Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Schade door storm

Itoero

Recommended Posts

De schuur is ook van mij... Dus ik heb geluk gehad. Muur en schuur zijn onbeschadigd.

Morgen gaan we de boom snoeien en dan kijken of we een trekker kunnen regelen om de boel weer recht te zetten. Het is een wilg dus wellicht dat'ie nog wel weer aanslaat. (is wel makkelijker snoeien zo )

Inspectierondje gedaan op de Piccardthof.

Onderweg daarheen kwam ik door het Noorderplantsoen: veel grote takken afgebroken en ook een aantal bomen... maar leek mee te vallen.

Vervolgens kwam ik door het Stadspark: weer veel grote takken maar hier ook een aantal bomen om... allemaal dezelfde kant op... Achteraan op de Campinglaan de meeste bomen... op de camping alleen al een stuk of tien... Allemaal hele grote bomen.

En toen de Piccardthof, ramptoeristje gespeeld:

Lopen jullie even mee?

De mooie grote Wilg bij de vijver...

IMG233699671383126412.JPG

IMG233878721383126414.JPG

Hier kunnen ze niet meer door het hekje de tuin in...

IMG235558601383126532.JPG

IMG235743841383126534.JPG

Ondertussen ben ik erg blij dat ik geen grote bomen in de tuin heb...

De mooiste:

Hier zijn ze in één klap helemaal hip en doen ze nu aan vertikaal tuinieren...

Rondleiding door deze vooruitstrevende tuin... De bomen waren zo'n 25 á 30 meter hoog!

IMG234224551383126813.JPG

Verbazingwekkend dat deze enorme bomen maar op zo'n dun laagje aarde wortelen...

IMG234531581383126872.JPG

Even m'n tas erbij zodat jullie de schaal van deze ramp kunnen zien.

IMG235331451383126955.JPG

IMG238712611383127111.JPG

Als je goed kijkt kan je zien dat de kabouters het gelukkig hebben overleefd...

IMG239166901383127385.JPG

Tijdens de val hebben ze ook de toppen van deze bomen meegesleurd...

IMG237975661383127874.JPG

Op de moestuin is mijn koude kas wéér een stukje kouder geworden, nóg een raam eruit (lag heel op het gras buiten...) en de helft van het dak eraf gewaaid...

IMG236457371383127612.JPG

De palmen hebben het hard te verduren gehad...

IMG236530841383127670.JPG

Zowiezo is op het kolenveld de windrichting nog goed te zien...

IMG236849481383127733.JPG

Bij de buren is goed te zien hoe nat het is...

IMG236772791383127772.JPG

Einde van de rondleiding.

p.s.: bij mijn huisje alles ok, was maar 1 dun wilgeboompje gespleten.

Edited by Guest

Jeetje Erny, wat een aanblik, maar verticaal tuinieren? Zeg maar gerust horizontaal. Of ligt dat eraan van welke kant je het bekijkt? In elk geval heeft jouw slimme cameraatje weer mooi stukjes natuurgeweld vereeuwigd.

Hier is het enige de aardpeer, tot eergisteren het oogappeltje oogpeertje van mijn tuintje. Stond er zo fier bij met vijf zes lange stammen van wel 3.5 m en veel groen blad, is nu een miezerige aanblik. Alle zijtakken eraf gewaaid, het meeste blad bruin en verschrompeld.

Het is trouwens heel leuk om in een glazen kas te staan als het zo stormt. Je hoort het amper waaien en het is volkomen windstil, geen blad verroert zich. terwijl daarbuiten alles te keer gaat.

Wat een ravage...gelukkig zijn er geen persoonlijke ongelukken gebeurd?

Bij ons is het erg meegevallen.

Alleen heb ik het konijnenhok, dat steeds openwaaide, binnen gezet.

Stel je voor, dat het konijn van mijn dochter ineens voorbij zou komen vliegen...

Dàn had ik een echt probleem...

Het is trouwens heel leuk om in een glazen kas te staan als het zo stormt. Je hoort het amper waaien en het is volkomen windstil, geen blad verroert zich. terwijl daarbuiten alles te keer gaat.

Tenzij er een boom naast de kas staat. Wij hadden de humuscursus in een kas en toen waaide het ook flink, we hebben meermalen gevreesd voor ons leven als die dikke takken weer met een noodgang tegen de ruiten aan zwiepten!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Het was hier ook heftig.. Maar ik ga niet meer zeuren na dit gelezen te hebben over een jongen (uit alkmaar) die even naar school toe fietste http://www.alkmaarcentraal.nl/nieuws/politieberichten/5151-jongen-16-zwaar-gewond-door-enorme-vallende-takken-foto

20131028_fietser_onder_boom.JPG

Gaat ondertussen beter met de 16-jarige jongen die daar onder terecht kwam (2 bomen), maar hij had dus wel meerdere schedelbreuken en ruggenwervels die nogal kapot zijn en was onderkoeld... Hij word nu weer langzaam uit z'n kunstmatige coma gehaald.. Heftig !