appelvrouw Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 vanmiddag pompoen/zoete aardappelsoep en zo direkt gebakken aardappeltjes & groene kool met komijnenkaas (samen met eend uit de buurtuin ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Kroketten! Ik vond het doodeng om ze te maken, ik las op internet verhalen over in het frituurvet uitelkaar druipende kroketten! Maar ze zijn gelukt, en ze waren meer dan heerlijk. O, uit eigen tuin zat er peterselie, sjalot en tijm in.Verder sla met de allerlaatste Coeur de Boeuf, die trouwens nog best smakelijk was..zoet zelfs. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Hoi Appelvrouw, heb je dat recept al op het forum staan? wil dat ook zo graag zelf proberen dank je Jeanne
Olive Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Lekker he. Hier vragen mijn vrienden nog telkens of ik weer eens bitterballen en garnalenkroketten wil maken, want eigengemaakte zijn zoveel lekkerder. If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Echt mega!Jeanne een dezer dagen komt het erop! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
snekermoestuin Geplaatst: 28 november 2011 Geplaatst: 28 november 2011 Selderij in bechamel en wortelkroketten beide waren gewaardeerd vanavond Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Dennis29 Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 Gisteravond voor het eerst aardpeer gegeten, gewoon gebakken in een koekenpan. Is echt lekker, smaakt duidelijk naar artisjok.
appelvrouw Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 peterselie We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nicolette Geplaatst: 3 december 2011 Geplaatst: 3 december 2011 gisteren geroosterde spaghetti squash. Vandaag gaan we friet maken van onze eigen aardappelen. En morgen gaan we een chinese maaltijd in elkaar zetten met chinese tomatensoep van eigen tomaat (heb nog een vriezer vol) nasi en zelf gemaakte loempia's met groenten zoals wortel en witte kool uit de tuin.
Eva Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 geroosterde spagetti pompoen? ik ken hem gekookt... maar leg eens uit?
Nicolette Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 je snijdt de spaghetti pompoen door. Zaden eruit halen. Ondertussen oven voorvewarmen op 220 graden Voor 2 grote spaghetti pompoenen van +/- 700 gr125 gr boter (zacht)30 ml thyme blaadjes15 ml gesneden bieslookgeraspte schil van een halve citroen sap van een halve citroencayenne peperzout en peper alles pureren in de foodprocessor en daarna verdelen over de spaghetti pompoenen op het gesnedene gedeelte en de binnekant. Vervolgens losjes aluminium folie erover heen leggen en in de oven schuiven. Na 30 minuten de folie verwijderen en nog 15 na bakken.
appelvrouw Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Dat lijkt me heerlijk! Ik ga eens bij mijn buurvrouw langs die altijd spagettipompoen heeft, dit wil ik proberen. Ik at een wok-rijstschotel met garnalen en doperwten& peper hot apple uit de vriezer, en bladselderij uit de tuin. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 ik heb voor volgend jaar de spagettipompoen...ben benieuwd hoe het smaakt!bedankt nicolette!
geedee Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Goulash met eigen uien en paprika's en pepers
Dennis29 Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Pasta met zelfgemaakte tomatensaus uit pot, het is wat werk maar nu kunnen we zo een pot uit de kast pakken en opwarmen
appelvrouw Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Zo is dat Dennis!Aardappelpuree met geroosterde knoflook & peterselie, filet mignon gebakken in salie.Tuinboontjes uit de vriezer ( daar wordt ik zo blij van) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
snekermoestuin Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 BoerenkoolDit is al weer de tweede keer. We hebben enkele weken al wat vorst gehad, maar nu heb twee dagen geleden de boerenkool gesneden in devriezer gedaan. Een heerlijke stampot moos als wintergerecht was het resultaat.Natuurlijk met een beste scheut azijn er doorheen. Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Jooze Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Zondag boerenkool, en vanavond spruitjes. Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
geedee Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Pasta met zelfgemaakte tomatensaus uit pot, het is wat werk maar nu kunnen we zo een pot uit de kast pakken en opwarmen Ik heb veel tomatenplannen voor volgend seizoen en heb de pasta saus nu in de diepvries, maar denk dat diepvries te klein gaat worden volgend jaar dus in een pot: mega handig. Had je die geweckt? staat dat recept op t forum? ( kan ff niet vinden ) edit: gevonden!!
Jorieke123 Geplaatst: 6 december 2011 Auteur Geplaatst: 6 december 2011 Gaat erg goed, pastasaus wecken Helaas had ik maar een paar potjes. Volgend jaar gaan we OMKOMEN in de tomaten Kennen jullie dat? Niet 'vroeger was alles beter' maar: 'volgend jaar is alles beter'. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 das een leuke Joriek "volgend jaar is alles beter" ik denk dat ook!
harmony Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Vanavond eten wij pasta met tomaten-uiensaus. De tomaten lukten hier niet in de volle grond, de uien des te beter. Heb een paar mnd geleden bij de Lidl 5kg tomaten gekocht voor weinig en de gemaakte saus (met veel knoflook en peper) geweckt. Al één keer geprobeerd en super goed gelukt. Hopelij k hebben we volgend jaar een kas en kunnen de tomaten daarin naar hartelust groeien
appelvrouw Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Dat zou geweldig zijn Harmony! Ik kan na vele jaren moestuinieren hier uiteindelijk ook tomaten kweken, drie jaar nu, in de kas, je hebt er zo veel plezier van, en ik gebruik hem in de winter eigenlijk nauwelijks..juist voor de tomaten is het de beste plek! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten