pet Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 zet is een zelfgemaakt kreeften fuikje.Het is natuurlijk of-topic, maar ik wil graag wat meer weten over dat kreeftenfuikje. Misschien een nieuw topic? Hoe maak je het? Hoe hang je het op? En hoe maak je ze klaar? Ik ben dol op kreeftjes en ik woon aan het water, dus hogelijk geïnteresseerd.
Dennis29 Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Wij hebben wel stekende torren( ) maar nog geen kreeften in de vijver!
teuthor Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 overal in openbaar water..in hilversum ontdekte ik ze zelf in een grote vijver bij een bejaardentehuis...en eerlijk gezegd de eerste x dacht ik echt dat ik gek werd...maar het stikte ervan...ik heb toen een fuik gemaakt en een bewaarbak en in loosdrecht geplaatst had er zo 20 verzameld...het zijn rivierkreeftjes waarschijnlijk door restaurants in het water gedumpt en nu slopen ze alle waterplanten waardoor het waterbestand hier achteruit gaat...door ze te vangen doe je de natuur een plezier...je moet ze wel voeren anders vreten ze elkaar op...ik gooide er steeds een dood visje bij!! zal is kijken of ik nog fotos heb ofzo...en dat roken uit mn tuin is gewoon echte hollandse nederwiet hahahaha http://teuthor.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Geweldig, mag ik als ik in Nl ben met je meekijken?( Naar de kreeften ) Heb je al in de raadhuisvijver gevist? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
pet Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 ik heb toen een fuik gemaakt en een bewaarbak en in loosdrecht geplaatst had er zo 20 verzameldHoe heb je die fuik gemaakt? Van gaas? Heb je een foto? En heb je ze al gegeten?
teuthor Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 heb een topic geopend..moet ff op zoek naar fotos etc. ik had ze op de camping bij mn ouders alleen toen mn vader alles winterklaar ging maken liet ie ze allemaal los hahahahah...afgelopen jaar heb ik er niks mee gedaan omdat ik eerst een nieuwe fuik moet maken van steviger materiaal...heb het 1x gedaan om te proberen...ik wilde ze eerst aan de katten gaan voeren eerlijk gezegd...dus nee ik heb ze nog niet gegeten...in nederland eten we het zoiezo niet..hier worden ze vooral gebruikt als versiering op grote vissalades...in het buitenland is het vaak weer een lekkernij...net als bijv. voorn of brasem...gedroogt worden die in rusland bij een biertje weggepeuzeld!! http://teuthor.blogspot.com/
Jorieke123 Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 (koude) wraps met tomaat, veel alfalfa, en rode ui uit eigen tuin. En wat plakjes gebakken bacon uit de supermarkt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Stamppot boerenkool met spekjes, zilveruitjes en makreel.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 rijk gevulde groentensoep. alle groenten van eigen tuin helaas ben ik er nog niet achter hoe je vermicelli kunt kweken...
appelvrouw Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 helaas ben ik er nog niet achter hoe je vermicelli kunt kweken... Simpel toch? Tarwe zaaien, oogsten,drogen,dorsen,malen en dan met de hand van die sliertjes rollen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 ei en meel....door de pastamachine....hak hak hak....klaar
appelvrouw Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Ik ga straks eten: De linzencurry met spinazie van Harmony, zie recepten..een aanrader. Gekookte charlottes erbij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Pompoentjes soep.. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Eva Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 helaas ben ik er nog niet achter hoe je vermicelli kunt kweken... Simpel toch? Tarwe zaaien, oogsten,drogen,dorsen,malen en dan met de hand van die sliertjes rollen he bah...bestaan er geen vermicelliboompjes dan?
Jorieke123 Geplaatst: 15 november 2011 Auteur Geplaatst: 15 november 2011 Kippenbout (mijn beste ooit, al zeg ik het zelf ) met gebakken aardappel en veel te dunne appelmoes uit een potje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 bollenknollensoep en zo direkt Schweinenbraten met knolselderij, wortels, uien knoflook en peterselie uit eigen tuin. Gebakken sweet dumpling blokjes erbij und rote kohl aus die kulschrank...hup holland hup We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nicolette Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 pasta met rucola, sperziebonen en aardappelen.
Jorieke123 Geplaatst: 17 november 2011 Auteur Geplaatst: 17 november 2011 Kippensoep (restproduct van de kip van gisteren) met wat snippers boerenkool en wat prei. + lekkere broodjes met roomkaas en tuinkers. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
tine Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 stamppot van aardappels met gewokte witte kool met spekblokjes.
Eva Geplaatst: 19 november 2011 Geplaatst: 19 november 2011 macaroni met eigen paprika's en de laatste uien van de tuin.
Jorieke123 Geplaatst: 20 november 2011 Auteur Geplaatst: 20 november 2011 Broodjes kipburger. Met daar op: sla, rode ui, ketchup en kaas. Broodjes en burgers zelf gemaakt, ui en sla uit kas en tuin. Volgend jaar hopelijk ook tarwebloem van eigen land, en ook zeker de ketchup en kaas!Maar toch bestaat dat gerecht voor een steeds groter gedeelte uit eigen geteelde/gefokte middelen! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
tine Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Pompoenstoofschotel, nog één pompoen over(had er 10). Volgend jaar wat meer zien te kweken
Dennis29 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Wortelsoep, bedankt voor het recept Tine! was lekker
Jorieke123 Geplaatst: 22 november 2011 Auteur Geplaatst: 22 november 2011 Gisteren zuurkool met worst, zometeen hartige taart met ei en ui. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten