Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vanmorgen hebben houtduiven en tortels al mijn net uitgekomen tuinbonen opgegeten. Daar baalde ik enorm van. Op het forum las ik een tip dat je stokjes met cd's verspreid in de moestuin kunt zetten. Door de schittering en beweging van die cd's zouden de duiven wegblijven. Vanmiddag heb ik dat dus gedaan . Ik hoop van harte dat het werkt. Zijn er nog meer tips?

 

Groeten,

 

Radijsje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk veel werk maar tegen de vogels en alle ander van buiten komend onheil werkt een tunnel van steigernet over elektrobuis het best.

Misschien kun je ergens een stuk op de kop tikken of vraag iemand die in de bouw werkt.

Ik begin hiermee al in het voorjaar over de uien en sjalotten, anders halen de vogels ze er uit en moet ik dagelijks de rij na om ze weer vast te drukken. daarna de aardbeien tegen vogels en de kool tegen het koolwitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Zijn er nog meer tips?

Wat voor vogelverschrikker je ook bedenkt, na een tijdje wennen vogels er aan. Dus regelmatig afwisselen.

 

Of iets wat serieus bedreigend is: hond, kat, roofvogel, je kleine neefje, ... (levend en actief natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk veel werk maar tegen de vogels en alle ander van buiten komend onheil werkt een tunnel van steigernet over elektrobuis het best.

Misschien kun je ergens een stuk op de kop tikken of vraag iemand die in de bouw werkt.

Een net (nu bij de action voor 1.99) of insectengaas (kan je ook voor andere plagen gebruiken) werkt inderdaad afdoende tegen duiven. Eventueel kan je ook kippengaas gebruiken totdat de plantjes groot genoeg zijn. Maar ik zou voor een net/insectengaas gaan omdat je dat ook over grotere planten kunt hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat lastiger in de achtertuin. Gaan de buren denk ik van klagen

Ik ga zo'n touw spannen met van die zilverfolie fliebertjes eraan. Ze zeggen dat dat ook prima werkt.

Overigens heb ik ook zo'n vogelnet. Ik moet t alleen nog ff op maat maken.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik "zweer" bij die steigernetten omdat ze in mijn ervaring gewoon supersterk zijn en zo fijnmazig dat er geen vogels in verstrikt raken.

Ik heb al 4 jaar twee aardbei-bedden bedekt en er mankeert nog steeds niets aan die netten ondanks het vele loshalen en steeds weer omzetten.

Die dingen die voor een paar euro's verkocht worden als tuin-net zijn in mijn optiek moeilijk handelbaar omdat je er zelf al zo in verstrikt raakt en ze zijn na een seizoen over de aardbeien meestal al kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die grofmazige netten blijf ik altijd haken.

Ik was echt heel blij en tevreden met de stevige steigernetten.

De eerste waren groen:

2s0ck8n.jpg

 

Verleden week gekregen een hele rol, weliswaar wit maar een gegeven paard.

2hcj2tz.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook veel last van duiven. Van de winter propten ze zich al in het kleine open vogelhuisje om al het vogelvoer op te vreten. En nu trekken ze me de uitjes uit de grond. En het ergste? Ze schijten de hele tuin onder. Gevolg: overal groeien van die graan/maisplantjes. En geloof me: dat groeit erg hard. Ze afschrikken is nog met niks gelukt. Zelfs onze Duitse Herder kijken ze loom aan als die tekeer gaat tegen ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is Jos op moment de enigste mazzelaar dat hij ze van kennis uit de bouw gekregen heeft, vitragegordijn wat je goedkoop schijnt te kunnen krijgen per meter bij ikea heeft dezelfde werking, alsook het duurdere horregaas maar ook gewoon tuinnet help natuurlijk tegen vogels.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep Jim zo ben ik er de eerste keer ook aan gekomen.

Dat van dat scheuren zal in de tuin niet voorkomen dat spul is supersterk, dat krijg je echt niet stuk, in tegenstelling tot de normale vogelnetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
http://www.macrovet.nl/hawk-vogelverschrikker-p-2386.html" onclick="window.open(this.href);return false;

 

Heeft iemand ervaring met deze hawk eye? Ziet er wel grappig uit

 

awz33q.jpg

 

de reviews (onderaan pagina) zijn gemengd. Sommige goed, andere zeggen dat de vogels er snel aan wennen.

 

Iemand ervaring met deze?

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=3351

1372337521a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Ik gebruik een speelgoedmolentje met bladen met veel glim-glim er op. Bij het minste zuchje wind gaat het draaien. En al zou het niet draaien dan zien vogels een onverwachte schittering als ze in de buurt komen. Het werkt perfect russen de aardbeien; ik heb geen aangevreten aardbeien meer gehad.

 

Je moet het wel binnenhalen bij harde wind anders vind je stukken door de hele tuin terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...