Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe verstuur je zaden?


HuubvG

Aanbevolen berichten

Een brief versturen in een envelop is geen probleem bij de post, maar zodra je iets anders in een envelop doet om op te sturen, moet je je wel afvragen wat er met de post gebeurt en zorgen dat de inhoud tegen een stootje kan. Het gaat dus door sorteermachines heen die niet heel zachtzinnig te werk gaan.

 

KLeine platte zaden (sla bijvoorbeeld) in een plastic zakje in een envelop zal nog wel lukken, maar grotere ronde zaden kunnen zo aankomen:

buitendoen55633941376587533.jpg

van de 10 stuks ronde saliezaden zij er vier verpulverd en de rest is geplet.

 

Ze zaten in een koffiefilter in een envelop. Aan de buitenkant was het al te zien. Voorkant:

buitendoen55777701377803324.jpg

 

Achterkant:

buitendoen55841951376587751.jpg

 

Helaas is het mijn richting uit wel vaker (bijna) mis gegaan, de plattere lathyrus zaden van vorige week waren wel heel, ze zijn van zichzelf ook iets plat, maar de afdruk van de zaden stond wederom op de envelop, voor en achter.

 

- hoe versturen jullie je zaden?

- gaat er wel vaker iets mis?

 

Handig zijn de nopjesenveloppen, of gebruik bijvoorbeeld gewoon een stukje losse noppenfolie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaden in een klein ziplockzakje en dan in een leeg doosje van een cd of dvd doen. En dan in een noppenenvelop. Dan moet het goed gaan!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verzenddoosje is een schroefdop van een wijnfles. Kost niks, is heel stevig en superlicht, zo kun je in totaal onder de 20 gram blijven.

Plastic bodempje eruit wurmen met iets puntigs, zaden erin, bodempje er weer op. Beetje vershoudfolie eromheen, dan in een gripzakje, en in een gewone envelop. Door de beperkte grootte uiteraard niet bruikbaar voor heel grote zaden (perzik, kokosnoot)

aangepast door Gast

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, ik zal eens een wijnfles kopen...

 

Maar wel goeie suggesties lees ik hierboven, hoewel ik twijfels heb bij de flesdop. Zou die niet door de envelop gedrukt kunnen worden? Nee, want er zitten nog twee andere inpakmaterialen omheen.

 

Is nopjesfolie niet gewoon het makkelijkst? Iedereen kan eraan komen, het is licht, sterk, goedkoop als je het los koopt. Dan bedoel ik niet de nopjesenvelop. Die is helaas maar eenmaal te gebruiken, er moest een duurzame herbruikbare (zaden/nopjes)envelop op de markt komen!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

... Is nopjesfolie niet gewoon het makkelijkst? Iedereen kan eraan komen, het is licht, sterk, goedkoop als je het los koopt. Dan bedoel ik niet de nopjesenvelop. Die is helaas maar eenmaal te gebruiken, er moest een duurzame herbruikbare (zaden/nopjes)envelop op de markt komen!
Als je een nopjesenvelop voorzichtig opensnijdt dan is 't ie best wel herbruikbaar. Weer dichtplakken met plakband. Etiketjes met adressen er op. Ev zelf etiketje maken van stukje papier + lijm of plakband.

 

Grote zaden e.v. in een luciferdoosje in een stevige envelop doen. Zou dat lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic doet er mij aan denken dat ik ooit zaden van helleborus naar Tuinkabouter verstuurd heb.

Nooit gehoord of die aangekomen zijn.

 

Hier heb ik een kemel geschoten, de naam is verkeerd.

Het moet Fietstuinkabouter zijn!

Ik hoop dat die een euro postzegel toch tot iets gediend heeft.

Laat ge nog iets weten aub

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...