Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Fruittuin17

Leden
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Fruittuin17

  1. Dat groeit gewoon verder vanuit het gedeelte wat nog goed is
  2. Leuk hoor! Ik heb zelf wel eens in Italië een goede treurmoerbei gezien met veel vrucht. Erg leuk. Het nadeel is dat je in Nederland zo slecht kunt weten welke je moet kopen, omdat iedereen de namen door elkaar haalt. Ik ben nu zelf de morus macroura aan het proberen, 2 verschillende rassen. Ben benieuwd. Daarnaast heb ik ook de andere soorten moerbei staan. Die met witte vruchtjes en die echte zwarte moerbei, en de lavendel
  3. Gewone smeerwortel zaait zich wel uit het.. dat moet je maar net willen. Je kunt ook kruipende nemen die kruipt wel maar zaait zich niet uit
  4. Gewoon lekker dingen in de boomspiegel planten. Als je je boom wilt voeden en de grond luchtiger wilt maken kun je smeerwortel in de boomspiegel planten. Als je iets eetbaars wilt is bosaardbei leuk en dat concurreert prima tegen gras en onkruid
  5. Ja dat hoeft hier dus niet. Hoe meer hoe beter
  6. Ik doe vooral bosaardbeien die hoef je niet te verplaatsen
  7. Ah ok ja hier wordt alles wat het niet zelf redt gerooid.
  8. Doe je iets tegen krulziekte Frans of gaat het vanzelf goed?
  9. Zonkant? Meer beschutting?
  10. Ogen zijn prima. Bijzonder dat jij diagnoses kunt stellen van een foto van zo ver en zo onscherp. Volgens mij is er wel meer nog in orde dan 1 tak
  11. Hier is (na de kornoeljekersen natuurlijk) abrikoos Pricia als eerste wakker En de kerspruim
  12. Absoluut, dat kan prima. Er zijn veel rassen die het goed doen. Ik heb zelf Muscat de Flandres al goed aan het produceren. Maar er zijn echt onwijs veel opties. Kijk eens op fruitlent.nl voor een idee. Of bekijk de filmpjes van eetbaargoed.nl op youtube
  13. Ik zou zelf druif lekker buiten doen want dat gaat prima, en de kas dan gebruiken voor soorten die wel echt die kas nodig hebben. Maargoed dat is een persoonlijke keuze natuurlijk
  14. Wel balen hoor van die keraji. Want dat zou wel een goede optie zijn in ons klimaat. Ik ga hem denk zelf op FA5 proberen
  15. Hoe kun je dat nou zien van een niet scherpe foto?
  16. Niks te zien op de foto. Van ver en wazig. Ik heb een goede telefoon dus daar ligt het niet aan
  17. Fruittuin17 reageerde op Ann123's topic in Fruit en noten
    Ja en ze houden wel van wat zurige grond dacht ik. Dat maakt het voor mij moeilijk, ik heb kalkhoudende grond
  18. Ik hoop dat dat wel goed gaat ja. Ik heb keraji ook op de planning staan om neer te zetten hier
  19. Nou dat klinkt niet best. Hoe oud was ie?
  20. Stond keraji wel op de juiste onderstam dan?
  21. Zeg dat. Ik heb ook kiwibessen van Goldfish. Heb vandaag de issai vastgezet
  22. Nee die heb ik 😁
  23. Nu het topic is samengevoegd ben ik ook wel benieuwd naar een update van @permanatuurtuin Het zijn interessante rassen die daar aangeplant zijn Natuurlijk ook nog steeds benieuwd naar of anderen van het moestuinforum toevallig al rijpe granaatappels hebben kunnen oogsten buiten de kas in de volle grond. Of misschien een kennis hebben die het gelukt is
  24. Uit pit is niet per se de meest handige manier denk ik. Ik heb nog nooit iemand gehoord die in Nederland rijpe granaatappels heeft gehad. Wel in België. Als je zoveel mogelijk zekerheid wilt kun je beter voor een boompje gaan van een gekend ras waarvan bekend is dat het ook met lagere temperaturen vrucht zet, en super vroeg in het seizoen afrijpt. Dan heb je een kansje dat het lukt. Ik ben daar zelf ook mee bezig. Uit zaad is het even de vraag uit welk zaad. Uit de supermarkt is mijn eerste reactie als ik mijn logische verstand gebruik: zwaar kansloos, dat zijn rassen uit landen waar veel zon is. Maargoed, wat weet ik ervan. Je kunt natuurlijk ook kijken of er zaad is van gekende rassen, dan weet je alweer iets meer. Maar al met al zou ik sterk aanraden een stek van een zorgvuldig uitgezocht ras te kopen. Of nee. Eigenlijk zou ik aanraden minimaal 2, maar veel liever 3 stekken van verschillende rassen te kopen. Anders heb je alsnog weinig kans op vruchten bij gebrek aan kruisbestuiving.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.