Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Tjsa Frans, het kan ook zijn dat Huub ons alle maal in het ootje heeft en ons de zaden met voorgestelde frituur,magnetron en hitte behandelingen heeft gegeven.

Gezien ik bij de "verdeling" aanwezig was, kan ik in ieder geval getuigen dat de zakjes van Vreeken door mij persoonlijk, stuk voor stuk, losgeknipt zijn en op dat moment geen sporen van frituur of andere acties vertoonden.

Geplaatst:

Is het mogelijk om van de herfst zaden te oogsten van deze Mammoth Pot, om vervolgens in 2015,2016 verder te kweken met deze olifant van een prei?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

@ Kenheimer. Dat gaat niet lukken. De prei bloeit niet in de herfst tegen de tijd dat we hem gaan oogsten. Dan moet je m laten staan, en bloeit ie in het voorjaar 2015.

Wil je dat, dan bloeien laten , zaden oogsten in de zomer. Dan zaaien in het voorjaar 2016 en heb je je eerste oogst Najaar 2016.

@Henk. Wat een beauty ! De mooiste tot nu ! Henk gaat met ruime voorsprong op kop !

Geplaatst:

zo mijn eerste 'resultaten' tot nu toe:

7-1, 6 zaadjes gepoot in stek potgrond, tot nu toe 1 uitgekomen

26-1, 4 zaadjes gepoot in 'gewone' potgrond, tot nu toe nog niets uitgkomen

Dan zou ik er nog 5 moeten hebben en die gaan deze week de kokok in..

de prei die wel uitkwam duurde behoorlijk lang, ik heb het zaaisel van 26-1 nog niet afgschreven.

Tegelijkertijd met het zaaisel van 7-1 heb ik ook 'gewone' prei gezaaid, die kwam (geloof ik) 2 weke eerder op dan de ene van de mammoth...

Als dit een voorteken voor dit seizoen wordt.....

Geplaatst:
@ Kenheimer. Dat gaat niet lukken. De prei bloeit niet in de herfst tegen de tijd dat we hem gaan oogsten. Dan moet je m laten staan, en bloeit ie in het voorjaar 2015.

Wil je dat, dan bloeien laten , zaden oogsten in de zomer. Dan zaaien in het voorjaar 2016 en heb je je eerste oogst Najaar 2016.

@Henk. Wat een beauty ! De mooiste tot nu ! Henk gaat met ruime voorsprong op kop !

Wie zegt dat ik ze allemaal ga oogsten. De diksten oogst ik voor de contest en ik laat er 1, hooguit 2 staan om te bloeien.

Geplaatst:
Dan heeft hij er bij mij 3 van de 16 niet goed gefrituurd Stan.

Correctie ... dat moeten er sinds vanmorgen 4 zijn .

@Greetje

Een mooie zaadbol kan enkele duizenden zaden bevatten.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Jammer dat het zo moeilijk is om de teelwedstrijd-topics te kunnen vinden op dit forum. Nu mis ik er weer eentje.

Kan ik nog meedoen?

Ja, je bent de laatste die nog mee kan doen. Ik was het weekend afwezig, ben nu even aan het teruglezen... Je krijgt PB van me.

Geplaatst:

Ook de aller-allerlaatste zaden zijn nu uitgedeeld. Het zaad is op! Lucky Esthe76r en Gwen...

En de lijst op #2 is weer bijgewerkt. Check zelf en laat weten als het niet klopt.

Geplaatst:
De wedstrijdprei, in P9 potje. Dit is de allereerste, op 15 december gezaaid. Staat nu al een paar weken in de vensterbank op het zuiden direct tegen het raam, bij overdag ca 17 graden.

IMG0372k56061392622433.JPG

top henk......

de jouwe is nu al de doutzenkroes voor mijn 2 kleintjes

en zo mooi willen nr.2 en 1 ook worden!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Ik zie dat sommige preitjes al naar buiten gaan om te wennen? Dat moet ik dan ook maar eens binnenkort gaan doen, al vind ik dit nog heel eng.

Geplaatst:

Bij mij zijn inmiddels 3 zaden de strijd aangegaan, waarvan eentje ver voorloopt. Met het hoedje nog op... Ze worden langzaam een foto-waardig maatje, dus dat moeten we dan maar eens gaan doen he. Ze staan nog steeds op de lauwe vensterbank op het zuiden.

Geplaatst:

we schrijven 19 februari 2014.........

en nr. 3 is boven!

nog 5 te gaan

ze zijn de 7de om 19.04 gezaaid

DSC0511818271392818406.JPG

deze maar uit de verloskamer en in de kraamkamer gezet

DSC0512042821392818410.JPG

en hier gaat het deksel weer op,

ze staan trouwens boven de verwarming op 'n dun vensterbankje bij zo'n 25 graden

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...