Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Films

Featured Replies

Geplaatst:

Net Maleficent gezien....een teleurstelling.

Ik dacht dat Angelina Fatlips beter kon.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

• 4 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

We hebben de afgelopen tijd flink wat films gezien. Waaronder 'Lucy' die ik wel goed vond. En gisteren 'predestination', die nogal tegen viel. Vet lange inleiding, die achteraf gezien beter was dan het daadwerkelijke verhaal. Voorspelbare bende...

Wat minder stoere films:

Verder ehm... 'Tammy', wel aardig. Beetje zelfde trucjes van Melissa Mccarthy, maar toch wel lachen

'They came together' , hier en daar wat flauw, maar dan wel zo bedoeld om grappig te zijn.

'The other woman' was ook leuk, lekker makkelijk en luchtig.

Ik kan er nu even niet meer bedenken... komt wel

Geplaatst:

Despicable me

Despicable me 2

How to train your dragon 2

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Zo... net 'Left Behind' gezien... Ik wil de afgelopen 2 uur van mijn leven terug

Ik was best wel in voor een vrij-foute Nicolas Cage film. Maar dit was echt prut. Te lange inleiding die van de hak op de tak sprong. Slecht acteerwerk, ja afvragen wanneer er nou eindelijk eens mensen gaan verdwijnen... en dan zo'n einde?!

Zo zeg... we hadden eerst even de recensies op IMDB.com moeten lezen

Geplaatst:

Die hoeven wij dus niet meer te zien..dank je wel Jorieke.

In het filmhuis heb ik Pride gezien..een film over de lesbien en gay beweging in Engeland in de jaren 80..ten tijden van de mijnstaking. Zeer onderhoudende film over een waargebeurd stukje Engelse geschiedenis.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gister een rijtje films afgewerkt...

Heel slecht, echt beyond de B en C films... Age of Ice, sneeuw in de desert, zo slecht dat het bijna lachwekkend wordt... Vraag me af waarom mensen überhaupt de moeite nemen om zo'n film te maken... Ben er op gegeven moment maar wat sneller doorheen gescrolled want was niet vol te houden.

Divergent was een stuk beter te pruimen, maar had meer het gevoel dat ik naar de extra lange pilot van een serie zat te kijken. Het wachten is dan dus nu op Divergent II want er ligt nog genoeg open. Met muziek van Junkie XL trouwens, dat was erg lekker.

En toen nog If I Stay, rockboy meets classicgirl... girl gaat dood? Of toch niet?.... "Should I Stay Or Should I Go". Niet echt toegankelijk, enorm veel flashbacks... Geen vrolijke film dus... behandelt stevige thema's. Maar vond m best wel mooi...

Als toetje toen nog Into The Storm, Tornado film met allerlei mensen die die ramp proberen te documenteren (de tornadohunters) of te ontlopen. Veel special Tornado effects en rondvliegend materieel. Als je daar van houdt dan is ie goed te doen. Niet te veel van verwachten dus. Gewoon weer een rampenfilm.

En ook nog begonnen aan Lapdance maar die wordt behoorlijk drakerig ergens in het midden. Voorspelbaar ook, veel cliché's, niet boeiend. Ik ben erbij in slaap gevallen maar bij de liefhebbers van veel blote tieten in beeld gebeurt dit misschien dan niet en haal je het eind van de film misschien.

Geplaatst:

Divergent was erg interessant. Misschien is het in onze maatschappij minder opvallend, maar ook wij worden constant in hokjes geplaatst en als groepen gezien en benaderd.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

De film Paulette is wel een aanrader, een oma die op moderne wijze een extratje bijverdiend. Een giller van een film

Geplaatst:

Inderdaad een leuk gegeven die Fractions in Divergent, en de angst voor hen die "anders" zijn. Maar zat toch echt te wachten tot de Fractionless een rol gingen spelen... verwacht dat dus ooit in een tweede deel.

Gisteren This Is Where I Leave You (Shawn Levy, 2014) gekeken.

Leuke film met fijne familieperikelen gezien de 4 kinderen en moeders na het overlijden van vader een week samen in hetzelfde huis moeten wonen. Met alle gevolgen van dien.

Goeie (sterren) cast, maar had gezien wie er allemaal mee spelen eigenlijk nóg beter moeten zijn. Heb niet hardop hoeven lachen bijvoorbeeld, das jammer. Ging eigenlijk allemaal nét niet ver genoeg dus.

Maar vermakelijk genoeg voor een aangenaam kijkmoment.

En heel fijn om Adam Driver (van de serie Girls) in een film te zien.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Haha, die had ik maar overgeslagen gezien de introtext... Nu aan het downloaden want natuurlijk wel nieuwsgierig waar je vanavond naar gaat kijken.

Ook nog wat in de bios gezien trouwens:

20.000 Days On Earth (Iain Forsyth, Jane Pollard 2014) Voor mij als Nick Cave fan natuurlijk een niet te missen film. Maar los daarvan ook een geweldig gegeven en een gewéldige film! Al ben ik natuurlijk behoooorlijk partijdig hierin.

En Whiplash ( Damien Chazelle, 2014). Gewéldige film over een tot een befaamd conservatorium toetredende drummer... Prachtige rol van J.K. Simmons (o.a. bekend van de leuke serie Growing Up Fisher en bv ook Law n Order). Hij droeg de film. Het woord dat voor mij bij de film paste was Mesmerizing...

Geplaatst:

Mijn absolute topfilm: Storm of the Century, van Stephen King.

Trouwens,Rose Red,Dreamcacher,Firestarter........................ok,ik ben een Kingfan!

Maar ook de Disneyfilms,Nemo ja,vooral om Dory. Ik heb alle Disneyfilms. Ik ben gek van Brother Bear. Die 2 elanden,echt geweldig!

Labyrinth is geweldig,net als de Dark Crystal. Oude films,maar nog steeds gaaf!

• 4 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Vorige week 'Gone girl' en daarnet 'Before I go to sleep' gezien. Wel aan te raden, al is 'gone girl' mij wel wat te lang, en heb ik het niet zo op Ben Affleck. Ook niet zo op Nicole Kidman uit die 2e film... Maar goed.

Zo ergens rond kerst ook 'how to train your dragon' deel 1 en 2 gezien. Trokken me niet zo, maar waren leuk hoor En 'The secret life of Walter Mitty' nog een keer gezien samen met mijn zusje die em nog niet kende. Echt een lieve film vind ik.

Ook nog 'American Hustle' gekeken 2 weken terug, vond em niet echt (echt niet?) speciaal.

Geplaatst:

How to train your dragon 1 en 2 heb ik toevallig in de kerstvakantie zitten kijken deel 1 had ik al vaker gezien, deel 1 vind ik wel beter dan 2.

Geplaatst:
Mijn absolute topfilm: Storm of the Century, van Stephen King.

Trouwens,Rose Red,Dreamcacher,Firestarter........................ok,ik ben een Kingfan!

Ha! Hier nog een! Ik heb een hele collectie en nog lang niet alles gezien. Tijdens oudjaarsavond heb ik Desperation gekeken. Rose Red en de bijhorende Diary of Ellen Rimbauer zijn mijn favorieten. Dreamcatcher staat op de lijst om als volgende te kijken.

Geplaatst:

In de eerste plaats eigenlijk geen films maar series zoals Baantjer en Flikken. Ben dol op Baantjer! Ik heb ze al talloze malen gezien..

En als ik dan een film kijk waren deze mijn favoriet: The Pianist, The great escape!, Escape From Sobibor, Haar naam was Sarah.

Maar ook: David Copperfield en Oliver Twist. Allebei een verfilming van de boeken van Charles Dickens. De laatste is er ook als musical.

Nederlandse films vind ik: Kruimeltje, Pietje Bell, Ciske de Rat en De Kameleon

En dan kijk ik ook graag natuurfilms zoals Human Planet, daar hoef je niet bij na te denken en is rustgevend...

Gr

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:
  • Auteur

'The Prince' gezien.... Een film waarin Bruce Willis zit moet toch wel goed zijn... zou je denken. Nou, niet echt. Hij komt er ook vrij weinig in voor, dat zal het hem zijn

Stomme dialogen, vreselijk cliché-schietgebeuren (slechterikken schieten meerdere keren met automatische wapens, en missen. Goeierik schiet 1 keer met pistool en schiet de slechterikken neer). Oh, en John Cusack. Ook een minpunt.

Geplaatst:

Wij kijken hier de serie Crimi Clowns. Ik vind het eigenlijk maar niks, veel geweld. En ik vond dat Vlaams altijd zo mooi maar nu niet meer...in deze serie klinkt het zooo grof. Er zitten best wel grappige vondsten in, en heel veel mooie Belgische meisjes gods wat zijn die meiden slank Toch blijf ik kijken want ik wil weten hoe het afloopt

Verder kijken we heel vaak late films op NPO 2.gisteren nog An Education..mooie film, goed gespeeld.

Geplaatst:

Vanaf a.s. woensdag 21 januari tot en met zondag 1 februari gaat het

INTERNATIONAAL FILMFESTIVAL ROTTERDAM weer van start!!!

https://www.iffr.com/nl/iffr-2015/

En de Groningse editie, het Internationaal Filmfestival Rotterdam in Groningen, start op woensdag 28 januari en duurt tot 1 februari.

http://www.groningerforum.nl/events/iffr-in-groningen-2015

Ik ga er én weer werken én mij verder dagenlang en urenlang begraven in de films...

Geplaatst:

Oo jaloers ben ik geniet er van Erny...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.