Koert Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 pesto van de eerste basilicum(niet samen )! Hoe maak je die? Ik heb basilicum maar weet eigenlijk niet wat ik ermee moetIk doe altijd maar wat gebruik geen recept, hier een basisrecept:La ricetta per il pesto * 50 gram basilicumblaadjes * 1 teen knoflook * 20 gram pijnboompitjes * grof zeezout * 50 gram versgeraspte pecorino * 1 dl extra vergine olijfolie Maar je kunt qua pesto eindeloos variëren, walnoten of cashews ipv pijnboompitten gaat ook goed en ook met de kaas kun je variëren, zelfs met de basilicum denk aan: rucola, spinazie, bladpeterselie, koriander, raapstelen, zevenblad en vast nog heel veel meer.Ik vind bv. spinazie/cashew waanzinnig lekker maar ook raapstelen of rucola met een harde oude geitenkaas oid. Even a broken clock is right twice a day
harmony Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Nog een recept: een handvol peterselie, fijnsnijden, zachte olijfolie toevoegen, 1 teen geperste knoflook, beetje zeezout en peper naar smaak en wat rasp van citroenschil.Erg lekker in de courgettesoep!
dennislp Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Toevallig ook nog mensen met heerlijke kruidenboters? > Planten kopen? Doe het bewust!
Dennis29 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Een lekker omelet met kruiden en groente uit de tuin
Jorieke123 Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Geplaatst: 12 mei 2011 Grote gemengde maaltijd salade met geitenkaas en spekkies (favoriet hier ) en wat rozemarijn over de gebakken aardappeltjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Grote gemengde maaltijd salade met geitenkaas en spekkies (favoriet hier ) en wat rozemarijn over de gebakken aardappeltjes. he dat was hier vandaag het zelfde, behalve het lekkerste die spekies heb ik niet gekregen Players only love you when they're playing.
marije124 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Wij hadden een experiment, gekookte rucola, klaargemaakt als spinazie en snijbiet (maizena, azijn, nootmuskaat en zout).Niet iets wat ik elke dag zou willen eten maar het viel ons mee. Zelfs de kinderen lustten het met een lekkere jus en gekookte aardappels geprakt.En.............net zo belangrijk...........het rijtje rucola is weer laag want het slinkt en ik weet dus nu dat ik het kan invriezen
harmony Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Toevallig ook nog mensen met heerlijke kruidenboters? Ja, hier!
Aislinn Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Ik heb vandaag "restjessoep" gegeten met tauge erin uit eigen kweekbakje geld dat ook?
bart Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 spinazie thuis in de maaltijd en onder het tuinieren af en toe een radijsje, blaadjes pluksla, rucola en raapsteel
dennislp Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Toastjes met van alles en nog wat, met flink wat kruiden uit de tuin er op! vooral bieslook op de paturain, eiersalade en brie.Voor de visite > Planten kopen? Doe het bewust!
Helly Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Eiersalade is toch ook makkelijk zelf te maken! Gisteren de 1e buitenste blaadjes van slakropjes tussen de gesmeerde broodjes gedaan, was erg lekker Good things come in small packages
mmmargot Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Yes, voor het eerst uit eigen tuin, onee balkon, gegeten. Stokbroodje met geitenkaas en rucola en wat losse radijsjes. De courgette in de courgettesoep kwam helaas nog niet uit eigen tuin.
Dennis29 Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Roerbaksel met broccoletto, eeuwig moes, snijbiet en koriander.
Helly Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Broccoletto? Vandaag dan eindelijk sla uit eigen tuin, gewoon de buitenste grote bladeren afgehaald en de rest laten zitten. Heerlijk! Good things come in small packages
marije124 Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Wij hadden een heerlijke bak (pluk)salade met heel veel tuinkruiden er in.Daarop 2 verse krieleitjes en gebakken aardappelbolletjes (niet uit de tuin) en spercieboontjes (ook nog niet uit de tuin)
helena Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Ja heerlijk pluksla, wat mij betreft voor dit jaar de favoriet, zo mals, wij hadden gisteren ook zo'n heerlijke bak, aangevuld met lollo rosso, van elk plantje 1 blad gehaald, ook lekker én ziet er leuk uit. Natuurlijk weer met uien- en knoflookgroen . Heb nu een voldaan gevoel na het eten voorbereiden, even pauze met een grote mok koffie mét zelfgebakken eierkoek met daarop flinke laag roomboter Flinke pan soep gekookt, voor morgen alvast omdat de tomaten niet meer konden wachten, met uiengroen ( vervanger voor prei ), selderij, peterselie en nog een restje taugé uit de vriezer erbij. Lékker dat het ruikt. Als die pan morgen maar haalt....Maar liefst 14! peultjes geoogst om vanavond bij de worteltjes te doen en peterselie gaat erbij. Laatste radijsjes, voorlopig, eruit gehaald, als ik tenminste van het vakje wat zaad mag maken af kan blijven
marije124 Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Uiengroen? Gebruik je dan het loof van de uien die nu nog in je tuin staan? Groeien de uien dan gewoon verder?
helena Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Kan best hoor dat de uien minder groot worden, maar die heb ik niet echt nodig; wordt het hele jaar door gesponsord met uien . Heb 2 soorten uien staan. Aan de ene soort komt veel, heel veel groen, aan de andere maar een enkel sprietje. Daar blijf ik ook maar vanaf. Ik ben echt blij met het uienloof en gebruik het nu in gerechten waarvoor ik anders prei zou gaan kopen.
Helly Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Handig. Ik heb nog eiwit staan van 3 eieren. Wat ga ik daarmee doen? Voor eierkoeken heb je waarschijnlijk hele eieren nodig, s kijken bij dat ei topic van Jorieke. Vandaag niets uit de tuin gehaald, al kan ik nog een soepje maken (bouillon staat nog in de koelkast) met wat verse peterselie erdoor. Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2011 Auteur Geplaatst: 16 mei 2011 *kuch* schuimpjes! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jooze Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Nu een broodje rucula pesto aan het verorberen, heerlijk! Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
harmony Geplaatst: 17 mei 2011 Geplaatst: 17 mei 2011 Gisteren voor het eerst spinazie uit eigen tuin. Gewokt met uitgebakken spekjes, knoflook, veel peper en pijnboompitjes.Vanavond stampot raapstelen
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2011 Auteur Geplaatst: 17 mei 2011 Eeuwig moes stamppotje met spekkies en radijsjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten