Frans Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Ja ik weet het echt nog wel . Ik heb gezegd dat ik geen meloenperen meer zou kweken omdat de opbrengst al jaren achter elkaar tegen valt maar het hobbytuindersvlees is zwak. Toen ik begin dit jaar bij de (duitse) Aldi boodschappen deed bleken er toch ineens twee mooie meloenpeerplanten in het winkelkarretje te liggen . De plantjes zijn inmiddels uitgegroeid tot twee flinke struiken die in elkaar gegroeid zijn zodat het één grote struik lijkt maar ook dit jaar valt het resultaat weer tegen. Wel veel bloemetjes plus een armzalig afgerijpt meloenpeertje van 122 gram , verder slechts een tiental (wel redelijk mooie) vruchten die nog moeten afrijpen.Hoe gaat het bij jullie met de meloenperen dit jaar ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Ik zal geen foto tonen. Maar de mijne is 3x niks. Bloeit als een gek , al maanden. Maar vruchtzetting ho maar. Volgend jaar nog 1x proberen buiten de kas in de volle grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Heel zielige plantjes....van de Lidl...wel vrucht, maar klein! Eens kijken of dat lukt een foto erbij direct van de ipad!Aaarghhh...op zijn kop...althans bij mij! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Foto even omgedraaid Jootje. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Bedankt, Frans! Lukte mij niet. Nou heb ik het wel meer, dat als ik een foto met de ipad verstuur dat hij op zijn kop binnen komt, ook gewoon in mail. De pepino ga ik proberen over te houden....kijken of ik dan volgend seizoen mooie volle planten kan krijgen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 hebben we hier vorig jaar ook gedaan door te stekken, gaat heel makkelijk met Peppie we moesten zelfs weer een stek van een stek nemen omdat ze te hard gingenuiteindelijk 8 planten in de tuin gezet: nul vruchten rijp gekregen dit jaar geen pepino's dus... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eenertjuh Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Hier hangen er redelijk wat vruchten aan 1 plant de andere heeft maar 2 vruchten.Ze zijn nog niet rijp zal straks even aan mn man vragen of ie een foto kan maken wanr ik lig met mn pootje omhoog na een operatie aan mn enkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Ik heb 4 pepino's in mijn tuin staan. Eentje van de Lidl en 3 van Bakker. Die bij Bakker (mini plantjes) had ik al besteld voor de Pepino's bij Lidl in de winkel lagen.Veel bloemen maar uiteindelijk maar 2 (flinke) vruchten, allebei aan de Lidl-plant.Ik wil er eentje de winter doorhalen....tips hoe dat te doen?Hoe kan ik beoordelen of de vruchten rijp zijn?Bert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Laat ik nou vanmiddag in de kas ( ik heb hem in de kas laten staan, wel altijd de deur open ) een mini klein vruchtje hebben ontdekt !! ??Doorsnede ongeveer 1,5 cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Bij toeval ontdekte ik één vruchtje in een plant.De andere plant doet zn best met schattige bloemetjes,maar vruchtjes ho maar.Ik zet ze straks gewoon in huis neer,kijken of ie door gaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Ik heb 2 groeiende vruchten.Hoe lang duurt het voor zo'n vruchtje rijp is? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eenertjuh Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Ik kom net buiten en nu zie ik ineens dat de vruchten paars beginnen te kleuren .Is dit normaal of heeft iemand een idee hoe dit komt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Is het wel een meloen peer geen aubergine?/ Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Er komen paarsige strepen op.....dus datpaarse lijkt me goed.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eenertjuh Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Paarse strepen hebben ze al 2 maanden maae nu beginnen ze ook boven aan tot ongeveer 1/4 deel paars te kleuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 De mijne zijn echt heel groot geworden ze hebben ook veel gebloeid en er zijn overal wortels verschenen maar geen vruchten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts