Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

En zit je vol?

Geplaatst:

Vol met trots! 4 mini worteltjes met MAXI smaak!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Eindelijk m'n eerste oogst... Een prei voor door de pastasaus. En daarbij een mooi kropje rode krulsla met bloempjes van de Borage, o.i. kers en calendula.... Alleen de aanblik is al zo mooi.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:
Vol met trots! 4 mini worteltjes met MAXI smaak!

Vandaag en gister van alls geoogst en het zit nu allemaal in de vriezer.

Het is wel kaal nu de tuinbonen er uit zijn.

Geplaatst:

Ikzelf had wat raapjes. En dacht toen, even kijken of ik al worteltjes heb. En ja hoor, prachtige worteltjes, zonder dat ze aangevreten zijn door de pieren! Vorig jaar niks fatsoenlijks aan wortels geoogst, alles was een grote gatenkaas, en nu zulke leuke worteltjes. Helemaal happy! oggst25juni2012-00149341340645207.JPG

Geplaatst:

Klein spitskooltje in de buitenbladeren werden gaten bgegeten dus ik heb het gave kooltje gewassen, gesneden en roergebakken met een ui en hamblokjes.

Gebakken aardappeltjes erbij en nog een restje wortel en doperwtjes

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Super Eva 1986, begrijp dat je trots bent, ben ik ook al is het alleen maar bieslook wat ik gegeten heb vandaag uit de tuin. Woensdag sla, moet er hoog nodig uit.

Geplaatst:

Vandaag het eerste jalapeno pepertje door de pasta gegooid samen met 3 rode uitjes die maar niet groter werden (waren amper gegroeid sinds ze als pootuitje erin gingen). Ik dacht tijdens het koken even van de peper te proeven. Voelde het 10 minuten later nog in mn mond

Verder alle (4 :P) andijvie geplukt. Waren nog klein.. maar ze begonnen duidelijk een 'steel' te maken. Alles aan de cavia's gegeven. Die waren er erg blij mee ^^

Geplaatst:

Ja de beessies zijn je hier ook heel blij met de blaadjes die ik niet moet

Maar een klein steeltje wil niet zeggen niet eetbaar mee hoor, en een kleine krop is net zo lekker als een grote...dus je had zelf ook nog kunnen genieten van je andijvie

Geplaatst:

Jorieke....ik kook de raapjes tot ze net gaar zijn. Wel schillen eerst. ik had maar een klein beetje staan, dus dit is de tweede keer dat ik ze eet, maar ga volgend seizoen wel meer zetten. Denk dat ze ook goed in te vriezen zijn. Ze zijn lekker...smaak een beetje tussen koolraap en bloemkool in.

Geplaatst:

Aardappelen uit eigen tuin met peultjes en een roerbak van snijbiet, runderworstje erbij en eigengemaakte pruimenchutney...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:
Macaroni met spinazie en spekjes en roomkaas. Maar dan zonder spinazie, en MET malvablad.

hihihi....lekker hé?

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

De eerste kruisbessen en gele frambozen!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Hartige taart van snijbiet, ui en tomaat. En wat sla. De tomaat komt uit de winkel.

Was lekker!

typefout weggewerkt

aangepast door Gast

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Ja de beessies zijn je hier ook heel blij met de blaadjes die ik niet moet

Maar een klein steeltje wil niet zeggen niet eetbaar mee hoor, en een kleine krop is net zo lekker als een grote...dus je had zelf ook nog kunnen genieten van je andijvie

Stiekem heb ik de andijvie ook gewoon gezaaid voor de cavia's, want vind het zelf helemaal niet lekker :P (alleen als sla, maar dan is een hele krop wat veel ) Dus gewoon geoogst omdat de plant aangaf dat het tijd was

Geplaatst:

Dáár is ook helemaal niks mis mee hoor, je mag je beessies natuurlijk ook verwennen Ik vind zelf andijvie heeerrrrlijk dus niet bij stil gestaan dat je 't zelf niet zou lusten

Geplaatst:

K heb gister lekker bruchetta gegeten met eigen tomaatjes en eigen basilicum!!!

love life!!

Geplaatst:

gisteren salade van nieuwe aardappeltjes (gekookt in hun jasjes) met rode en groen spinazie blaadjes met makreel in een dressing van de olie, mosterd, citroensap, zout en peper.

Geplaatst:
  • Auteur

Een 'gerecht' van MeiAsia. Via Gratiz.nl kon ik een gratis verpakking kopen (je krijgt later je geld terug, na het opsturen van bonnetje en een formulier), iets wat ik anders nooit gedaan had. Het was nogal een duur product namelijk.

Er zat 1 (!!!) zakje in met kruidensaus. Ik moest zelf nog erg veel ingrediënten toevoegen.

Kip bijvoorbeeld. Nou, die hebben we genoeg lopen, en er zitten er nog meer in de vriezer, dus geen punt. Verder nog sperziebonen (vind ik niet lekker, dus heb het vervangen door een kleine courgette en wat erwtjes), ui, peper, zout, cashewnoten, kokos, en rijst of naanbrood.

Kokos, cashewnoten en rijst doen het hier moeilijk ( ) dus die heb ik maar gewoon weg gelaten. Waarom MeiAsia daar niet even 2 kleine zakjes van mee kan leveren in dat veel te dure pakket is mij een raadsel.

Van Jootje kreeg ik op de moestuindag een boekje met 500 recepten voor pizza's en platte broden. En daar moest ik nou nog steeds een keer het naan-broden-recept uit maken. Dat was appeltje-eitje, dus die moesten de rijst vervangen.

Uiteindelijk heb ik voornamelijk naanbrood gegeten (lekkerrrrrrrrrrrr!!), want de kruidensaus die door het gerecht moest, was wel zo vreselijk scherp, dat je niets meer kon proeven van de zelf geteelde en gefokte kip en groenten. Jammer hoor...

Geplaatst:

Pff..nog een mazzeltje dat die zooi gratis was! )

Goh..dat rijst-cashewnoten en kokos nou toch niet groeien bij jou!

Maar die naanbroodjes zijn lekker he? En makkelijk. Je bracht me op een idee...net even wat naanbroodjes uit de vriezer gehaald.,...morgen voor de lunch lekker in de oven met een plakje kaas erop.... Binnenkort weer een nieuw voorraadje bakken!

Geplaatst:

Snijbiet Carbonara

1 penne pasta koken (op zn tandjes)

2 goede droge spekjes bakken, of luxe baconreepjes

3 snijbiet wokken, eerst steel, later blad

4 oude geitenkaas raspen

5 p&z zonder zout

alles in die volgorde op je bordje scheppen, beetje rommelig...blaadje basilicum/bieslook erop.

voor je menukaart:

Een verrukkelijke combinatie van Noord-Hollandse Chard en spek van varken op een bedje van Penne, avec du fromage de Chèvre vieiile......

Geplaatst:

De eerst gele vleestomaat. Zaad komt uit de carrousel envelop.

Er stond het volgende bij geschreven :

Heirloom vleestomaat met enorme gele vruchten (500gr - 1 kg)

Nou ik kan berichten dat het een enorme lekkere tomaat is, beetje zoet en vooral vol van smaak

pict3510a35091341004799.jpg

dit was er eentje van een 300 gram

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.