Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Inmaak recepten ZONDER Wecken


Cupcakeje

Aanbevolen berichten

Thermometer, gewoon een of twee keer in de aanbieding bij Aldi kookhulpjes 5,-. Andere ketens hebben vast ook zoiets. Wil je iets meer controle neem dan een goedkoop los inductiekookplaatje. Die dingen kun je instellen op temperatuur en soms ook tijd. 2000W dingetjes waren altijd rond de 20 euro maar zijn de laatste jaren wel duurder geworden.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee donaldk, van de losse inductie kookplaten. Ik ga het eerst proberen op met een thermometer op mijn fornuis, maar als ik het niet op temperatuur kan houden, zal ik de losse inductiekookplaten die je op temperatuur in kunt stellen eens gaan onderzoeken.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we nog maar even verder off topic:

 

Dat zou ik niet doen, ik heb die van de Aldi gehad en ik vond hem onnauwkeurig.

Een ouderwetse weckthermometer is betrouwbaarder.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Jorieke! Laat ik nou toevallig ook geïnteresseerd zijn in inmaakrecepten zonder wecken. Kom dus maar door mensen.

 

(Dank voor de andere hulp speets en donaldk, het heeft me wel doen afzien van de aankoop van een weckketel die voor vandaag gepland stond.)

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak bietjes en courgettes in ,in potjes met schroefdeksel. De zaden van de Oost-Indische kers maak ik in als zijnde kappertjes.Ook in schroefdekselpotjes.

Wecken doe ik ook wel, in een gewone pan, want per keer heb ik toch niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik grote HAK-bokalen met deksel om rode kool en appelmoes in te maken. Als ik appelmoes maak of rode kool, maak ik altijd een grote ketel vol. Is 1 keer werk en meerdere keren snel eten. De potten worden afgevuld met kokend hete rode kool of appelmoes, gesloten en omgedraaid. Blijft maanden goed in de kelder (bij mijn schoonthuis werd in de herfst een voorraad appelmoes aangelegd voor een heel jaar) maar hier gaan ze meestal niet zo lang mee omdat ik het telkens bij 1 ketel houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 years later...

Sinds vorig jaar blancheer ik de augurken (in de eigen azijn) een paar minuten (tot ze van kleur veranderen) en doe ze daarna in pot, kokende azijn (met kruiden), afsluiten. Niet wecken. Het ging allemaal heel goed, geen enkel incident van gisten meer. En superrr lekkere augurken (en uitjes, paprika etc.). 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...