoek op de verwarming. Nu staat hij niet aan, maar het droogt dan alsnog daar, want zo ligt het me niet in de weg. Vervolgens verkruimelen en in potjes/zakjes ed. Quote
mdubbelm Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Wij hebben sinds vorig jaar een droogapparaat. En sinds dit jaar doet, na een reparatie, de thermostaat het ook dus droogt het ook daadwerkelijk. De kleur blijft mooier, veiliger dan de oven. Aan de lucht is wel energiezuiniger natuurlijk. Daarna afrissen van takjes en even in de keukenmachine fijnmalen. Dit jaar al verveine, tijm, rozemarijn en oregano gedroogd zodat ik komende winter niet mijn ik uit het verleden iets hoef te verwijten. Quote
fre3ke Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 (aangepast) En wat drogen jullie verder allemaal? Ik heb nu hyssop en thijm te drogen liggen. Ik doe dat op een bord met een vel keukenpapier. Na het wassen kiep ik het een paar keer op nieuw papier, tot er geen water meer afkomt. Daarna schud ik het plukje blaadjes dagelijks op. Wanneer het droog voelt, gaat het in een potje dat ik om de paar dagen schud en een kwartier open. Dat doe ik bij alles zo. Het moet volgens mij niet kurkdroog worden, dus kamertemperatuur is warm genoeg Hele bossen met stengels, dan ben ik bang dat het gaat schimmelen. Behalve thijm misschien. Houdt lavas zijn smaak? Ik dacht dat het net als peterselie zou zijn. 8 juni 2021 aangepast door fre3ke Quote
RobO Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 ik droog salie, thijm, thai basilicum, munt, dragon, bonenkruid kleine hoeveelheid in de heteluchtoven op 40 graden tomaatjes, ui, pruimen, appel in de schuur bij zonnig weer met zelfbouw droogapparaat Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 8 uren geleden, fre3ke zei: lavas zijn smaak Zeker in de droogtoren! Hangend op de zolder drogen: daarna is het aroma maar matigjes. Ik droog veel klein spul in de droogtoren( kamille bloemen, onzelievevrouwe bedstro, munt blad, lavas, Agastache bloemen, tijmbloemen, basilicum blad enz.) . Grote stengels zoals brandnetel, citroenmelisse, takken munt, artemisia enz gaan op zolder bij het open raampje in de buurt in kleine bossen. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 (aangepast) 11 uren geleden, Arja zei: hangt van alles Ik vind je bossen te dik..misschien wat kleinere maken. Rozemarijn droog ik gewoon in de keuken of op zolder op een dienblad, zo ook salie en tijm. Marjolein weer in kleine bosjes of op de droog. Waar je er mee op moet passen is te veel licht en te weinig tocht..het moet wel drogen en het liefst snel. 9 juni 2021 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Uiteraard is er al een topic over. Als je zoekt op -kruiden drogen- en je klikt daarna op 'kruiden drogen enkel in titel van inhoud' dan kon je het topic vinden waar ik het nieuwe topic nu mee samen heb gevoegd. Het had precies dezelfde titel als Arja nu aan had gemaakt 1 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Scififreak Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 ik droogde vroeger op zolder maar wel aan een raam voor luchtverplaatsing . Nu heb ik een voedseldroger gekocht en dat gaat wel een heel beetje beter , en ook meer smaak in de kruiden heb ik de indruk . Ik gebruik dit ook om jerky te maken , zeer lekker . Quote
Day Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Ik heb ook lavas liggen drogen en thijm en rozemarijn. je hebt van die hele mooie droog mandjes eigenlijk voor hennep... daar kun je zo mooi op drogen! aangestoken dadht ik ineens o ja het is top weer om zeewater te laten drogen voor zeezout! zo nog ff emmertje halen leuk leuk... Peterselie en bieslook drogen voor er in mmmmmm he keuk jullie maken me blij! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.