Radijsje Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Hoi,Vanmorgen hebben houtduiven en tortels al mijn net uitgekomen tuinbonen opgegeten. Daar baalde ik enorm van. Op het forum las ik een tip dat je stokjes met cd's verspreid in de moestuin kunt zetten. Door de schittering en beweging van die cd's zouden de duiven wegblijven. Vanmiddag heb ik dat dus gedaan . Ik hoop van harte dat het werkt. Zijn er nog meer tips? Groeten, Radijsje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Het is natuurlijk veel werk maar tegen de vogels en alle ander van buiten komend onheil werkt een tunnel van steigernet over elektrobuis het best.Misschien kun je ergens een stuk op de kop tikken of vraag iemand die in de bouw werkt. Ik begin hiermee al in het voorjaar over de uien en sjalotten, anders halen de vogels ze er uit en moet ik dagelijks de rij na om ze weer vast te drukken. daarna de aardbeien tegen vogels en de kool tegen het koolwitje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ik heb van de week mijn uien en knoflook onder een net gezet. edit: Jos, ik reed van de week nog langs een bouwplaats en zag daar die blauwe netten. Toen moest ik direct aan mijn moestuin denken. [Hee! Die kan ik ook best gebruiken] Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 http://www.macrovet.nl/hawk-vogelverschrikker-p-2386.html Heeft iemand ervaring met deze hawk eye? Ziet er wel grappig uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ik weet het niet hoor. Volgens mij werkt het net zo goed als zo`n ding Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 ... Zijn er nog meer tips?Wat voor vogelverschrikker je ook bedenkt, na een tijdje wennen vogels er aan. Dus regelmatig afwisselen. Of iets wat serieus bedreigend is: hond, kat, roofvogel, je kleine neefje, ... (levend en actief natuurlijk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Het is natuurlijk veel werk maar tegen de vogels en alle ander van buiten komend onheil werkt een tunnel van steigernet over elektrobuis het best.Misschien kun je ergens een stuk op de kop tikken of vraag iemand die in de bouw werkt. Een net (nu bij de action voor 1.99) of insectengaas (kan je ook voor andere plagen gebruiken) werkt inderdaad afdoende tegen duiven. Eventueel kan je ook kippengaas gebruiken totdat de plantjes groot genoeg zijn. Maar ik zou voor een net/insectengaas gaan omdat je dat ook over grotere planten kunt hangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ik houd het wel gewoon bij netten, ook goed tegen katten Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ik gebruik geen netten, ik heb daar zoveel sneue verhalen over gehoord, dat ik er liever vanaf zie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Mijn buurman heeft twee plastic zakken van heel dun ritselplastic aan een lange paal gedaan, maar ze schuiven over de grond... op de volgende foto staat toevallig zo'n zak... geeft een onrustig en zenuwachtig geluid, ook voor mensen... volgens mij werkt het op dit moment... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Dat is wat lastiger in de achtertuin. Gaan de buren denk ik van klagen Ik ga zo'n touw spannen met van die zilverfolie fliebertjes eraan. Ze zeggen dat dat ook prima werkt.Overigens heb ik ook zo'n vogelnet. Ik moet t alleen nog ff op maat maken. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ik "zweer" bij die steigernetten omdat ze in mijn ervaring gewoon supersterk zijn en zo fijnmazig dat er geen vogels in verstrikt raken.Ik heb al 4 jaar twee aardbei-bedden bedekt en er mankeert nog steeds niets aan die netten ondanks het vele loshalen en steeds weer omzetten.Die dingen die voor een paar euro's verkocht worden als tuin-net zijn in mijn optiek moeilijk handelbaar omdat je er zelf al zo in verstrikt raakt en ze zijn na een seizoen over de aardbeien meestal al kapot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Ik vind die verkochte netten ook een crime. Als je links trekt, gaat hij rechts omhoog en omgekeerd. Ben altijd in gevecht met die netten. Zal ook eens op zoek gaan naar die netten uit de bouw. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 In die grofmazige netten blijf ik altijd haken.Ik was echt heel blij en tevreden met de stevige steigernetten.De eerste waren groen: Verleden week gekregen een hele rol, weliswaar wit maar een gegeven paard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Hier ook veel last van duiven. Van de winter propten ze zich al in het kleine open vogelhuisje om al het vogelvoer op te vreten. En nu trekken ze me de uitjes uit de grond. En het ergste? Ze schijten de hele tuin onder. Gevolg: overal groeien van die graan/maisplantjes. En geloof me: dat groeit erg hard. Ze afschrikken is nog met niks gelukt. Zelfs onze Duitse Herder kijken ze loom aan als die tekeer gaat tegen ze. Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Daarom heb ik de winterheckzwiebeln in het voorjaar ook onder dat groene net geplant Freggel.Voor de vogels en duiven, anders moet je dagelijks de rij nalopen om ze weer vast in de grond te douwen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 En de enige oplossen vrees ik. Ik moet nog ergens een net hebben liggen. Wilde het eigenlijk niet gebruiken (mooier zonder net), maar misschien moet ik dat maar eens gaan heroverwegen... Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Het net kan je tijdelijk doen dat de groei erin zit , eenmaal aan de groei trekken ze er niet meer aan en kan je net weer weg.bv met mais is dat precies ook zo. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Waar halen jullie die steigernetten? Zijn zeker alleen bij bouwgroothandels te koop, of ook bij doe-het-zelfzaken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Volgens mij is Jos op moment de enigste mazzelaar dat hij ze van kennis uit de bouw gekregen heeft, vitragegordijn wat je goedkoop schijnt te kunnen krijgen per meter bij ikea heeft dezelfde werking, alsook het duurdere horregaas maar ook gewoon tuinnet help natuurlijk tegen vogels. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Ik weet niet zeker maar ik denk dat je ze ook kan krijgen nadat ze klaar zijn met het restaureren van een gebouw omdat het dan toch al stuk is of niet meer zo stevig.Gewoon eens vragen. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Yep Jim zo ben ik er de eerste keer ook aan gekomen.Dat van dat scheuren zal in de tuin niet voorkomen dat spul is supersterk, dat krijg je echt niet stuk, in tegenstelling tot de normale vogelnetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carsten888 Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 http://www.macrovet.nl/hawk-vogelverschrikker-p-2386.html" onclick="window.open(this.href);return false; Heeft iemand ervaring met deze hawk eye? Ziet er wel grappig uit de reviews (onderaan pagina) zijn gemengd. Sommige goed, andere zeggen dat de vogels er snel aan wennen. Iemand ervaring met deze?http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=3351 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorus Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Ik gebruik een speelgoedmolentje met bladen met veel glim-glim er op. Bij het minste zuchje wind gaat het draaien. En al zou het niet draaien dan zien vogels een onverwachte schittering als ze in de buurt komen. Het werkt perfect russen de aardbeien; ik heb geen aangevreten aardbeien meer gehad. Je moet het wel binnenhalen bij harde wind anders vind je stukken door de hele tuin terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts