Ga naar inhoud

Het Grote Moestuin-forum Record Topic!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor wat naar den hof gaan goed kan zijn, was iemand om een blauwe ton te kopen, weeral 10€ in de pokket

Er lagen nog 2 grotere-zwaardere, de kleinste afgedaan, wegen ter plaatse ging niet, de weegschaal gaf telkens een error, en met een plank onder de weegschaal was door de zon het display niet te lezen.

Dan maar de lichtste geoogst.

Dus er is nog een zwaardere op komst, die mag nog aandikken

Die gaat hopelijk over de 4 kilo gaan.

Voorlopig nog maar 3.626 Kg

IMG130045641380035027.JPG

Geplaatst:

Zoals Urbanus zou zeggen Willy "goe poeier" diene Kristalon

Is een groot verschil waar per plant maar 2 of 3 aanhangen, deze zijn stukken groter dan waar er een 5 of meer aanhangen.

In feite denk ik dat er evenveel kilo's per plant meloen vanaf te oogsten valt.

Die er nu nog aanligt is een plant met maar 1 meloen.

Het is het ras Magenta, wel zeer duur zaad, aan diene prijs wil ik ook wel doneren

Trouwens ge hebt ze toch zelf zien liggen en hangen Willy!

Geplaatst:
Spannend hoor zo'n buitenlandse nek aan nek race

Ach, die ollanders houden zich nog schuil, het groeiseizoen is nog niet voorbij

Geplaatst:
Mijn aardperen zijn inmiddels ruim 2 meter hoog en bloeien prachtig. Is dat recordwaardig om op te meten?

Doen! Met foto is hier idd wel op zijn plaats, wel zo leuk eigenlijk.

Ik ga met je mee, maar dan voor de minste bloemen (nog niks bloei) maar wel voor de langste van 325 cm! En ik meet voor de gein om de paar dagen, ze groeien nog steeds enkele cm's per dag...

Plaatje vanuit de schuur, mijn tuin is te klein om ze er helemaal op te krijgen.

buitendoen80644851380271128.jpg

Geplaatst:

Wauw, maar jouwe is vollegrondteelt gok ik zo. De mijne is IKEA-zakteelt, dus erg diep wortelen o.i.d. is er niet bij. Ze bloeien nu prachtig. Ik kan geen meetlint erbij houden en een foto maken, maar de schutting en de bebouwing op de achtergrond zijn een mooie indicator van de hoogte van de plant. Fototje komt morgen!

Geplaatst:

Mijn aardperen bloeien geweldig mooi.

Een van de maisplanten is ongeveer 2x zo hoog als ik en ik ben zo'n 1.80 m . Er komt een foto.

Geplaatst:

Moest ik toch de trap op om de aardperen opnieuw te verstevigen door ze met een staal/nylonkabel aan de muur vast te sjorren, gelijk maar even opgemeten, vereeuwigd door een camera die op de zelfontspanner stond.

buitendoen82613331380824647.jpg

Van de top tot een zekere zijtak = 140 cm. Van de voet tot dezelfde tak = 185 cm.

Lonely at the top met 335 cm!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...