Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Maken jullie ook wel eens brood met sourdough?

Geplaatst:

Zuurdesem brood heb ik in het verleden gebakken maar is mij nooit goed gelukt.

Ook heb ik zwartbrood gebakken met yoghurt

Geplaatst:

Meestal maak ik zuurdesembrood, belangrijkste ingrediënt is rijstijd, en een beetje aanvoelen wanneer het de oven in kan.

Geplaatst:
Meestal maak ik zuurdesembrood, belangrijkste ingrediënt is rijstijd, en een beetje aanvoelen wanneer het de oven in kan.

En goed kneden. Voor een vochtig deeg eens googelen op 'french kneading" - werkt goed. Of deegstuk aan beide zijden vastnemen, armen spreiden om het uit te rekken, het midden met een klap op de tafel slaan, de deegstreng dicht vouwen en herbeginnen.

Geplaatst:

Deze laat de French Kneading techniek in slow motion zien, mss toch nog eens proberen komende tijd.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik vind koken en bakken best leuk, maar regelmatig zoveel werk uitvoeren om brood te bakken zie ik toch niet zitten

Ik maak vaak brood met dit recept, het kost letterlijk maar 5 minuutjes. Het heeft een iets weg van zuurdesem en is lekker knapperig. Ik bak het in een oude braadpan, werkt prima!

Geplaatst:

Interessant! Heb je ook een foto van het (aangesneden) brood zelf?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja hoor!

brood66511486563385.jpg

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hmmm dat ziet er lekker uit!

Geplaatst:

Zonder kneden gemaakt?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Gisteren weer wat reuzel broodjes,een zuurdesem en een maisbroodje gemaakt.

Begin er echt plezier in te krijgen. De meel haal ik bij de molen,de starter voor desem maak ik zelf.en maisbroodje is beetje vals spelen want ik hoeft alleen maar water toe te voegen .

2017030514544958251488824209.jpg2017030608344545081488824250.jpg2017030515002019601488824230.jpg

2017030608292295351488823404.jpg

Geplaatst:

Wat voor een brood is het bovenste brood?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Is dat maïsbroodje puur met maïsmeel gemaakt? Of zit er ook een deel tarwe in?

Geplaatst:
Puur maismeel

Mag ik je recept soms lenen? Zou leuk zijn voor mijn oudste, die geen gluten mag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic