Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Muziek

Featured Replies

Geplaatst:

In vind Marco ook leuk hoor.

Maarrrrrrrrrrr nog veel leuker vind ik Bruce Springsteen.

En die komt volgend jaar weer op Pinkpop.

En dus gaan opa en oma lekker naar Landgraaf om uit hun bol te gaan.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Wij hebben vaak de radio aan, vooral in de keuken. Daar kunnen we zo ongeveer alleen 3fm ontvangen, en dat was ook altijd wel onze favoriete zender. Maar ik begin me een beetje af te vragen of we te oud zijn geworden voor 3fm

Over het algemeen draaien ze echt wel leuke muziek. Oud, nieuw, nog ouder.

Maar de bagger die ze tegenweurdig (ga er zelfs oud van praten) draaien.... bijv. (heb het even opgezocht...) SKRILLEX FEAT. SIRAH met het liedje BANGARANG. Gloeiende gloeiende zeg... Dat is toch geen muziek? En zo zijn er op het moment nog meer van dat soort nummers. Met irritante tonen er door, waar je zelfs in de disco ( ) nog niets mee kunt. Al kom ik daar nooit...

Laatst was ik het helemaal zat, en heb ik radio 2 opgezocht. Maar die stomme keukenradio van ons, stoort precies op die frequentie. Het heeft al een hele tijd geduurd voordat ik het antennedraadje zo had hangen dat ie wel helemaal ruisloos was bij 3fm...

We moeten er dus wel naar luisteren!

Geplaatst:

Errug he op 3 FM. Staat altijd op mijn werk aan.

Soms zet ik er weleens stiekem een andere zender op, ff later staat ie weer op 3 fm.

Ik word er soms kriegel van.

Dan draaien een mooi nummer en dan komt er zo'n baggernr achter aan.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, ze draaien wel gewoon veel Red Hot Chilli Peppers, of Racoon, of al die nieuwe leuke bandjes, die ze dan op radio 2 vast weer niet draaien (Hungry kids of Hungary bijv. of Young the giant ofzo)

Maar als er dan zo'n bagger nummer komt, zoals ook bijv. alles van Direct sinds die nieuwe zanger er is... ( ), dan is het weer een tijd stil in huis, en vergeet ik de radio weer aan te doen.

Geplaatst:

Om nog verder in de stemming te komen, haha.

Garden of delight - Shallow ground

Troubled gardens - Voice carryovers

http://www.youtube.com/watch?v=YpNXfkbe6nc

Lady Besery's garden - Alterd state

Miranda sex garden - Sunshine

End of your garden - Celibration

Bovenstaande muziek valt onder de noemer New Wave

Een ganre wat het midden houd tussen Glam Rock en Punk. Veel nrs gaan over reflectie en hebben een 'donkere' inslag.

Naast tuinieren zou je New Wave ook wel m'n passie kunnen noemen. Toch ben ik geen verzamelaar. Ik ga liever naar optredens/dansfeesten om de sfeer te proeven. De scene (zoals dat heet) staat in het teken van muziekmaken en gezien en gezien worden. Ik toupeer m'n haar en gebruik make up. Anno 2012 vinden sommige mensen nog steeds dat het niet bij een man hoort. Recent ben ik nrs gaan schrijven/zingen in een band.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Ik toupeer m'n haar en gebruik make up. Anno 2012 vinden sommige mensen nog steeds dat het niet bij een man hoort.

Van mij hoeft dat echt niet, maar ook een vrouw met make-up hoeft van mij niet....vieze toelie! Maar dat het niet zou horen bij een man is onzin natuurlijk, dat zowel vrouwen als mannen make-up gebruiken gebeurt al duizenden jaren...denk bv. aan de Indianen,Egyptenaren,Romeinen etc.

Als jij je er happy bij voelt lekker blijven doen hoor...maar ik vermoed dat jij het ook wel een beetje doet om te provoceren, daar ben je niet echt vies van he?

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:
...ook wel een beetje doet om te provoceren, daar ben je niet echt vies van he?

Haha, je leest me als een boek Koert.

Leuk om te lezen dat andere forumgebruikers ook van Rock en Wave houden!

Geplaatst:
Wij hebben vaak de radio aan, vooral in de keuken. Daar kunnen we zo ongeveer alleen 3fm ontvangen, en dat was ook altijd wel onze favoriete zender. Maar ik begin me een beetje af te vragen of we te oud zijn geworden voor 3fm

Niet eens tijd om een ander iets dan die keuken radio aan te schaffen dan?

Wellicht is dit iets: http://shop.conrad.nl/multimedia/luidsprekers/draadloze-luidsprekers/45961.html

Dan kan je bijv. de radio via internet (dus dan is je ontvangst probleem weg) op je computer laten draaien, en het geluid via die speakertjes in de keuken er uit laten komen... En het voordeel van deze draadloze dingen is dan misschien ook nog; Je kan ze overal neerzetten he

Maar de bagger die ze tegenweurdig (ga er zelfs oud van praten) draaien.... bijv. (heb het even opgezocht...) SKRILLEX FEAT. SIRAH met het liedje BANGARANG. Gloeiende gloeiende zeg... Dat is toch geen muziek? En zo zijn er op het moment nog meer van dat soort nummers. Met irritante tonen er door, waar je zelfs in de disco ( ) nog niets mee kunt.

Inderdaad Snap niet wat mensen leuk vinden aan die muziek.

Geplaatst:
Maar de bagger die ze tegenweurdig (ga er zelfs oud van praten) draaien.

Eigenlijk wel vreemd he we zijn beide nog niet zo heel oud en toch vinden we de nieuwe generatie (ik noem het de autotune generatie (stemvervormer)) muziek maar niks.

In principe heb ik een brede muzieksmaak dus oude muziek (door de heren hierboven beschreven) en nieuwe (goede) muziek gaan hier allemaal in de mix. Ik hou ook niet echt vast aan een genre dus af en toe één kort nummertje metal vanwege de gitaren - niet voor het geschreeuw- maar ook een ander uiterste house op zijn tijd is prima. Ook rap-hiphop heb ik geen moeite mee maar daar is toch wel een punt wat mij echt stoort (naast de autotune). Dat is het rappen over uit de getto komen en al het zogenaamde geweld, dat stoort me dan want als je dat als Nederlander roept dan vraag ik me af waar die getto in Nederland te vidnen is Idem voor de Amerikaanse rappertjes die hun naam, 50 cent, al lang niet meer waar kunnen maken vanuit de getto in de vilawijk in een gated community...

Momenteel staat overigens Radio6 - Jazz met robstenders aan. Eigenlijk staat vrijwel altijd kx radio aan, daar draaien bekende en minder bekende dj's gewoon wat ze willen zonder dat ze een van te voren bepaalde playlist hebben. Dat kan dus alle kanten op gaan. Als je een internetradio wilt kopen raad ik je een Scansonic aan. Superieure kwaliteit en mooi design.

Tegenwoordig luister ik ook nog BNR maar dat hoort eigenljk niet thuis in een muziek topic (was gisteren trouwens een interessant onderwerp over de stadsmoestuinen in Rotterdam, zoals ooit ook eens door de initiatiefnemer hier op het forum is voorgesteld ! )

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb ook een hele brede muzieksmaak, waar Marilyn Manson, 50 cent (1e nummer alleen...), zo af en toe wat van een dj (Tiësto ofzo) en alles daartussenin, in passen.

Maar die nieuwe bagger... volgens mij noemt de jeugd ( ) het dubbstep?

Geplaatst:

Amerikaanse rap, Dubbstep, Cyber (Horror-trance)

M'n laatste verbazing is dan toch wel Witchhouse. Wat!? Juist ja...

Geplaatst:

Luisteren jullie wel eens naar KX radio, het station van Rob Stenders?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Yes!

Hier staat eigenlijk de hele dag KX Radio (radiostation rob stenders) op, via de computer en via een internetradio-tuner. Bekende dj's die draaien wat ze zelf leuk vinden zonder script. Meestal leuk, afhankelijk van de muzieksmaak van de dj. Belangrijker in ieder geval (voor mij dan) dat er niet te veel commerciële troep wordt gedraaid maar echte muziek zonder autotune ( ).
Eigenlijk staat vrijwel altijd kx radio aan, daar draaien bekende en minder bekende dj's gewoon wat ze willen zonder dat ze een van te voren bepaalde playlist hebben. Dat kan dus alle kanten op gaan. Als je een internetradio wilt kopen raad ik je een Scansonic aan. Superieure kwaliteit en mooi design.
Geplaatst:

Ik heb duidelijk niet alles gelezen

Ik (wij) luisteren om dezelfde redenen..en verder blijft manlief graag op de hoogte van nw muziek..

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Zo, en nu heb ik ontzettende zin in Rowwen Heze!

Geplaatst:

Hiero vooral Kings of Leon , Coldplay en Radiohead

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

• 4 weken later...
Geplaatst:

Mr polska is trouwens ook mooi, en verder nederlandstaalige carnavalsmuziek

Omdat het kan.

Geplaatst:

Guuuus ..... asjeblieft..... kan die muziek wat zaaaachter ?????

Geplaatst:

Ik leef op muziek geloof ik. In maart bij Snow Patrol geweest in Ahoy, was echt geniaal. Voor de rest is het hier veelal Green Day, K's Choice, Coldplay, Red Hot Chili Peppers, Adele, The Killers etc etc

Maar met dank aan mijn cowboy luister ik ook erg veel country. Garth Brooks momenteel in de auto. Heerlijk!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Donderdag paar dagen naar Leipzig (D) voor WGT, het Wave Gothic Treffen.

Een 5 daags festival waar de hele stad aan meedoet. Alle podia, kroegen, parken,.. alles staat in het teken van deze muziek.

En wat voor muziek is dat dan?

Naast bandjes gapen zijn de dansavonden befaamd. Gothic is echt een dans scene, zoals disco dat in de 70's was. Er hoort ook een bep. mode bij.

Leipzig is een sfeervolle locatie voor het festival. De helft van de stad is ingestort vanwege achterstallig onderhoud na WO II

Geplaatst:

Zondag, eerste pinksterdag samen met man naar Keulen.

Concert Bruce Springsteen,kan niet wachten tot het zondag is.

Geplaatst:
Zondag, eerste pinksterdag samen met man naar Keulen.

Concert Bruce Springsteen,kan niet wachten tot het zondag is.

Ik dacht dat Bruce zondag op Pinkpop staat???

love life!!

Geplaatst:

Eindact op maandag! Genieten Greetje, ik wou dat ik met je mee kon

Geplaatst:

@ Menpf: haha alle drie de linkjes ook míjn muziek... Lekker sentiment van toen mijn haar nog 20 cm hoog stond en draai het nog steeds... Heb mijn deeltje van die ozonlaag écht wel laten verdwijnen met al die haarlak...

Grote gothicscene in Leipzig... daar lopen ze nog in vol ornaat in grote getale rond. En met zo'n festival komt iederéén in z'n beste outfit. Krijgen we een fotoverslagje?

En ga je dan misschien ook naar Summer Darkness in Utrecht?

(Poehee, zit nu programma te bekijken van je Leipziguitje... wat waanzinnig veel bandjes. Leuk man. Zie dat Clan Of Xymox er ook bijstaat... vroeg me laatst al af of die nog wat deden... oh haha en Finntroll (ooit op Waldrock gezien en mee zitten zuipen) is erg lachen die folkmetal dus erg goed voor wat ontspanning tussendoor misschien... mocht je er tegenaanlopen...).

Sisters Of Mercy paar maand geleden hier in Oosterpoort gezien maar was helaas ongeloofelijk slecht!! Heel slecht geluid zodat je de zang niet hoorde en alles leek op elkaar qua tempo. Heel jammer...

Het Peter Hook, Joy Division "Closer" project de week erna ... dat was gewéldig!!!

(... zag net in Summer Darkness program dat dat toevallig ook daar geprogrammeerd staat... is enorme aanrader).

Heel veel plezier wensen hoeft bijna niet denk ik want dat gaat geheid lukken! Maar toch... bij deze...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.