Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD Wie en wat neem je mee(mag Jorieke Dus niet lezen)


Stan

Aanbevolen berichten

Goed ik ga deze MTFD alle info bundelen over wat we mee naar Zelhem nemen buiten een goed humeur en een stralende lach.

Om daar op te eten en drinken met de groep. Dus als je ook komt laat dan even weten of je wat mee kan/wil nemem. Wil je tips betreft iets meenemen zie dan het kopje : Nog nodig: .

Om Jorieke en Joep te bedanken voor hun gastvrijheid? iig 1 bloem mee te brengen voor Jorieke. En samen een platte perzik(Debjeduif dank voor het halen e.d.)

 

19 leden die mee doen op 2 euro p.p.(betalen bij Debjeduif de paar euro die dan over blijft mag ze van mij voor de benzine voor het halen houden) om voor Jorieke en Joep een platte perzik te kopen en een vaas(betaal ik wel) voor de losse bloemen. [/size]

 

Laat even weten of je iets te eten,drinken e.d. mee brengt en voor hoeveel personen e.e.a. is.

Ik wil graag ook weten als u/je komt met hoeveel personen.

 

Kom met een goed humeur en een stralende lach.

 

 

(Voor bij) de koffie

Stan -koek, taart of cake

 

Eten/ de Lunch

Stan - 2 quiche's met paddenstoelen. 2 vegetarische, 1 cake en 20 koekjes.

Appelvrouw - Jam voor op brood..aalbessen ofpruimenjam... en soep pompoensoep.

Weknow - 2x brood en smeerboter.

Bit - Bonbons.

Reina -Zalmsalade.

Conny - Homemade brood.

Jootje -Salade.

Geedee -Toastjes en paté en armeluishoning

FM09 -Theezakjes, pompoentaart en wat zelfgebakken brood

Debjeduif - knoflookbrood (beproefd recept van mijn schoonvader) met homemade kruidenboter (misschien nog ander beleg ) wat lekkers voor bij de koffie!

Jorg - bolussen

Erny - verassing

Salamandertje- bagels

Esthe76r -diverse kaas

Eelzuhtjuh -witte bietensalade gaat niet door.

 

 

Drinken en homebrew voor o.a. bij de lunch

Appelvrouw - fles perzikwijn

Weknow -2x melk en 2x karnemelk en smeerboter.

Piroska -vlierbloesemsiroop en acciabloemen siroop.

Jootje - koffiepads.

Henkg - homebrew bier (12 stuks)

Geedee - pruimenlikeur

Jarno -Koffie, koffiemelk en nog meer suiker (voor bij de koffie)

Stan - Marokaanse munt voor thee( als er overblijf voor stek)

Bouwvrouwe-5 literpak appel - perensap, vers van de pers.

 

 

Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?

Appelvrouw - zoetzuur chow chow relish en azijn

Jarno - twee pakken suiker mee als ruilmiddel

Jorieke wil graag suiker en azijn(gewoon wit)

henkg- verrassing.

FM09 -azijn.

Geedee -2 liter azijn en nog iets leuks voor Jorieke&Joep

Stan- azijn,suiker

Jootje- pindakaas

Piroska- acacia-honing

Erny- suiker en/of azijn

Bouwvrouwe -Voor de kast van Jorieke, (of toch op de dag zelf) zoek ik een flesje vlierbubbels

 

Waar eten en drinken we uit zitten we op?

Stan - plastic messen energ veel plastic messen en fruitmesjes.

 

Wie is u:

Stan naamkaartjes welke ook gelijk een zakje voor zaden zijn. 80 stuks

Stan houders voor de kaartjes/zakjes. 80 stuks

 

Wie doen er mee met het boompje

Debjeduif

Appelvrouw

Geedee

jootje

Henkg

Reina

Conny

Jorg

FM09

Jarno

Bit

Piroska

Weknow

Esthe76r

Erny

Eelzuhtjuh

Bouwvrouwe

Stan

Cupcakje

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zal ik van wal steken en breng ik 2 quiche's met paddenstoelen mee. Een vegetarisch en een met spekjes of ham waar samen 8 of 32 stukjes van gemaakt kunnen worden. Dit alles is niet 100% Bio maar, het meel en de paddenstoelen opzeker wel.

Ik kan niet tegen tarwe en lactose en gebruik speltmeel voor het deeg en indien te krijgen lactosevrije slagroom.(is slecht verkrijgbaar hier) Ik wil ook nog koek,taart of cake meebrengen voor bij de koffie of thee maar zal eerst eens kijken wat de rest mee zal nemen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem sowieso een fles perzikwijn mee ( net gemaakt, vers van de pers)

Ik dacht ook een pot jam voor op brood..aalbessen, misschien is er al pruimenjam...dan dat.

 

En een pot van mijn zoetzuur chow chow relish...voor Jorieke`s voorraadkast,

misschien moeten we Jorieke gewoon even vragen wat ze nodig heeft, we hebben in het voorjaar al heel erg veel meegenomen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom alleen. Mag weer met Jorg meerijden.

 

Zal voor wat basisvoeding zorgen: 2x brood, 2x melk en 2x karnemelk en smeerboter...... Voor de rest zal ik later kijken waar dan nog gebrek aan is.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder het kopje : Nog nodig: zet ik tips voor wat je zou kunnen mee brengen voor b.v. de lunch. Anders krijgen we ruzie met Joep en Jorieke omdat alles kaal gevreten is door hongerige bezoekers van de MTFD. Het leukste is als je homemade mee zou nemen van eigen oogst maar, ook kopen is niet verboden hoor

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te weten wie nou wie is heb ik naamkaartjes gemaakt die je na afloop mee mag nemen maar, de houder niet. Deze naamkaartjes zijn ook gelijk zaadzakjes dus is mogelijk een leuk aandenken aan de dag. Ik zet er geen namen op zodat de overgebleven kaartjes-zakes door wie dan ook mee kunnen worden genomen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maals een oproep. kom je naar de MTFD 21 september a.s. neem dan a.u.b. ook wat mee voor o.a. de lunch. Het is een soort Amerikaansfeestje waarbij je zelf dus ook wat meebrengt. Het is immers wel op burendag maar er is geen sponsering van het Oranjefonds . Dus heb je b.v. kippen ? neem dan a.u.b. wat gekookte eieren mee voor op brood(of zo op te eten) graag wel even aangeven dan gaat het in de lijst en zitten jorieke en joep niet straks met honderd gekookte eieren . HET LEUKSTE IS ALS DAT WAT JE MEEBRENGT ZELFGEMAAKT IS MAAR DAT HOEFT NIET.

Dus bak je de beste pannekoek van Nederland of belgie als je komt neem ze dan mee. Zij jou koude gehakt balletjes/vegaballetjes zo YUMMIE dat je de vingers er bij op eet ? NEEM ZE MEE.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...