Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Om een lang verhaal kort te maken.

Na het kijken bij div moestuinen waaronder die van Bit heb ik me ondanks was negatieve verhalen over diefstallen op de gemeentelijke volkstuinen toch ook ingeschreven.

Per 1 april krijg ik een stuk toegewezen. De precieze grootte is nog niet bekend, er zijn meerdere tuinen vrijgekomen dit jaar tussen de 240 en 105 meter. Aangezien er 4 lege tuinen zijn en er minimaal 3 vrijkomen weet ik dat er per 1 april ook voor mij (plek 5 op de wachtlijst) een stukkie tussenzit.

Mogelijk vraag ik me over een halfjaar af waar ik aan ben begonnen maar voor nu kan de voorpret beginnen.

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Geplaatst:

VEEL PLEZIER EN VOORPRET IS OOK LEUK>

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Absoluut ! ( en je weet hoeveel werk het is haahaha )

Leuk !!

Geplaatst:

Leuk leuk, ga maar vast die spieren oefenen (van gehurkt zitten krijg je spieeeeerpiiiijjjjjnnnn)!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Die spierpijn vergeet je acuut als je je eerste kropje sla eet uit eigen tuin !!

Begin je al vroeg met voorzaaien (de voorpret ?? ) Ik hoop dat het je lukt, en dat we mogen mee genieten van jouw tuinplezier

tuinplezier is plezier voor twee (of nog meer )

Geplaatst:

Vast een mooie oogst.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Welkom...

Geplaatst:

Veel (voor)plezier!

Lekker deze winter plannen maken ... daar krijg je nog geen spierpijn van

Geplaatst:
  • Auteur

Dank allemaal,

De spierpijn zal wel meevallen, tuinen komen pas vrij per 1 april dus tot die tijd kan ik nog weinig doen.

Daarna krijg ik dus gewoon een stuk gefreesd land van 10 x 10 of 10 x 16 met niets erop en niets erin.

Alleen een verplicht hekwerkje als afscheiding met de buren en een mini poortje met een nummer erop.

Ergens op marktplaats gratis tegels vandaan zien te halen, grond is redelijk slecht dus misschien nog compost/koemestkorrels erdoor zien te werken. Ben nu al bang als ik zie hoe sommige tuinen compleet worden overwoekerd door allemaal (wortel) onkruiden.

Verder mag er een schuurtje en kasje op komen te staan (moet ik dus ook nog ergens zien te regelen). Gelukkig 2 zwagers met handige handjes en bereid om te helpen als ik daarom vraag.

Het voorzaaien begon dit jaar ook al in januari dus zal wel ongewijzigd blijven.

Wel ga ik me iets meer richten op groente waar ik me dit jaar vooral richtte op paprika's en tomaten. Ook wil ik een paar fruitboompjes (maken de tuin toch wel af in mijn optiek) dus frank eens liev aankijken voor wat leuke boompjes. Zijn japanse peren zien er geweldig uit.

Je hoort het, de voorpret al begonnen en ik weet nog geeneens wel stuk het wordt

Geplaatst:

Welkom en veel plezier met al het plannen deze winter!

Geplaatst:
...

Je hoort het, de voorpret al begonnen en ik weet nog geeneens wel stuk het wordt

super!

het is trouwens ook heel leuk om alvast thuis heel wat voor te zaaien om in april meteen te kunnen uitplanten;

kijk maar eens in een zaaikalender

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik hoor je zeggen, dat de grond waarschijnlijk niet zo best zal zijn, dat je zult moeten mesten etc. dan denk ik "Jammer, dat ze die tuinen pasin het voorjaar gaan verdelen" omdat je nu al zoveel voorwerk (winterklaar maken) kunt doen. zodat je dan in april met een vliegende start kunt beginnen. Maar goed, het is zoals het is, in april zul je ook nog heel veel goeds met de gornd kunnen doen denk ik zo

Over het stelen: de vereniging waar ik sinds juli een tuintje heb, heeft geen hekwerk om het perceel heen staan, dus er komen inderdaad wel eens ongenode gasten proletarisch winkelen. Dat gebeurt dan gewoon. Je kunt daar rekening mee houden in de keuze van je gewassen (wat bewerkelijk is nemen ze niet zo snel mee als het snel te oogsten spul, zoals spruiten versus kolen) en je zult je spullen waarschijnlijk ook achter slot en grendel moeten opsluiten of mee heen en weer nemen. Bij ons hoor ik wel eens dat er huisjes worden opengebroken en dat je ze dus beter niet af kunt sluiten. Je zou eens kunnen nagaan hoe dat op jouw tuin wordt ervaren. Ik neem mijn belangrijke/dure spullen dus mee heen en weer.....

Veel plezier overigens, want een volkstuin hebben is toch wel heel erg leuk!!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Kleine update

Inmiddels gebeld dat er een plek beschikbaar komt, eea af vanaf 1 januari waardoor ik vrijwel gelijk aan de slag kan. Moet nog even wachten op het huurcontract en voorwaarden etc.

Al wel gaan kijken, besloten om klein te beginnen op 105m2 zodat ik kan proberen hier wat van te maken.

En natuurlijk, wat is een tuin (zelfs al staat er nog bijna niets op) zonder foto's

2014-01-13-0871551389640103.56

Paar hortensia's van de vorige

2014-01-13-0869501389640104.56

Rijtje blauwe druifjes?

2014-01-13-0814671389640104.57

Watervat van 1000 liter

2014-01-13-0873731389640105.59

Zithoekje en daarvoor nog 2 rijtjes aardbeien van een onbekend soort

2014-01-13-0837481389640106.59

ook nog 1 verdwaalde kroot en uitzicht op de buren (die er gewoon tegels en gras laten groeien...

Geplaatst:

Nou ?? Mooi toch ? Is dat reeds gespitte stuk ook van jullie ?

Niet zeker hoor, maar ik denk dat die pollen ' blauwe druifjes' bieslook is ? Probeer maar es met fijnwrijven en ruiken.

Echt leuk !! En als je wat start- planten hebben wil ? Hoor ik t wel he. Kom je gewoon gezellig langs weer es.

Geplaatst:
  • Auteur

Het gespitte stuk hoort er ook bij.

Het stuk moest schoon en gespit/gefreesd worden opgeleverd.

Nu vind ik het niet erg dat het watervat is blijven staan, de 2 tuinstoelen mogen ook wel blijven.

De druifjes zijn geen bieslook, dat heb ik wel bekeken.

Maar voordat ik contract heb etc wilde ik nog geen planten verwijderen.

Stel je voor dat hij tot 31 januari heeft voor het leegruimen

Geplaatst:

Je kan trouwens dit Topic omzetten in ook een geheel eigen " moestuin-seizoen " he ? Soort van blog.

Zie daarvoor de link onder velen van ons, onder de avatar : " updates "

Kan je je hele seizoen bijhouden !

Succes !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic