Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waar griezel jij van in de moestuin?

Featured Replies

Geplaatst:

Er leeft en beweegt van alles rond en in de moestuin maar waar ben jij nou echt "bang" voor?

Ik griezel van padden en muizen brrrr kwam net nog een pad tegen hij zat lekker tegen m'n bieslook aan in de vochtige grond!

Ik vind het wel leuk om te weten waar jullie van griezelen

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

de rupsen op mijn boerenkool, brrrr

Geplaatst:

Van mijn moestuin buurvrouw die achter haar tuinschuurtje zat te plassen

Geplaatst:

Haha, gelukkig hebben wij een toilet op het complex!

Ik vind al de kriebelbeestjes als spinnetjes enzo niet leuk, maar niet ( meer) eng. Ik schrik wel als er in een keer een muisje of kikker voor me wegspringt. Het engste vind ik eigenlijk de paarden die naast mijn tuin wonen.....!

Geplaatst:

Grote spinnen.....bwoah.....daar ga ik voor op de loop...Ik weet dat ze er zitten maar zolang ik ze niet zie binnen een meter van mij is het alleen mijn bloeddruk die het op een rennen zet......

Ik schrik wel eens ergens van natuurlijk, hagedisje, kikkertje of zo omdat je er toch op bedacht ben een stevige slang tegen te komen, waar ik overigens niet bang van ben maar houd er niet van om gebeten te worden per ongeluk

Hier heb ik een regeling, de Tuinkabouter verwijdert grote spinnen uit huis en ik zorg dat de slangen bij hem uit de buurt blijven )

MVG

Danuta

Geplaatst:

Spinnen !!!!

Als er een kikker of pad zit blijf ik kijken, dat vind ik zulke prachtige beessies !! Heel toevallig zag ik gisteren een muisje, dat is al maanden niet gebeurd. Die vind ik ook zo leuk !

Geplaatst:

Ik zou het niet weten!! Ratten misschien?? En dan nog, die zijn banger van mij dan ik van hen

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

muizen en ratten bbbbbrrrrrrrr dat wordt gillen en rennen voor mijn leven,

andere dieren vind ik geloof ik alleen maar heel boeiend

Geplaatst:

Teken! Nu ben ik daar in mijn eigen huistuin niet zo heel bang voor dat ik ze tegenkom, er komen amper dieren die de dragers zijn, maar vogels kunnen ze bijvoorbeeld ook hebben. Eenmaal heb ik de ziekte van Lyme gekregen, dus ik blijf de rest van mijn leven extra alert op die kleine zwarte lieverdjes. Verder heb ik niet veel vijanden; spinnen bijvoorbeeld zijn mijn huisdieren, hoe groter hoe mooier. Behalve als ik 's morgens de kasdeur opendoe en verstrikt raak in een kleverig web.

Geplaatst:

BANG eigenlijk voor niets, maar wel overdreven voorzichtig met vliegende beestjes. Het wordt ook steeds erger de laatste jaren, dus misschien zit er een angst aan te komen. Voor dazen bijvoorbeeld... die tax heb ik inmiddels wel bereikt. Ik kan niet meer rustig tuinieren als er eenmaal een daas is gepasseerd, want dan wil ik naar huis.

haematopota.jpg

Deze vervelende rakkers zijn ONTZETTEND brutaal en zetten door tot de dood, als ze je eenmaal gespot hebben laten ze je niet met rust, hoe hard je ook wegloopt, ze blijven rustig honderden meters achter je aan jagen. ALS ze dan eenmaal zitten, steken ze (bij mij althans) altijd! Met voor mij als effect een zeer pijnlijke steek en daaropvolgend een enorm dikke bult die rustig 2 weken blijft branden en steken...

Op één of andere manier heb ik mijn hele leven al een enorme aantrekkingskracht op steekvliegen en dazen (lichaamsgeur?). Hierdoor ben ik grootendeels gestopt met parfum dragen in de zomer, want ik kan niet normaal lopen of werken in de buitenlucht want binnen no time komt al het zoemend spul op me af en laat me niet meer met rust. Mogelijk speelt de zeer grote tattoo met bloemen en lelie-bladeren op mijn rug daarin mee op de heetste (blootste) zomerdagen ...(die beesten denken vast 'Hey! Bloemetjes!'). Maar goed, voor die dazen niet, want die gaan gewoon op mijn tiet zitten en bijten maar - door de kleding heen

Ach, en de grotere soorten spinnen en ander gespuis moeten me niet laten schrikken, maar eng vind ik ze niet.

Geplaatst:

Nergens griezel ik van, niet van de zoveelste teek ergens op mijn lichaam, niet van de bloedzuigers in de grond, niet van de talloze padden en kikkers, niet van de salamanders, niet van al de vliegende troepen, niet van de overtallig aanwezige slakken, niet van de vele soorten prachtige spinnetjes, niet van de woelmuizen en de ratten en de muizen...., niet van de megagrote parmantige kraaien die op mijn tuin rondstappen alsof ie van hun is..., niet van de halfdode mollen die opeens boven de grond kruipen, niet van de achtergelaten verenbos van een buizerdslachtoffer..., niet van de Doodgraverskevers die in een recordtijd een muizenlijk tussen te tegels onder de grond weten te verbergen waarbij ze door het lijkje heen wroeten...

Nix van dat alles, dat is allemaal mooi.... soms wel eens vervelend of lastig of stekend en een korte schrik waardig... maar zeker niet griezelig...

Misschien toch één ding waar ik van griezel... keihard kindergegil-gejengel en geschreeuw om nix. Dáár gaan me de haren van overeind staan!

Geplaatst:

Haha. Nee. Hier ook geen gegriezel. Wél erg vervelend zijn de steekvliegjes en dazen enzo. Ik smeer me 2x per dag in tegen mn eigen zweetgeur. Zonder is het echt geen doen. En ik schrik van een spinnenweb in mn gezicht. Verder boeit het me allemaal mateloos .

Geplaatst:

Oorwurmen, voor de rest doet al dat kruipspul me niet zoveel, maar oorwurmen; brrrrrrr. Kunnen ook gemeen bijten.

kb6jw7.jpg

Helaas wonen ze bij bosjes in m'n snijbiet, dus eerst schudden dan oogsten en goed onderdompelen in water.

Ik ben dan wel weer zo weekhartig dat ik ze red en weer buiten gooi

Danuta, ik ben blij dat er hier geen slangen zitten want daar ben ik pas echt bang voor

aangepast door Gast

Geplaatst:

Griezelen doe ik ook niet op de tuin,wel irriteren van vliegen die mij bijten.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

griezelen niet echt maar zo een hekel aan al die rupsen die mijn spruitkool op eten en de daarbij horende eitjes brr

Geplaatst:

Griezelen.. dat nou ook weer niet, maar soms toch wel een beetje van erg grote naaktslakken.

Geplaatst:

Ik griezel ook niet echt ergens van en sta regelmatig te kijken waar ik als stadsmeisje allemaal tegen kan..soms even ogen dicht (bij het doorknippen van de slak bijvoorbeeld).

Maar er is een ding, het is me twee keer overkomen, wat ik wel erg vind...als je je laarzen in het gras hebt laten staan, en je er `s morgens met je blote voeten instapt..in je pyjama nog en even te genieten van het prachtige ochtendlicht..en dat je dan een naaktslak tussen je tenen dood drukt in die laars..die er dan ook bijna niet uit te krijgen is..van dat dikke gele slijm met brokjes naaktslak tussen je tenen ...bbbbrrrrrrrrrrrrrrrr

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Getverderrie dat is pas goor!! Ik ben vandaag 2x op een huisjesslak gaan staan gelukkig voor mij had ik wel schoenen aan

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

He, bah...!!!

Misschien geeft dat dan wel weer motivatie bij het knippen ?

Oorwurmen, dat heb ik ook, en spinnen, als ze heel groot zijn.

Geplaatst:

snotskommers, drie dagen geleden overleden slakken, smeerwortelgier, de zware shag van de buurman als ik de rozen wil ruiken... stink.gif

Geplaatst:

spinnen ratten en muizen

Geplaatst:
Misschien toch één ding waar ik van griezel... keihard kindergegil-gejengel en geschreeuw om nix. Dáár gaan me de haren van overeind staan!

Daar krijg ik moordneigingen van.

Geplaatst:

Van mijn buurman..........................met zijn Round-Up tussen de groenten

En enkele jaartjes geleden van een mede tuinierster die aan de achterkant achter de hefstframbozen topless lag te zonnen, de melkkannen (bouwjaar 1941, model D of E) hingen aan der zijkant

Heb der nog nachtmerries van

Geplaatst:

@borsalino

Nee ik gruwel nergens van, hebben bijna alles al als huisdier gehad

En alles wat leeft heeft een doel op deze aardbol, en vind het leuk om me in hun te verdiepen. Zeker als ik iets voor het eerst ziet, even uit zoeken zoals dit jaar voor het eerst de leliekever, nooit eerder gezien maar mijn lelies gingen ten onder helemaal tot de grond toe weg gegeten.

Maar mijn ex man whahahahah das een ander verhaal die was zelfs bang voor een plastic spin moet er wel bij zeggen dat die wel heeeeel erg echt leek hoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.