Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Prijsvraag: herken de groente of fruitsoort


Jorg

Aanbevolen berichten

Nog even en het is zover. We kunnen dan al weer de eerste vruchtgroenten en fruit oogsten. Bijna al deze vruchtgroenten en fruit groeien vanuit een steeltje (en indien bloemdelen daar nog bij aanwezig zijn een kroontje) uit tot een vrucht. Het steeltje is de levensader die de vrucht met de plant verbindt. Herken jij de groente of fruitsoort aan hun steeltje of kroontje?

 

Winnen

Voor deze prijsvraag hebben we wel een heel bijzondere prijs. Speciaal voor het moestuinforum heeft smid Reinier Hoving een stuk tuingereedschap gesmeed. Een uniek voorwerp waarvan er maar één gemaakt is. Het hand gesmeed stuk tuingereedschap is eigenlijk veel te mooi is om echt in de tuin te gebruiken!

IMG668762921428081208.JPG

Foto 2

Foto 3

 

Smederij Reinier Hoving

Het unieke gereedschap is gemaakt door Smederij Reinier Hoving. Ambachtelijk smeedwerk is een sterk en veelzijdig product met zowel functionele als decoratieve mogelijke toepassingen. Van ijzer kun je alles maken als je het geheim van de smid eenmaal kent. Reinier vangt en vereeuwigt zijn passie, kennis en kunde graag in Sterk Smeedwerk. Reinier geeft tevens workshops en cursussen smeden. Meer informatie? http://www.sterksmeedwerk.nl/

 

De prijsvraag

Raad van welke groente het steeltje op de foto afkomstig is. Bij elke groente of fruit staat een letter vermeld die samen één woord vormen. Dit woord is de oplossing van de prijsvraag.

Klik hier voor de prijsvraag

 

Stuur de oplossing naar [email protected] Vergeet niet je gebruikersnaam te vermelden! Let op: deelname is alleen mogelijk voor actieve leden, dat houdt in dat je geregistreerd bent op moestuinforum.nl en minimaal 1 bericht op het forum geplaatst hebt.

 

Veel succes

Wij verloten onder de juiste inzendingen één handgemaakt stuk gereedschap.

Van alle goede inzendingen wordt op 8 mei een winnaar uitgeloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja leuk, dat ziet er uit als een stuk gereedschap dat daadwerkelijk gebruikt kan worden zonder stuk te gaan (vooral door vriendlief ) Heb ook ingezonden

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wat een geweldig prachtig mooi stuk gereedschap... !!! Was gelijk verliefd.

 

En dan ook nog dát wat ik in de tuin als mijn rechterhand gebruik. Is onmisbaar.

 

Durfde bijna niet mee te doen omdat de teleurstelling van het niet binnenhalen van zo'n kunstwerk dan te groot zou zijn...

 

Maar op het nippertje dan maar toch wel gedaan. Op hoop van zegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kijk ik al een jaar of twee dagelijks op dit forum en kom ik er zowaar achter dat ik me nooit heb aangemeld...

Of althans ik kan of mijn forumnaam niet meer vinden, of ik heb me daadwerkelijk niet aangemeld.

 

Bij deze dan! Ik zal me binnenkort nog wel even voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...