Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vanmiddag pompoen/zoete aardappelsoep en zo direkt gebakken aardappeltjes & groene kool met komijnenkaas (samen met eend uit de buurtuin )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kroketten! Ik vond het doodeng om ze te maken, ik las op internet verhalen over in het frituurvet uitelkaar druipende kroketten! Maar ze zijn gelukt, en ze waren meer dan heerlijk. O, uit eigen tuin zat er peterselie, sjalot en tijm in.

Verder sla met de allerlaatste Coeur de Boeuf, die trouwens nog best smakelijk was..zoet zelfs.

Geplaatst:

Lekker he. Hier vragen mijn vrienden nog telkens of ik weer eens bitterballen en garnalenkroketten wil maken, want eigengemaakte zijn zoveel lekkerder.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

gisteren geroosterde spaghetti squash. Vandaag gaan we friet maken van onze eigen aardappelen. En morgen gaan we een chinese maaltijd in elkaar zetten met chinese tomatensoep van eigen tomaat (heb nog een vriezer vol) nasi en zelf gemaakte loempia's met groenten zoals wortel en witte kool uit de tuin.

Geplaatst:

je snijdt de spaghetti pompoen door. Zaden eruit halen. Ondertussen oven voorvewarmen op 220 graden

Voor 2 grote spaghetti pompoenen van +/- 700 gr

125 gr boter (zacht)

30 ml thyme blaadjes

15 ml gesneden bieslook

geraspte schil van een halve citroen

sap van een halve citroen

cayenne peper

zout en peper

alles pureren in de foodprocessor en daarna verdelen over de spaghetti pompoenen op het gesnedene gedeelte en de binnekant.

Vervolgens losjes aluminium folie erover heen leggen en in de oven schuiven. Na 30 minuten de folie verwijderen en nog 15 na bakken.

Geplaatst:

Dat lijkt me heerlijk! Ik ga eens bij mijn buurvrouw langs die altijd spagettipompoen heeft, dit wil ik proberen.

Ik at een wok-rijstschotel met garnalen en doperwten& peper hot apple uit de vriezer, en bladselderij uit de tuin.

Geplaatst:

Zo is dat Dennis!

Aardappelpuree met geroosterde knoflook & peterselie, filet mignon gebakken in salie.

Tuinboontjes uit de vriezer ( daar wordt ik zo blij van)

Geplaatst:
Pasta met zelfgemaakte tomatensaus uit pot, het is wat werk maar nu kunnen we zo een pot uit de kast pakken en opwarmen

Ik heb veel tomatenplannen voor volgend seizoen en heb de pasta saus nu in de diepvries, maar denk dat diepvries te klein gaat worden volgend jaar dus in een pot: mega handig.

Had je die geweckt? staat dat recept op t forum? ( kan ff niet vinden )

edit: gevonden!!

Geplaatst:

Vanavond eten wij pasta met tomaten-uiensaus. De tomaten lukten hier niet in de volle grond, de uien des te beter. Heb een paar mnd geleden bij de Lidl 5kg tomaten gekocht voor weinig en de gemaakte saus (met veel knoflook en peper) geweckt. Al één keer geprobeerd en super goed gelukt. Hopelij k hebben we volgend jaar een kas en kunnen de tomaten daarin naar hartelust groeien

Geplaatst:

Dat zou geweldig zijn Harmony! Ik kan na vele jaren moestuinieren hier uiteindelijk ook tomaten kweken, drie jaar nu, in de kas, je hebt er zo veel plezier van, en ik gebruik hem in de winter eigenlijk nauwelijks..juist voor de tomaten is het de beste plek!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...