Ga naar inhoud

Knoflook, 6 okt. 2013 gepoot; en hoe is het nu?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mag ik deze vraag hier stellen: kan ik nu knoflook poten? Is dat wel handig, of zal de koude-shock te groot zijn en had ik het tot voor half oktober moeten doen? Het werd steeds maar uitgesteld, maar nu denk ik dat het misschien beter is om in het voorjaar te poten?

Geplaatst:

nee, nee, echte noord-koreaanse knoflookjes hoor, we klonen hier ook graag en trainen ze de hele dag om netjes naast elkaar te groeien; als de vijand komt, oeh, dan moeten ze oppassen!

de mieren zijn trouwens verdwenen door de geur, een win-win oplossing (iemand in voor een businessmodelletje? )

(ps wat is er met jouw avatar gebeurd eigenlijk? ongelukje gehad?)

Geplaatst:
... ...

(ps wat is er met jouw avatar gebeurd eigenlijk? ongelukje gehad?)

nee uiteindelijk heeft het allemaal nog goed gesmaakt, alleen de belichting, en tja, 't was in 82 dus dan verlept toch 't een en ander...
Geplaatst:

Ik heb mijn supermarkt-knoflook begin oktober geplant, en die zijn ook nog steeds niet boven. Vrijdag eentje opgegraven en er zitten wel al mooie lange wortels aan... tsja, afwachten maar dus.

Geplaatst:

(Sorry helemaal off topic, maar R0bo, bedankt voor je opmerking , Ik zat al tegen een winterdip aan en deze was wel heel depri. Terug naar de zomerse saffloer. )

Geplaatst:

Van mijn soorten is een soort nog steeds niet boven..rond 10/10 geplant. I ga niks opgraven, in ieder geval nog niet, ik heb ze ook aardig diep gezet, de rest is wel boven, en de grootste soort het snelst.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bij mij piepen er van alle soorten punten boven de grond.

Van de meeste soorten komt vrijwel alles op alleen is er 1 die wat achter blijft ( Siberian )

Maar goed we zien wel.

De rest komt helemaal goed dus knoflook genoeg straks!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Ik denk dat hij eender bedoelt 10 cm op 30(0) cm.

En als hij dat niet bedoelt kan hij ze nog altijd verkopen

Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse

Geplaatst:

@GvdK83: Hij is in dit geval een zij... Gemma is een meisjes eh... damesnaam.

En 300 bollen lijkt me een mooi aantal. Kom je misschien nét het jaar mee door...

Geplaatst:

Vanmiddag op de tuin es goed gekeken ( was te vies weer om echt wat te doen ). Van mijn soortjes staan er ook 3 soorten nog niet boven. Sommige gaan richting 15 cm blad, anderen staan net een paar cm boven.

En ik heb er rond de 200 staan denk ? ( nee ..... niet soortjes nee)

Geplaatst:

Van een franse soort zijn alle 30 teentjes opgekomen en die staan ongeveer 17cm hoog.

Bij de andere soorten zie ik veel puntjes van maximum 1cm.

De olifanten knoflook is ook al te zien, benieuwd of die nog blaadjes gaat vormen voor de winter echt begint.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Nou, dat is hoopvol, MartinH! Van de week van de 30-40 gepote teentjes wel 4 gespot, en vreesde dat de rest niet zou komen, nu weer een beetje hoop! Had ze 12 oktober gepoot....

Geplaatst:

Ik heb begin november 10 teentjes gepoot in de volle grond en ze staan alle 10 nu al 15 cm boven de grond.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...