Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zwarte onderkant tomaat

Sanne2

Recommended Posts

Ik zag vandaag bij een paar trossen van mijn pomedori tomaat dat een aantal tomaten een zwarte onderkant hebben.

De plant staat bij de deur, dus ik dacht eerst dat het verbranding door de zon was maar het plekje is ook een beetje zacht.

Hieronder een paar foto's:

2013071916345736711374245846.jpg

2013071916352126941374245862.jpg

Wie weet wat dit is? En of ik beter de aangetaste tomaten kan verwijderen ivm. eventuele ziektes.

Sowieso de andere die dit hebben weg halen. Eten kan je ze niet, want de vrucht zal alleen maar verder gaan rotten. Lijkt mij in ieder geval vruchtrot. Hangen de vruchten in de open lucht of misschien op vochtige grond gelegen, tegen een muurtje oid. Ziet de rest van de plant er wel goed uit?

Nou. Laat ik nou ook eens een link plaatsen

http://www.plantaardig.com/groenteninfo/tomaat_neusrot_2003.htm

Als je bij 'afbeeldingen' van google Neusrot Tomaat intypt, zie je dat dit wat jij hebt hetzelfde is.

Heb ik vorig jaar 1x gehad, maar de plant ging na vochtherstel ( ik had ze te droog ) gewoon weer gezond verder.

Lees het artikel uitvoerig. Het gaat je wel duizelen hoor ! : probeer de strekking van het verhaal daar te volgen: optimaliseren van de omstandigheden van de plant.

succes !

• 2 weeks later...