Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin

Featured Replies

Geplaatst:

edit

van wie zou dat dubbeltje zijn.....zeker van 'ne Ollander

Geplaatst:

Even een tipje;

Potten op je terras? Aarde wat er steeds een beetje uitspoelt als het water er uitloopt?

zo'n opvang schaal er onder is optie 1.. Maar om dat nou met heel veel potten te doen?

Een stuk worteldoek onder in je potten leggen werkt ook best goed!

Geplaatst:

Waar hangt Rantje eigenlijk uit??? weet dat iemand?

Geplaatst:

Dat zat ik me dus laatst ook af te vragen, vakanties zijn toch afgelopen?? Ook op haar eigen website is de laatste reactie van 14 juli...

We hoeven ons toch geen zorgen te maken???

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

voor hun denk ik wel ja ik moet over twee weken ook weer naar school helaas

Geplaatst:
voor hun denk ik wel ja ik moet over twee weken ook weer naar school helaas

Heb je geluk ik heb er al 1 opzitten.

Omdat het kan.

Geplaatst:
Waar hangt Rantje eigenlijk uit??? weet dat iemand?

Verdwaalt in haar planten oerwoud?

Maar uhhmm, blijkbaar speelt ze verstoppertje want ze logt wel in: Laatst bezocht: do 23 aug 2012, 10:28

Geplaatst:

OH? Misschien worden al die rode vinkjes haar teveel? Of haar moeder kijkt zo af en toe naar haar account?

Ik had ook al de gedachten waar zij was gebleven. Maar er wordt ingelogd, dus dat moet ok zijn. Wachten op haar 1e reactie na de vakantie

Good things come in small packages

Geplaatst:

Snap er ook niets van, Rantje die zo fanatiek was op het forum. Ik heb ze al een paar e-mails gestuurd op prive adres,maar ook daar geen reactie, en als Rantje verhinderd is,heeft haar moeder altijd antwoord gegeven dus snap er ook helemaal niets van. Wacht het nog een weekje af,en dan stuur ik haar een ouderwets briefje.

Mis trouwens ook greetje, en nog een paar namen,waar ik even niet op kom. Maar die kunnen nog op vakantie zijn.

Geplaatst:

ik ben geen plaatsvervanger en wil dat absoluut niet zijn ook maar lijkt me wel gezellig om met jullie hier mee te babbelen...

Theetje erbij ? ?

Geplaatst:

Mag het ook koffie zijn?

Geplaatst:

ja hoor en mag je zelfs nog kiezen of je uit een spuug apparaatje wil of dat je liever uit de ouderwetse koffiepot wil hebben. En je hebt nog geluk ook want heb nog een stukje tarte tartin over met nectarines

Geplaatst:

Lijkt me heel gezellig, maar voor ik er ben is de tarte tatin bedorven denk ha ha.

Geplaatst:

Wij hebben een volautomaat espresso apparaat jeanne, vers gemalen bonen, daar kan niets tegenop!

(heb alleen geen tarte tartin! )

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Poe ik ben uitgeput van de jaarmarkt..de hele dag heb ik Frans gesproken en plantjes verkocht en vooral nog veel meer weggegeven...voor 50 euro verkocht, voornamelijk aardbeien, eeuwig moes, muntstekjes en Egyptische ui. Zo gek, de paar mooie Gojibes stekken die ik had heb ik zo weer mee kunnen nemen. Ook zaden heb ik vrijwel niet verkocht, dus er komen zakjes met Franse teksten in de doos

in aanmerking genomen dat ik gemiddeld 50 cent voor een plantje vroeg is een winst van 50 euro niet gek en verkoop op de jardinade dus voor herhaling vatbaar.

Maar het allerleukste was het weggeven. ik had bossen oxalis ( de rode), kleine pepertjes black Peru, de sechuan knoop, stekjes kerriekruid, alles wat de meeste mensen niet kenden, en de mensen waren erg verrast dat ze bij aankoop van een plant er een bijkregen plus een stekje (of twee) om zelf te proberen. De Egyptische uien waren zo verdwenen, en ook de eeuwig moes vond gretig aftrek.

Bovendien vonden mensen het geweldig te zien wat ik allemaal uit mijn tuin haal, hebben ze potten met mijn kruidentheemix leeggedronken ( en is de lijst met planten meerdere keren gefotografeerd om eventueel na te maken) en heb ik me suf gekletst in het Frans door oa uit te leggen hoe pompoenen te graveren..hoe tomatenzaden te oogsten, hoe de eeuwig moes te stekken, en waarom je geen pompoenzaden kan nemen, dat de hitte van een peper gemeten kan worden..etc etc...

Verslag volgt vast wel op blog..ik hoop ook wat foto`s, ik had zelf geen tijd ze te nemen Nu kan ik geen pap of pain meer zeggen..zelfs niet in het ndlnds...ooo zo lekker slapen, en morgen weer vroeg op om het dorp schoon te maken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

klinkt wel als een topdag appelvrouwtje!!

Vind het knap in het frans! Ik kan het wel redelijk verstaan (genoeg voor vakantie ganger) maar als ik terug moet praten.. Nee het verstaan werk doe ik en mijn man probeert het praten.

Portugees gaat me makkelijker af

Geplaatst:

bon nuit Madame de pomme!

Geplaatst:

Haha leuk Heylane..ik heb meteen een naam voor mijn kraampje volgend jaar: Chez Madame de Pomme

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

vind ik leuk!

Geplaatst:

Ik mis Rantje ook wel.

Door haar ben ik op dit forum gestuit.

Ik hoop dat ze gauw weer terug is.

We hebben in ieder geval heel wat foto's van haar te goed.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ik kijk hier niet zo vaak, nu de zaterdagmorgen aan de koffie kom ik hier weer es terecht. Viel mij ook al eerder ietsje op: ik zie Rantje niet meer reageren.

Terugkijkend in dit topic zie ik een aantal mensen daar iets over zeggen. Nou weet ik absoluut niet iets van en over Randje, maar.

1 met een week of 2 begint haar school weer

2 Iemand mag toch op ponnykamp zijn, of samen met de ouders van een vriendinnetje naar Guatamala of New Zeeland ?

3 iemand mag toch lang op forum-vakantie zijn ?

Na verloop van tijd mag iemand misschien ook eens even helemaal geen zin hebben, of whatever: iets prive's ?

Naar mijn mening is dit een moestuinforum. Niet een plek waar je recht hebt op de aanwezigheid van een ander.

Dit klinkt wat bot misschien, en bedoel ik ook eigenlijk zo: hoever privé ga je op een forum als dit ?

Iedereen heeft het recht aanwezig te zijn, maar ook zeker het recht áfwezig te zijn. zonder verdere verantwoording.

sorry, moest dit echt even kwijt

Geplaatst:

bit ik vind het totaal geen botte bericht!

Het is ook eens goed om zoiets te lezen.

Kan me wel voorstellen dat mensen haar misschien missen maar het leven bestaat niet alleen uit het forum.

En wie weet komt ze wel weer terug. Gewoon geduldig zijn.

Zo hebben wij sinds we op vakantie zijn geweest de tv minder aan voor de kids. Vind het heerlijk!! Heel af en toe mogen ze een filmpje kijken.

Geplaatst:

nou je het zegt frank.... waar hing jij uit hhhahaha

Ach hopelijk heb je een fijne week gehad

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.