appelsientje 60 Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Ik hoop dat m'n plantjes niet te veel te lijden hebben met dit weer! Eerst is het te kou en nu weer te warm pffff.Hoe doen jullie dat om de bakken nat te houden? Bij mij staat ie tot 18 uur in de zon. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Ik geef zowel 's ochtends als 's avonds water, ik voel wel aan de grond hoe droog of vochtig het is, zodat ik de hoeveelheid wat aanpas. Maar nu het kwik de 30 graden nadert zal het wel 2x daags een flinke plens worden. En dat is helaas een heel gesjouw met gieters want ik heb geen buitenkraan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Hier dan wel geen bakken, maar veel potten en ook helaas zelfs potjes. Mijn tuin is een half uur rijden van huis ( is mijn eigen keuze hoor ). Water geven in de ochtend; en ook al vroeg ook. Om 10 uur blijkt het op mijn terras daar al te warm om er te zitten, zo zonder wind in deze zon. Dan 's avonds nog een keer erheen. Alles met gieters uit de sloot. Kasje heeft er nu wel echt te lijden. Dat overstijgt de 40 graden ruim overdag, en dat uren en uren achtereen. Volle dagen zon. ... zon .... zon.... en dat al weken en dat nog weken en weken en weken. De uiterst zeldzame topzomer ( niet voor de natuur ) die niemand verwachtte .... hahah.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Met dit weer een keer per dag met de gieter rond 20 uur. Bakken houden het goed. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 ik sproei 2x per dag en de kleine potjes en tomaat 3x met 'n gietertje Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spirrie Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 's Ochtend in ieder geval overal een flinke scheut water in. Ook al staan sommige planten er gedurende de dag wat slapjes bij als ze in de volle zon staan, dat trekt meestal wel weer bij als de zon verdwenen is. En dan inderdaad 's avonds er nog een keer met de gieter bij langs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Opmerkelijk goed! Ik heb tweeënhalf MM-bakken met MM-grond op het dakterras staan. Ze krijgen de ochtendzon en de middagzon en rond vijf uur s'avonds is de zon verdwenen. Mijn planten krijgen dus veel zon. Met dit weer geef ik een keer per dag s'avonds water - in totaal 2x 10 liter (twee volle gieters) water. Heel soms geef ik overdag een zielig plantje een beetje water. Buiten dat ik gewoon te lui ben om twee keer per dag te gieten, wil ik zo ook geen luie planten kweken. De planten staan er rond 13 uur soms wel slapjes bij maar wanneer de zon om is, recht alles zich toch weer op. Soms zou je dat echt niet denken.. En als het overdag wat minder heet is, geef ik een keer in de twee/drie dagen 3x 10 liter water. In de lente gaf ik soms dagen geen water (of hier en daar een plantje water) en kon ik met mijn 10 liter twee MM-bakken water geven - toen wel met een leeg margarinekuipje rond het plantje zelf en niet zoals nu met de gieter de hele bak. Ik ben heel super blij met de bakken, het gaat als een speer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Ik moet zeggen dat ik alleen het broodnodige op de tuin water geef, maar die staan in de volle grond. De vruchtgewassen krijgen sowieso een plens en de rest eigenlijk eens per 2 dagen of als ze er slecht uitzien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 ja sovrese...dat maakt idd een groot verschil! bij mij staan alleen de bessen en frambozen in de volle grond, normaal doe ik het met wat flessen water en 'n klein gietertje, maar met deze hitte heb ik daar de puf/energie niet voor, dus....gemak dient dan de mens en de lucht wordt dan ook wat vochtiger en dan ruikt het ook wel errug lekker even Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theepot Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Ik geef zowel 's ochtends als 's avonds water, ik voel wel aan de grond hoe droog of vochtig het is, zodat ik de hoeveelheid wat aanpas. Maar nu het kwik de 30 graden nadert zal het wel 2x daags een flinke plens worden. En dat is helaas een heel gesjouw met gieters want ik heb geen buitenkraan Je kan een speciaal opzet stuk kopen voor op je keukenkraan. En daar kun je dan weer de tuinslang aan vast klikken. Hoef je niet meer te sjouwen. Heb ik ook gedaan. Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Mijn bakken doen het prima. Ik geef 1x per dag water, een volle grote emmer per bak. Het scheelt misschien ook dat ik de speciale MM mix heb, dat vermiculiet houdt goed water vast. Misschien de komende 2 dagen dat ik 2x per dag doe, 's ochtends vroeg en later na 8 uur in de avond, maar 1x per dag doet alles het prima op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Opmerkelijk goed! Ik heb tweeënhalf MM-bakken met MM-grond op het dakterras staan. Ze krijgen de ochtendzon en de middagzon en rond vijf uur s'avonds is de zon verdwenen. Mijn planten krijgen dus veel zon. Met dit weer geef ik een keer per dag s'avonds water - in totaal 2x 10 liter (twee volle gieters) water. Heel soms geef ik overdag een zielig plantje een beetje water. Buiten dat ik gewoon te lui ben om twee keer per dag te gieten, wil ik zo ook geen luie planten kweken. De planten staan er rond 13 uur soms wel slapjes bij maar wanneer de zon om is, recht alles zich toch weer op. Soms zou je dat echt niet denken.. En als het overdag wat minder heet is, geef ik een keer in de twee/drie dagen 3x 10 liter water. In de lente gaf ik soms dagen geen water (of hier en daar een plantje water) en kon ik met mijn 10 liter twee MM-bakken water geven - toen wel met een leeg margarinekuipje rond het plantje zelf en niet zoals nu met de gieter de hele bak. Ik ben heel super blij met de bakken, het gaat als een speer! Nou dat heb ik geweten iets van drie weken later dacht ik..wat worden mijn bladeren geel het duurde best wel lang voordat het kwartje viel, zoals ik (teveel) water gaf moet je het ZEKER NIET doen!! De enige die het helemaal top vonden en niet geel werden zijn de twee zonnebloemen. Het was een treurige bedoeling.. Massaal droogde het blad uit zodat ik hele stukken blad en plant moest verwijderen, het zag er gewoon niet meer uit! Dat wou ik nog even zeggen.. Ik ben weer helemaal opnieuw begonnen. Veel van geleerd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts