Else Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Is dat normaal? Hij heeft al sperziebonen gegeven. Of is er iets mee aan de hand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Normaal is het niet nee, maar wat het kan zijn? Uitputting van de grond in de pot? Te nat? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ja denk ik ook hoor. te nat, of te weinig grond ? Als je er alle oogst af gehaald hebt inmiddels ?? Dan is ie afgedragen en "op " zeg maar. Dat zou ook wel kunnen , maar is wat vroeg wel. Zaten er nog bloemen aan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 Er zitten nog wel wat bloemen aan en ook nog wat sperzieboontjes. Te nat zou kunnen want ik geef ze iedere dag water. Misschien moet ik ze dan maar eens overslaan en kijken of het dan beter wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caro10 Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Hier hetzelfde probleem, ik dacht dat het normaal was . Mijn planten hangen nog vol, ook met bloemen. Misschien toch te droog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 te weinig grond (te kleine pot) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Mijn sperziebonen worden ook geel. Ze staan in de volle grond dus een te kleine pot kan het probleem niet zijn.Ik dacht zelf dat het door de hittegolf van de afgelopen weken zou kunnen komen...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Hier hetzelfde, alleen dan enkel op de kant waar de zon er met de hitte de afgelopen weken vol op heeft gestaan. Ik water niet veel bij en ze staan in volle, vruchtbare grond. De andere (schaduw)kant van het rek is nog groen, dus ik vermoed in eerste instantie de warmte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Als ik dat zo hoor van jullie dank denk ik ook dat het de warmte moet zijn geweest. Die van mij staan ook de hele dag in de volle zon. Maar afwachten of het dan nu wat beter met ze gaat nu het weer koeler is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Heb ik ook, het is of te nat of te droog. De eerste die ik zaaide stonden te nat, had ik te vroeg gezaaid en toen kreeg je al die regen in mei, maar die zijn weer bijgetrokken. De andere had ik later gezaaid en deden het perfect tot nu de laatste week, worden ze ook wat geler, maar ook weer door of teveel zon of teveel regen wat we laatste hadden. Ook zijn de bonen bijna op, hoewel die ik in bak 1 in mei gezaaid had nu weer allemaal bloemen heeft, die gaat blijkbaar toch een nieuwe ronde doen? Ik denk maar zo, zolang ze bloemen maken en er bonen uit komen die ook nog eens lekker smaken zal het vast geen kwaad kunnen, toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 klopt! als die gaat zo die gaat....gaat ie goed! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hypie Posted August 26 Share Posted August 26 Sommige spercibonen zijn geel kan je ze dan nog eten ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted August 26 Share Posted August 26 @hypieik denk dat die te laat gezien is en al dikke bonen heeft gemaakt. Die kun je eventueel oogsten en voor de teelt van volgend jaar gebruiken. Heb ik ook weleens gehad. Heb je een foto van die bonen? Dan is het duidelijker om te zien wat er mis is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted August 26 Share Posted August 26 Ja, een foto zou handig zijn. En wat is geel: het blad of de peulen? Wanneer heb je ze gezaaid? Het kan best zijn dat de planten al 'op' zijn. De bonen hier die op 15 april binnen waren gezaaid, zijn al helemaal dor en daar oogst ik nu zaden van. De bonen van 14 mei zijn inmiddels te grof en te dik om te eten. Die van 11 juni kunnen nog net maar worden ook al grof. En de boontjes van 4 juli zijn over een paar dagen te eten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted August 26 Share Posted August 26 En dan zijn er ook nog gele boterbonen: 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted August 27 Share Posted August 27 @Patrijsik heb dit jaar ook boterbonen. Voor het eerst, maar ze zijn heerlijk. De gewone stambonen waren er 2 weken geleden al klaar mee. Geen bloemen meer en dus verwijderd. Maar de boterbonen blijven maar bloeien en geven. Al paar kilo in de vriezer zitten voor in de wintermaanden. Deze week kunnen we er ook weer een maaltje van eten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts