Alles dat geplaatst werd door Fruittuin17
-
Het grote kiwibessen topic
Dat groeit gewoon verder vanuit het gedeelte wat nog goed is
-
Morus negro pendula
Leuk hoor! Ik heb zelf wel eens in Italië een goede treurmoerbei gezien met veel vrucht. Erg leuk. Het nadeel is dat je in Nederland zo slecht kunt weten welke je moet kopen, omdat iedereen de namen door elkaar haalt. Ik ben nu zelf de morus macroura aan het proberen, 2 verschillende rassen. Ben benieuwd. Daarnaast heb ik ook de andere soorten moerbei staan. Die met witte vruchtjes en die echte zwarte moerbei, en de lavendel
-
Bedekking onder fruitbomen
Gewone smeerwortel zaait zich wel uit het.. dat moet je maar net willen. Je kunt ook kruipende nemen die kruipt wel maar zaait zich niet uit
-
Bedekking onder fruitbomen
Gewoon lekker dingen in de boomspiegel planten. Als je je boom wilt voeden en de grond luchtiger wilt maken kun je smeerwortel in de boomspiegel planten. Als je iets eetbaars wilt is bosaardbei leuk en dat concurreert prima tegen gras en onkruid
-
Aardbeien en wisselteelt. Hoe doen jullie dat?
Ja dat hoeft hier dus niet. Hoe meer hoe beter
-
Aardbeien en wisselteelt. Hoe doen jullie dat?
Ik doe vooral bosaardbeien die hoef je niet te verplaatsen
-
Bloesem fototopic 2026
Ah ok ja hier wordt alles wat het niet zelf redt gerooid.
-
Bloesem fototopic 2026
Doe je iets tegen krulziekte Frans of gaat het vanzelf goed?
-
Snoei advies pruimenboompje gevraagd
Zonkant? Meer beschutting?
-
Halfdode pruimenboom
Ogen zijn prima. Bijzonder dat jij diagnoses kunt stellen van een foto van zo ver en zo onscherp. Volgens mij is er wel meer nog in orde dan 1 tak
-
Bloesem fototopic 2026
-
Druif in de koude kas
Absoluut, dat kan prima. Er zijn veel rassen die het goed doen. Ik heb zelf Muscat de Flandres al goed aan het produceren. Maar er zijn echt onwijs veel opties. Kijk eens op fruitlent.nl voor een idee. Of bekijk de filmpjes van eetbaargoed.nl op youtube
-
Druif in de koude kas
Ik zou zelf druif lekker buiten doen want dat gaat prima, en de kas dan gebruiken voor soorten die wel echt die kas nodig hebben. Maargoed dat is een persoonlijke keuze natuurlijk
-
Winterharde Citrus: soorten en ervaringen uitwisselen.
Wel balen hoor van die keraji. Want dat zou wel een goede optie zijn in ons klimaat. Ik ga hem denk zelf op FA5 proberen
-
Halfdode pruimenboom
Hoe kun je dat nou zien van een niet scherpe foto?
-
Halfdode pruimenboom
Niks te zien op de foto. Van ver en wazig. Ik heb een goede telefoon dus daar ligt het niet aan
-
Ugni molinae
Ja en ze houden wel van wat zurige grond dacht ik. Dat maakt het voor mij moeilijk, ik heb kalkhoudende grond
-
Winterharde Citrus: soorten en ervaringen uitwisselen.
Ik hoop dat dat wel goed gaat ja. Ik heb keraji ook op de planning staan om neer te zetten hier
-
Winterharde Citrus: soorten en ervaringen uitwisselen.
Nou dat klinkt niet best. Hoe oud was ie?
-
Winterharde Citrus: soorten en ervaringen uitwisselen.
Stond keraji wel op de juiste onderstam dan?
-
Kan ik iemand blij maken met kiwi Soreli?
-
Kan ik iemand blij maken met kiwi Soreli?
- Kan ik iemand blij maken met kiwi Soreli?
Nee die heb ik 😁- Granaatappel
Nu het topic is samengevoegd ben ik ook wel benieuwd naar een update van @permanatuurtuin Het zijn interessante rassen die daar aangeplant zijn Natuurlijk ook nog steeds benieuwd naar of anderen van het moestuinforum toevallig al rijpe granaatappels hebben kunnen oogsten buiten de kas in de volle grond. Of misschien een kennis hebben die het gelukt is- Granaatappel
Uit pit is niet per se de meest handige manier denk ik. Ik heb nog nooit iemand gehoord die in Nederland rijpe granaatappels heeft gehad. Wel in België. Als je zoveel mogelijk zekerheid wilt kun je beter voor een boompje gaan van een gekend ras waarvan bekend is dat het ook met lagere temperaturen vrucht zet, en super vroeg in het seizoen afrijpt. Dan heb je een kansje dat het lukt. Ik ben daar zelf ook mee bezig. Uit zaad is het even de vraag uit welk zaad. Uit de supermarkt is mijn eerste reactie als ik mijn logische verstand gebruik: zwaar kansloos, dat zijn rassen uit landen waar veel zon is. Maargoed, wat weet ik ervan. Je kunt natuurlijk ook kijken of er zaad is van gekende rassen, dan weet je alweer iets meer. Maar al met al zou ik sterk aanraden een stek van een zorgvuldig uitgezocht ras te kopen. Of nee. Eigenlijk zou ik aanraden minimaal 2, maar veel liever 3 stekken van verschillende rassen te kopen. Anders heb je alsnog weinig kans op vruchten bij gebrek aan kruisbestuiving. - Kan ik iemand blij maken met kiwi Soreli?
Over Moestuin Forum
Op Moestuinforum.nl vind je alles over moestuinieren in Nederland: van moestuinproblemen en oplossingen tot plagen en ziekten in de moestuin, het kweken van groente of fruit, inspirerende moestuinrecepten en het gemakkelijk bijhouden van je moestuin.