HuubvG Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Mag ik deze vraag hier stellen: kan ik nu knoflook poten? Is dat wel handig, of zal de koude-shock te groot zijn en had ik het tot voor half oktober moeten doen? Het werd steeds maar uitgesteld, maar nu denk ik dat het misschien beter is om in het voorjaar te poten? Quote
Nynkef Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Ik zou dan de helft nu nog poten en de andere helft in het voorjaar, heb je mooi vergelijkingsmateriaal Quote
Itoero Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 @RobO: Is dat een bak met een glazen wand?En welke grond gebruik je? Mooie opstelling! Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Erny Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Volgens mij is het zorgvuldig knip en plak werk... Zo te zien zijn het Ant-farms met wat uitjes erop geplakt... Quote
HuubvG Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Het zijn groepjes van vier, om de drie bladeren een zelfde blad, knol idem. Ze groeien ook wel een béétje eigenaardig... Quote
RobO Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 nee, nee, echte noord-koreaanse knoflookjes hoor, we klonen hier ook graag en trainen ze de hele dag om netjes naast elkaar te groeien; als de vijand komt, oeh, dan moeten ze oppassen! de mieren zijn trouwens verdwenen door de geur, een win-win oplossing (iemand in voor een businessmodelletje? ) (ps wat is er met jouw avatar gebeurd eigenlijk? ongelukje gehad?) Quote
HuubvG Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 ... ... (ps wat is er met jouw avatar gebeurd eigenlijk? ongelukje gehad?)nee uiteindelijk heeft het allemaal nog goed gesmaakt, alleen de belichting, en tja, 't was in 82 dus dan verlept toch 't een en ander... Quote
Sovreze Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Ik heb mijn supermarkt-knoflook begin oktober geplant, en die zijn ook nog steeds niet boven. Vrijdag eentje opgegraven en er zitten wel al mooie lange wortels aan... tsja, afwachten maar dus. Quote
HuubvG Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 (Sorry helemaal off topic, maar R0bo, bedankt voor je opmerking , Ik zat al tegen een winterdip aan en deze was wel heel depri. Terug naar de zomerse saffloer. ) Quote
Nynkef Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Ik heb nu 17 groene sprieten en sprietjes, dus het gaat de goede kant op met de knoflook Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 Van mijn soorten is een soort nog steeds niet boven..rond 10/10 geplant. I ga niks opgraven, in ieder geval nog niet, ik heb ze ook aardig diep gezet, de rest is wel boven, en de grootste soort het snelst. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 wat een verschillen zeg! Bij mij zijn alle 3 soorten geplant 1e week oktober, nu 20 cm hoog... (ben alleen de soorten vergeten.. Vallelado, fokhagyma en en uh...) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Gemma Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Bij mij piepen er van alle soorten punten boven de grond.Van de meeste soorten komt vrijwel alles op alleen is er 1 die wat achter blijft ( Siberian )Maar goed we zien wel.De rest komt helemaal goed dus knoflook genoeg straks! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
mw vogel Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Op mijn knieen erbij gezeten vanmorgen en toch een paar puntjes gespot.. ( denk zo`n 10 op 300.. ) Wat ga je doen met driehonderd knoflookbollen??? Quote
Gvdk83 Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Ik denk dat hij eender bedoelt 10 cm op 30(0) cm.En als hij dat niet bedoelt kan hij ze nog altijd verkopen Quote Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse
Piroska Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Op mijn knieen erbij gezeten vanmorgen en toch een paar puntjes gespot.. ( denk zo`n 10 op 300.. ) Wat ga je doen met driehonderd knoflookbollen??? Ik heb er ook 300 staan hoor, gewoon om op te eten, das nog geen bol per dag Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 @GvdK83: Hij is in dit geval een zij... Gemma is een meisjes eh... damesnaam. En 300 bollen lijkt me een mooi aantal. Kom je misschien nét het jaar mee door... Quote
Bit Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Vanmiddag op de tuin es goed gekeken ( was te vies weer om echt wat te doen ). Van mijn soortjes staan er ook 3 soorten nog niet boven. Sommige gaan richting 15 cm blad, anderen staan net een paar cm boven. En ik heb er rond de 200 staan denk ? ( nee ..... niet soortjes nee) Quote
Eveline68 Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Hir beginnen de eerste knoflook puntjes boven de grond te komen Quote
Gwenael Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Hier jammer genoeg nog niets te zien van de look in volle grond. Die in pot staan al 20cm hoog! Quote
Itoero Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Van een franse soort zijn alle 30 teentjes opgekomen en die staan ongeveer 17cm hoog.Bij de andere soorten zie ik veel puntjes van maximum 1cm.De olifanten knoflook is ook al te zien, benieuwd of die nog blaadjes gaat vormen voor de winter echt begint. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
MartinH Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 Vandaag, na ruim 2 maanden steken de eerste knoflookjes hun kop boven de aarde uit !!! De temperatuur is nog steeds vrij hoog, dus ze kunnen nog even doorgroeien voor de echte winter begint. Zo zie je maar, geduld is een schone zaak Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
jootje Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Nou, dat is hoopvol, MartinH! Van de week van de 30-40 gepote teentjes wel 4 gespot, en vreesde dat de rest niet zou komen, nu weer een beetje hoop! Had ze 12 oktober gepoot.... Quote
Missmass Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik heb begin november 10 teentjes gepoot in de volle grond en ze staan alle 10 nu al 15 cm boven de grond. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.