donaldk Geplaatst: 20 mei 2018 Geplaatst: 20 mei 2018 Thermometer, gewoon een of twee keer in de aanbieding bij Aldi kookhulpjes 5,-. Andere ketens hebben vast ook zoiets. Wil je iets meer controle neem dan een goedkoop los inductiekookplaatje. Die dingen kun je instellen op temperatuur en soms ook tijd. 2000W dingetjes waren altijd rond de 20 euro maar zijn de laatste jaren wel duurder geworden. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Spitskool Geplaatst: 20 mei 2018 Geplaatst: 20 mei 2018 Goed idee donaldk, van de losse inductie kookplaten. Ik ga het eerst proberen op met een thermometer op mijn fornuis, maar als ik het niet op temperatuur kan houden, zal ik de losse inductiekookplaten die je op temperatuur in kunt stellen eens gaan onderzoeken. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
speets Geplaatst: 20 mei 2018 Geplaatst: 20 mei 2018 Dan gaan we nog maar even verder off topic: Dat zou ik niet doen, ik heb die van de Aldi gehad en ik vond hem onnauwkeurig. Een ouderwetse weckthermometer is betrouwbaarder. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 20 mei 2018 Geplaatst: 20 mei 2018 Ok, en nu weer recepten voor inmaken ZONDER wecken graag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Spitskool Geplaatst: 20 mei 2018 Geplaatst: 20 mei 2018 Sorry Jorieke! Laat ik nou toevallig ook geïnteresseerd zijn in inmaakrecepten zonder wecken. Kom dus maar door mensen. (Dank voor de andere hulp speets en donaldk, het heeft me wel doen afzien van de aankoop van een weckketel die voor vandaag gepland stond.) Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Indy Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Ik maak bietjes en courgettes in ,in potjes met schroefdeksel. De zaden van de Oost-Indische kers maak ik in als zijnde kappertjes.Ook in schroefdekselpotjes.Wecken doe ik ook wel, in een gewone pan, want per keer heb ik toch niet zoveel. 1 Quote
Claudia69 Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Ik gebruik grote HAK-bokalen met deksel om rode kool en appelmoes in te maken. Als ik appelmoes maak of rode kool, maak ik altijd een grote ketel vol. Is 1 keer werk en meerdere keren snel eten. De potten worden afgevuld met kokend hete rode kool of appelmoes, gesloten en omgedraaid. Blijft maanden goed in de kelder (bij mijn schoonthuis werd in de herfst een voorraad appelmoes aangelegd voor een heel jaar) maar hier gaan ze meestal niet zo lang mee omdat ik het telkens bij 1 ketel houd. Quote
jasmin Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Sinds vorig jaar blancheer ik de augurken (in de eigen azijn) een paar minuten (tot ze van kleur veranderen) en doe ze daarna in pot, kokende azijn (met kruiden), afsluiten. Niet wecken. Het ging allemaal heel goed, geen enkel incident van gisten meer. En superrr lekkere augurken (en uitjes, paprika etc.). 2 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Gitta Geplaatst: 7 januari Geplaatst: 7 januari Op 31-7-2013 om 22:46, fred81 zei: Een thermometer kan je kopen in bv ikea kost niet veel 8,99€ en werkt goed. Is ook met timer en alarm als je je ingestelde temp bereikt hebt. Wat handig. Wij moeten binnenkort toch jaar de IKEA. Dan deze maar gelijk meepakken. Kost inmiddels €6,99 zag ik net. Quote
woldistel Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari Dat is ook meer dan 10 jaar geleden @Gitta.Prijzen veranderen. 1 Quote
loes Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari (aangepast) Toch verrassend want de meeste prijzen zijn de andere kant op gegaan. Ik heb deze thermometer ook al een jaar of 10 maar nog nooit gebruikt bij het inmaken zonder wecken. Kan uit dit topic ook niet halen waarom de temperatuur daarbij belangrijk zou zijn. Kokend water is toch kokend water?? Voorheen maakte ik jam, pastasaus, augurk, enz in maar daarmee ben ik gestopt toen er kleine kinderen gingen mee eten want daarbij is infantielbotulisme een aandachtspunt. Inmiddels zijn ze oud genoeg maar het zit niet meer in mijn systeem dus goed dat dit topic weer omhoog komt want die vriezer is wel handig maar zonder stroom heb je daar weinig aan. 8 januari aangepast door loes 2 Quote
woldistel Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari 1 uur geleden, loes zei: Toch verrassend want de meeste prijzen zijn de andere kant op gegaan. Ja, dat zie je niet vaak meer 😄 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.