Noompi Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Ja dat kan goed kloppen. Alhoewel hij misschien inmiddels al grotere preien heeft! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
jeanne-heijmans Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Nou vanaf dat ik een foto geplaatst heb groeit hij gewoon NIET meer. Quote
Jenneke Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Bij mij zijn ze de laatste tijd ook niet veel dikker geworden. Maar vandaag een nieuw wapen in de strijd gegooid. Ik heb m'n mooiste prei in de wasmand gezet waar tot voor kort de tuinbonen in stonden met nog wat kompost en een beetje ecostyle korrelmest. Dus wie weet komt er een inhaalslag De stand nu: Bijna 3 cm dik en een omtrek van precies 9 cm Binnenkort gaat er ook nog één in de wasmand waar nu nog snijbonen in staan, ben benieuwd of daar nog verschil in gaat zitten Quote
Noompi Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 Zien er mooi uit jenneke! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 Mijn grootste prei, de anderen staan erachter in rij maar die zie je niet . Ik heb hem niet gemeten maar hij is formaat grote teen. Sorry voor de verdraaide foto, hij staat recht op mijn laptop, heb hem daarna alsnog een kwartslag naar links gedraaid maar hij blijft op zijn kant staan. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jenneke Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 't Is een mooie dwarsligger Z'n beetje hetzelfde formaat als die van mij dus Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Die van mij zijn moeilijk aan het doen, mijn 3 grootste zijn aan het verpieteren geen idee waaromeen paar zijn er spoorloos verdwenen (als iemand ze heeft meegenomen hoop ik maar dat hij of zij er gelukkig mee is)en nu is dan een van de achterblijvers die ik zomaar in de tuin had gezet omdat de ander veel groter waren de grootste Quote
Bit Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Vandaag 2 tuinen bezocht van mededingers in deze prei wedstrijd. Geen directe concurrenten Stonden er gezond bij trouwens hoor ! Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 ëen van mijn preien staan er niet florisant bij..die in de tuin heb ik nog niet gevonden onder het onkruid. Dan staat er nog een bij de buurtuin..van de week eens kijken.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Van drie ben ik nu naar 1 plantje afgedaald... de anderen zijn opgegeten blijkbaar... geheel verdwenen... Denk dat het enige overgebleven preitje het ook niet meer lang gaat volhouden...Ben bijna uit de "race".... Quote
Noompi Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Vandaag weer een foto gemaakt! Met centimeter!! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Cupcakeje Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 ook mijn tweede keer zaaien is nooit opgekomen. Al die tijd vergeten te melden maar ik kon dus helaas niet mee doen. Stomme zaadjes. toch benieuwd naar die reuze prei dus volgend jaar maar aanschaffen en nog is proberen Quote
kenbeimer Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Oma's liefde voor de prei, zorgt voor een grotere prei als bij mij thuis. Foto's van mijn preitjes volgen nog. Eentje wordt momenteel helaas verzwolgen door een courgette die groter werd dan ik hoopte. Ik denk niet dat ik ze dit jaar wil oogsten. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
geedee Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Ik lig eruit; de laatste plant is vertrapt door loslopend vee Quote
Noompi Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Ah das nou zonde geedee. Niet meer te redden? Soms kunnen ze je toch verbazen... Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
jeanne-heijmans Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Ook hier n kleintje erbij. Quote
bio-fee Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Hé wat grappig, nog een prei met een kleintje erbij!Heeft iemand enig idee hoe zoiets kan ontstaan? Quote
Bit Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Doen veel ui-achtigen Bio-fee, nee is wel normaal. Ik zit nu op een kleine 22 cm. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Omtrek prei buurtuin 26 centimeter..foto volgt Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Doen veel ui-achtigen Bio-fee, nee is wel normaal. Ik zit nu op een kleine 22 cm. Diene foto is ne zeurzak geloof ik zulle. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Hhahaha. Aalterse Willy. Kun je dat vertalen ( in ieder geval voor mij ) ? Is dat iets negatiefs ? Als het slaat op de wijze hoe het meetlint ligt. Dat lijkt een achtbaan ja, maar dat is een lint van 10 meter. De omtrek is echt maar 1 omslag rond de voet hoor. 22 cm.Maar still going strong ( die 26 van Jet ga ik nooit meer inhalen in ieder geval ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 In de buurtuin: Ietwat lastig meten met Lie`s bouwrolmaat..ik hou het op 26 centimeter... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Ahá ! Morgen zal ik even meten incl wat bladeren Quote
Erny Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Die zijn groot!!! Nou... ík kan het wel vergeten zie ik... Kijk maar wat er nu van over is... Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Ja, moet je dan het witte deel meten? ff Kijken op de 1e pagina...oké oké ik lees: De deelnemer die de prei heeft met de grootste omtrek op het dikste witte gedeelte aan de kant van de wortels is winnaar.Ik zal nog even terug moeten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.