Geplaatst: 9 juli 201312 j Zo, de afgelopen 3 dagen (precies 3 x 24 uur) maar liefst 28 liter water verstookt op mijn balkon (ruim 1 m2 aan bakken). Zoveel liter moest ik namelijk bijvullen aan het watervat.De verwachting voor de komende 10 dagen: Niks tot vrijwel niks dus. Maak je borst maar droog? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 9 juli 201312 j Om de dag, maar wij zitten hier op zandgrond, dus dat droogt echt heel snel. Daarnaast ben ik eigenlijk te lui om te gieteren
Geplaatst: 9 juli 201312 j Ik geef alleen mijn planten in bakken en potten water, voor de rest de moestuin helemaal NOOIT (ja als ik net geplant heb om aan te slaan natuurlijk) Het is hier een week of 2 lang 40 graden geweest zonder regen en alles leeft nog. Volgens mij is het hoe vaker je watert hoe meer ze verwachten en hoe minder ze zelf doen. Telt uiteraard niet voor moestuinbakken en potten, dat is een ander verhaal, dan blijf je slepen bij droogte.
Geplaatst: 9 juli 201312 j Dat denk ik ook wel Piroska! Soms verwaarlozen geeft sterke planten vind ik. Eigenlijk had de helft van mijn planten nog niet zichtbaar last van de droogte, maar ik heb vorige week een hoop uitgeplant. Bij die planten zie ik dat ze het echt zwaar hebben.
Geplaatst: 9 juli 201312 j Hier gaat het op de volkstuin ook hard. Aardbeien bakken, tomaten in ingegraven potten, nieuw zaaisels, de erwten en de uien... Op basis van de verwachting wordt het dus weer water sjouwen de komende dagen (is allemaal prima, mag nog wel even mooi weer blijven).
Geplaatst: 9 juli 201312 j Water geven doe ik nu ook niet (alleen dingen in potten). Eventueel de nieuw gezaaiden... maar eigenlijk vind ik dat die ook maar snel met de wortels naar beneden moeten en zelf water moeten zoeken. Het is onder het eerste laagje droge aarde nog nat genoeg.Geen verwennerij dus hier...
Geplaatst: 9 juli 201312 j Meest elke dag, maar vandaag heb ik geen water te geven in de kas en buiten. Alleen de brugmansia moet eigenlijk twee × per dag water hebben, die was ik vanmorgen vergeten en vanmiddag begon ie al te hangen. Heb ik de andere potplanten ook direct water gegeven.
Geplaatst: 10 juli 201312 j Op wat kleine sla en andijvieplantjes na, geef ik nog geen water op de tuin. Maar al die potten ! En nu bv ook al die potjes met afleggers van de aardbeiensoortjes. Tsss, die staan echt te stoven hoor de hele dag. En geen reden, vind ik niet zo erg nu, maar die wind erbij !! Mijn potten krijgen soms 2x daags wat. En de Brugmansia ( wat een pokkeding ) wel 3 a 4x; die vangt te veel wind denk ik.
Geplaatst: 10 juli 201312 j Hier om de dag water geven in de tuin zelf ,maar de kas en tunnel iedere dag .Maar ik vindt het best zolang het zonnetje maar schijnt .
Geplaatst: 10 juli 201312 j Ik geef iedere morgen de potten water..en de meeste planten in de kas ( de tomaten niet iedere dag) De rest van de tuin -behalve de net aangeplante planten- krijgt niks, dan gaan de planten dieper wortelen op zoek naar water., en daar worden ze sterker van. Ik vind trouwens dat dat niet voor wortels geld...als je wortels bij flinke droogte (wat) bijwatert groeien ze beter is mijn ervaring..helaas heb ik nauwelijks wortels nog We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.