Castaneda Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Ik ben op zoek naar dat boek (leven van het land), maar kan hem nergens in het Nederlands vinden (voor een schappelijke prijs, bij Bol.com zijn ze DUUR). Ik heb wel de Engelse versie gedownload.. Heb em in et Nederlands mogen lenen van vrienden van mn ouders. Na het lezen ervan was ik helemaal geinspireerd. Ik dus druk zoeken naar et boek, maar zelfs via marktplaats betaal je rustig 50 euro. Ik heb em dus gekopieerd en ingebonden en et orgineel terug geven.. Dus helaas heb ik ook niet het orgineel Even gezocht, inderdaad een duur boek zeg , de goedkoopste die ik kon vinden is 40 EUR. => http://www.boekwinkeltjes.nl/zoeken.php?tezoeken=seymour+land&tweedehands=1&nieuw=1 In het engels kan je hem wel al voor enkele euro's krijgen, bij amazon.co.uk en veel meer websites Comprehend and copy Nature
arjanm Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Mijn favoriet is ook Leven van het land van John Seymour, maar dan de bijgewerkte Engelse versie (The New Complete Book of Self Sufficiency). Hij heeft overigens ook nog een net zo dik boek geschreven dat bijna alleen maar gaat over moestuinieren. De Engelse titel is The New Self Sufficient Gardener. Ook daar is een Nederlandse versie van geweest ooit, maar die is nog zeldzamer dan de nl versie van "Leven van het land". Andere favorieten zijn de River Cottage boeken (en dvd's) van Hugh Fearnley Whittingstall. In Engeland een heel bekende TV-persoon, maar hier niet zo bekend. In zijn eerste series gaat hij als experiment verhuizen van Londen naar het platteland, waar hij zoveel mogelijk zelf-voorzienend probeert te leven. Dus met moestuin, dieren, etc. En "Van het Land" van Alma Huisken vind ik erg goed, ook een combi kook/tuin-boek.
Berti Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 ooooh nog een hughie fan!!! heb (nog ) niet veel van die boeken maar the river cottage cookbook is een aanrader voor wie meer dan gemiddelde interesse heeft in zelf dingen doen/ maken...leuk startpunt ook. de river cottage dvds zijn leuk voor urenlang kijkplezier en het is gewoon hartverwarmend hoe je een stadsmens ziet veranderen in een countryman....en hoe gelukkig hij ermee is. (ik wil OOOOOKKKK) maar nederland heeft zijn eigen river cottage, wist je dat?MET toestemming van hugh.
Helly Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Ik heb dat boek "The New Complete Book of Self Sufficiency" eens even opgezocht op Bol.com. Het is idd een nogal duur boek. En in het Engels. Nu is dat niet echt een probleem, maar het blijft een dure. Het lijkt mij evengoed wel een mooi en zeer nuttig boek. Wat mij overigens steeds opvalt bij Engelse boeken over dit soort onderwerpen is dat er veel met tekeningen word gewerkt, terwijl de Nederlandse boeken over t algemeen met foto's werken. Ik vind dat wel wat hebben, die tekeningen. Mijn boekencollectie die ik hier kwijt kan:Alles over aardappelenKaas in de keukenPastaSaladesTapasDe spaanse keukenProef Zweden!De Aziatische keukenGrog, glühwein & co.en last but not least: Boer & kok (hierdoor ben ik biologisch gaan tuinieren) Oh ja, en mijn laatste aankoop voor de moestuin: De groentetuin van A tot Z (echt een aanrader voor een beginner!) Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Hier de online versie: http://www.rivendellvillage.org/The_Complete_Book_of_Self_Sufficiency.pdf Ik heb wel wat boeken over de moestuin, maar heb een tijdje terug besloten dat ik het geld liever uitgeef aan andere dingen. De boeken staan namelijk bijna alleen maar in de kast omdat ik in de praktijk toch alles google Ik koop er liever planten, gereedschap en zaden voor Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
arjanm Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Hier de online versie: http://www.rivendellvillage.org/The_Complete_Book_of_Self_Sufficiency.pdf Dat is de oude versie uit de jaren zeventig. De nieuwe versie is volledig bijgewerkt, met nieuwe illustraties (alhoewel ik de oude illustraties mooier vindt), en het aantal pagina's is ook veel meer, 408pg in plaats van 258pg.
arjanm Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 maar nederland heeft zijn eigen river cottage, wist je dat?MET toestemming van hugh. Ja, ik heb rivercottage.nl wel eens gezien. Maar er is niets zo goed als the real thing. Ik vind zijn 'Meat' en 'Fish' boeken geweldig goed. Beide boeken zijn een dikke pil, maar bevatten bijna alles wat je over vlees of vis wilt weten.
Evelijn Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Ik ben ook gek op boeken. Boek wat ik het meeste gebruik bij het tuinieren is 'Het moestuin boek' van Richard Bird.Het bestaat eigenlijk uit twee delen. Eerste deel gaat over alle voorbereidingen, ontwerp, gereedschap, grond etc. In het tweede deel worden veel verschillende soorten groenten, fruit en kruiden behandeld. Het is behoorlijk groot boek en met veel foto's.
Jooze Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Leuk een topic over moestuin boeken.Zelf nog de droom ooit een boek over moestuinieren te schrijven. zelf heb ik de volgende boeken;- De nieuwe moestuin- ABC van de groentetuin- groente en kruiden in potten en bakken- Praktische raadgever over inmaken.- Alles over kruiden- kruidengeneeskunde. Moet eerlijk bekennen dat ik de laatste 2 nauwrlijks in kijk.. Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
helena Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Geen moestuinboeken maar toch..... De volgende boeken wilde ik naar de kringloop doen. Ze zijn gebruikt, 1ste, 2de, 3de en meerdere hands. Misschien is iemand van jullie hierin geinterreseerd. Laat het maar weten, dan stuur ik het op:Zak-encyclopedie van de medicinale planten 9061201128,, ,, kruidengeneeskunde 9060201136Kruiden en gezonde voeding deel 2 907044702 9Mooi en gezond door kruiden 9025266649klimplanten 9039600236giftige planten 9039600228zelf uw tuin ontwerpen 9021003678de tuinplanner 9051122845betoverende tuinontwerpen 906590180 9
Nicolette Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Jonh harrison : Vegetable growing month by month, low cost living,the essential allotment guide,Easy James, chutneys en preserves,Vegetable, fruit and herb growing in small spaces,How to store your home grown produce Piers Warren:How to store your garden produce the key to self- sufficiency Charles Dowding:Organic gardening the natural no-dig-way Ennuh kookboeken zal ik maar niet noteren daar heb ik zowat een bibliotheek van. Alan Buckingham:Allotment month by month John Seymour:The new complete book of self-sufficienty Sarah Raven:grow your own diary Richard Bird:Het moestuinboek Carol Klein:Groente uit eigen tuin Luc Dedeene / Guy De Kinder:Groente & Fruit encycolpedie de complete gids voor kruiden en plantenpraktisch handboek kruiden Readest digest complete hand tuinboek En de moestuin agenda Verder liggen er nog een stapel moestuin boeken op de tuin over composteren en groenten.
Berti Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 NIcolette, zijn aanbevelingen neem ik aan dacht even dat je die kwijt wou...
Dennis29 Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Grow yuur own drugs van James Wong is een vreselijk boek voor mensen die zelf natuurlijke geneesmiddelen willen maken!(Drugs betekent medicijn in het Engels!)Staat vol met leuke recepten foto's(van oordruppels tot zalf voor droge handen)
Helly Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Dennis, vreselijk? Ik neem aan dat je vreselijk leuk, vreselijk goed of vreselijk geweldig bedoelt? Good things come in small packages
Nicolette Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 haha Dennis, die heb ik ook en ook a year round with James Wong
Berti Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 helaas geen james wong hier maar wel de series gezien!!! geweldig dat hier eens aandacht aan wordt besteed.kunnen de tv zenders hier nog wat van leren (ipv stomvervelende geestdodende shows enz).
Dennis29 Geplaatst: 20 mei 2011 Geplaatst: 20 mei 2011 Dennis, vreselijk? Ik neem aan dat je vreselijk leuk, vreselijk goed of vreselijk geweldig bedoelt? Oeps foutje, bedoelde vreselijk leuk!
Nicolette Geplaatst: 21 mei 2011 Geplaatst: 21 mei 2011 ja dat waren aanraders. Trouwens die boeken van James Wong zijn ook heel leuk. Alleen staan een aantal kruiden die hij gebruikt uit de vrije natuur hier in nederland op de rode lijst. Mogen we hier dus niet plukken.
Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 En moet je wel heel veel dingen kopen, of überhaupt weten te vinden (vreemde korrels, poeders of smeerseltjes) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 ja idd.. daarom doe ik er niet zoveel mee als ik zou willen. Van de zomer gaan we naar Engeland op vakantie en heb dan mijn lijstje klaar.
harmony Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Jippie!!! Heb net 'de nieuwe moestuin' van Peter Bauwens voor mijn verjaardag gekregen!!!
Helly Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Gefeliciteerd met je verjaardag én je nieuwe moestuinboek! Good things come in small packages
Aanbevolen berichten