Geplaatst: 3 september 201312 j Hallo Allemaal, Voor school moeten we een eigenbedrijf starten dit jaar. We moeten dus ook een product bedenken, wat niet bepaald gemakkelijk is. We kregen dus de tip om te bedenken wat voor problemen we dagelijks tegenkomen en daar oplossingen voor te bedenken. Alleen is dat nog best lastig, vooral omdat we echt een nieuw iets moeten hebben, iets wat nog niet (veel) op de Nederlandse markt aanwezig is.. Ik vroeg me af, zijn er hier mensen die een probleem hebben en daar graag een oplossing voor zien? Of zijn er mensen die nog leuke product ideetjes weten? Het hoeft niet perse met de tuin te maken te hebben, het mag met alles te maken hebben. Alvast bedankt voor het meedenken! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 september 201312 j Auteur Er bestaan van die bruine (?) bonen die bedrukt/gelasert zijn met een naam, woord of tekentje. Voorbeeld Toen ik daar aan moest denken was mijn gedachte: zijn er niet interresantere zaden, die ook groot zijn, om zoiets mee te doen? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 september 201312 j Een slakkenbestrijdingsbedrijfje?Een automatische pruimenraper uitvinden?Een bedrijf beginnen dat groente voor andere mensen inmaakt?Een apparaat uitvinden dat stoplichten op groen doet springen ( en andere op rood ) Allemaal een beetje te ver gezocht zeker..ziehier de dagelijkse problemen van een Appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 september 201312 j de vergrijzing......bedrijfje oprichten om oudere nog te kunnen laten moestuinieren Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 3 september 201312 j Ik zou het zoeken in de groene energie-hoek...... ( bijv.: al fietsend je accu opladen van je gsm) of: Anti crisis manual drukken ( hoe eet ik gratis uit mn eigen tuin) ....past lekker in deze tijd dus je loopt binnen een jaar binnen!!
Geplaatst: 3 september 201312 j Een box ( curver-box-formaat ) die composteert voor elke maat huishouden. Niet van die bakken die al bestaan, maar echt het volledige proces. Een katten en poezen-verjaag-ding, niet gebaseerd op geluid ( zie dat topic ) want daar schijnen mensen ook last van te hebben. Een pil die het een maand lang overbodig maakt je als man te moeten scheren. ( nee, géén hormonen behandeling nee )
Geplaatst: 3 september 201312 j Dennis al aan paddenstoelen gedacht ? dat is in mijn ogen je project.Ik leg uit : Als je b.v. de blauwplaat stropharia bio zou kweken is er een grote afzet mogenlijk(tussen de 3 en 5 euro eindverkoop). Deze paddenstoel wordt weinig geteelt voor de markt. Om deze op grote schaal te kweken zonder gif e.d. zijn dan je o.a. grootste dagelijkse problemen. Als je deze paddenstoelen voor de niet biomarkt zou kweken is je handel zeer lastig op de markt te krijgen. Mensen weten niet wat het is en kopen het niet.Maar een nog leukere is ook bio maar veel lastiger n.l. je kweekt in kleine doorzichtige bakjes van b.v. maiszetmeel i.p.v. plastic en daar dan in groeien paddenstoelen op een voedingsbodem. De truc is dan dat je als de bakjes gaan fruiten je deze in de omloop doet en in de winkel beginnen te groeien, dan kan de klant deze ook nog 12 of meer dagen bewaren/laten door groeien.Stuur maar pb als je meer wil weten . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 3 september 201312 j Auteur Bedankt allemaal! Paddestoelen, interresant.. Maar Paddestoelen zelf word lastig, voedsel mag niet. Misschien dat je kweekpakketen zou kunnen maken van soorten die nog niet als kweekpakket verkrijgbaar zijn, maar dat is wel lastig denk ik? + de kopers hebben natuurlijk weinig ervaring...dus of het praktisch is met lastigere soorten.. Wat denk jij Stan? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 september 201312 j @Dennis, als voedsel niet mag paddenstoelen voor sier ? Elfenbankjes worden al wel als soort vervanging van een kamerplant aangeboden maar volgens mij niet in Nederland(weet ik niet zeker). Andere paddenstoelen gaat te lastig worden. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 4 september 201312 j Ik zou ook de groene golf meerijden (oftewel de energiehoek)! Mijn vriend en ik hebben ons echt al 100x afgevraagd waarom onze hond geen stroom kan opwekken. Bijvoorbeeld met al dat rennen van haar en dat drukke speelgedrag. Hamstertjes kun je vrij simpel in zo'n rad laten rennen, net zoals mensen kunnen fietsen... voor honden is er vast ook wel iets te verzinnen toch?
Geplaatst: 7 september 201312 j Een slakkenbestrijdingsbedrijfje? JaaaaaaaaaaaaEen apparaat uitvinden dat stoplichten op groen doet springen ( en andere op rood ) Dat hebben ze ooit in Groningen (Stad) gedaan. Een complete file voor het verkooppunt. Tsja: 1 april
Geplaatst: 7 september 201312 j Auteur Drones die slakken uitschakelen Vanaf je computer of tablet een vliegtuigje besturen waarmee je de slakken bombardeerd.. Maar nee, het word waarschijnlijk iets inkopen waarmee je dingen gemakkelijk kan vinden. Een dingetje wat je aan je fiets, sleutels, brillenkoker, portomonee, etc. kan doen. Daarnaast heb je een dingetje waar je op een knopje kan drukken, waardoor het sensortje aan een bepaald object geluid maakt. Dus je hebt een soort afstandsbediening met o.a. knopje A: klik je op knopje A, dan gaat sensor A geluid maken. Nog niet echt ergens gevonden op de Nederlandse markt. Vooral omdat je dit dan voor meerdere dingen dan alleen maar sleutels kan gebruiken. Of het een top product is, hmm, dat weet ik niet.. Maarja, je moet iets > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 8 september 201312 j een robo-onkruidschoffelmasjien, zoals die stofzuiger die zelf je huis doet of die grasmaaiermet onkruidherkenning graag... een slakkenvanger: doet jonge slablaadjes na en vlak voor de slak hapt gaat er een slakkenvalluikje open een scherpslijper voor schoffel en/of spa: als je de schoffel en/of spa erin zet wordt ie gescherpt
Geplaatst: 8 september 201312 j Een ketting systeem voor in de tuin. Een ketting die gespannen wordt over de lengte van de tuin, heen en weer beweegt en die in de breedte verplaatsbaar is. Stel je het voor als een fietsketting, maar dan een hele lange, de beide tandwielen aan de uiteinden van de tuin... En dan zo'n soort kabel: Bij het begin haak je je schoffel eraan, je hoeft nu alleen maar te sturen, de ketting trekt de schoffel door de tuin. Op de terugweg weer hetzelfde, je kunt nu baan voor baan schoffelen zonder zelf veel kracht uit te oefenen. Dan hang je er een cultivator aan die de grond mooi losmaakt. Jij stuurt, de ketting trekt de cultivator er in één keer door. Als je een baan gedaan hebt kun je de ketting opschuiven naar een volgende baan. De aandrijving zou een bromfietsmotortje of elektromotor kunnen zijn, met vertraging zodat de ketting niet al te snel beweegt... In het groot zou een boer zijn ploeg, frees, eg eraan kunnen hangen zonder met de trekker over het land te moeten rijden. De boer hoeft alleen mee te lopen om wat te sturen. De trekker zelf zou als aandrijving kunnen dienen, dus staat aan één kant van de ketting op het land. Nog even nadenken over het verplaatsen in de breedte. Het geheel loopt langs een verankerde rail over de korte zijden. Een dunne, extra kabel loopt mee om de verplaatsing in breedterichting te regelen. Dus afhankelijk welke kant je de kabel op trekt, gaat de installatie naar links of rechts. Zo kun je aan beide zijden of waar dan ook het geheel verplaatsen.
Geplaatst: 9 september 201312 j Dat ís het ook. Als dat niet zo was, was het er allang geweest. Als je het eenmaal aangelegd hebt, is het gemak erg groot hoor! Het is naar een idee van hoe een pont langs een kabel naar de overkant vaart. Op 't land is dit iets lastiger...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.