Ga naar inhoud

Knoflook, 6 okt. 2013 gepoot; en hoe is het nu?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen flauw idee, bollen van een 9/10cm doorsnee, gemiddeld 12 tenen per bol. Roze schil, en behoorlijk sterk van smaak. Enorm lekker dus maar flink wat van in de grond gestoken op goed geluk!

Trouwens ik heb gewoon medio oktober gepoot, niets bijzonders!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ik zal er een stukje vliesdoek overheen gaan doen dit weekend. Ook over de vijg trouwens, want dat grapje met warm weer en

daarna vorst, die kennen de meeste mensen wel met een vijg. Dan heb je ineens weer een struikje ipv een boom.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

De knoflook blijft groeien

Zelfs 's nachts vriest het hier bijna nooit.

Kan je dat zien als de look een bol begint te vormen?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Als je de tenen niet te diep hebt staan , zie je eind april wel iets van een bolvorm verschijnen ja.

Geplaatst: (aangepast)

Mijn knofloken staan er nu zo bij.

Vooraan een rijtje andere dingen: Egyptische ui en Oerprei en Olifantenknoflook. Achterin staat nog ergens Kraailook, 2 gekregen potjes van Jorieke, daar bleken echt tig zaadjes in te zitten dan waarschijnlijk; heb er inmiddels zeker 40 spietjes van bovenstaan ( vanmiddag gescheurd in 4 pollen en herpoot )

DSCN541735191391530281.JPG

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hier begint het eindelijk ook goed te komen. Ik had mijn knoflook (zes soorten) eind oktober gepoot verspreid over twee percelen (één in de achtertuin (leemgrond) en één in het veld (zandleemgrond). Hier kwamen ze na twee weken al piepen, in het veld zijn ze vorige week pas boven gekomen. Ik dacht echt dat daar alles verloren was. Dank u moestuingoeden

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

Hier gaan de knofloken, ook de olifanten, prima. Hoewel ik ze afgelopen weekend uit heb moeten graven om onze tuin op te hogen tegen de nattigheid. Wat opvalt is dat er prachtig mooie wortels aan zitten, maar er is nog niks van bolvorming te zien. In totaal 28 knoflookjes, da's geloof ik 100%

Geplaatst:

Hier intussen ook alles goed boven. De "Blanc de Lautrec" stond heel snel boven (zie eerdere post), maar ook de "fokhagyma" is sinds half december - wat onregelmatiger weliswaar - bovengekomen. Sommige blijven in grootte niet meer achter bij de Lautrecs, enkele zijn nog maar 1 a 2 cm. Ook de bol olifantknoflook (gekocht van de Nieuwe Tuin op een stand eind oktober) staat nu een cm of 6 a 7 boven de grond. Dat gaat allemaal helemaal goedkomen dus

Moet nog wat dingen bestellen bij zaadhandel Van der Wal. Daar is de olifantsknoflook vrij voordelig. (5 tenen voor 4,95 https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/plantuien_sjalotten_knoflook ) en ik denk dat ik er daar nog een portie ga bijkopen. Blijkbaar zijn er veel mensen blij met een teen: dus ideaal voor de najaars MTFD om verder te verdelen.

Bovenste foto: Blanc de lautrec in midden, links Fokhagyma, rechts achteraan enkele zaailingen (dus niet uit bolletjes) van oerprei.

Onderste foto: Fokhagyma

IMG170936571391597690.JPG

IMG170763101391597689.JPG

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hier is m'n knoflook.

Het zijn 9 verschillende soorten.

Die op de 2de rug van vanonder is de olifant.

En die paaltjes versperren de weg voor m'n hond

d12b060c-f973-4bd7-832d-f46910c70545.jpg?t=1392211456

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Niet nodig hoor, ik heb ook verschillende soorten staan maar de Chinese knoflook groeit tot nu toe het beste, staat met kop en schouder boven de rest uit. Franse Toulouse knoflook komt nauwelijks boven de grond, de Spaanse zien er wat zielig uit maar de Chinese knoflook gaat als een speer...

Geplaatst:

Dat maakt toch niet uit? Ik heb solo's,olifanten,roze en gewone uit de winkel.En laten die gewoneuitdewinkel het nu juist het beste gaan doen. Maar er staan nu ook een aantal olifanten boven.

Geplaatst:

Ik had bij de soorten van de supers labeltjes gezet en met dezelfde stokjes het vlies vast gezet erover voor de katten. Maar bij het weghalen van de vliezen heb ik ook de naamstokjes weggehaald. Dus nu weet ik niet meer welke soorten er staan. Maakt niet uit, ik heb roze en witte. Doen het beide uitstekend. Alleen de dikke olifantjes komen er (nog) niet (meer) boven...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...